Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, kremt said:

Isåfall en ulempe for tesla hvis fullt av golfer og kona skal flomme superladerne fremover, lade på 20 kW med kaldt batteri.

Er nok krav at bilene må støtte Tesla sin betalingsmetode, noe jeg tviler på de bilene vil gjøre med det første.

Om ikke Tesla har planer om å lansere en app eller noe for betaling. I såfall blir det nok ett problem ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

Trenger egentlig ikke noe autocharge. Det eneste man trenger er å registrere bruker hos Tesla, med kontaktinfo og kortnummer osv og aktivere den laderen man skal bruke via en app.

Er jo isåfall litt tåpelig at de må tilpasse seg så mye for at de andre henger etter.

Tesla har jo hatt plug'n charge lading nå siden 2012..

Ryktes vel dog at ID.3 skal få dette i en oppdatering en gang, men de har vel nok av andre ting å jobbe med på den bilen først..

Lenke til kommentar

Bør være uaktuelt å slippe til biler som ikke har "pre conditioning for supercharing", store batteri og automatisk lading mot Tesla. Ellers er jeg positiv til å slippe til andre biler. Virker som om det er endel ledig kapasitet i superlader nettverket, og hvis ikke så bygger jo Tesla bare flere hvis de tjener nok penger på de nye kundene.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det som positivt om Tesla åpner for andre merker. Det vil gjøre det lettere å være elbil-eier generelt sett, spesielt nedover i europa.

Og til tesla-eiere som er beskymret for å ikke få ha laderene sine i fred; Tesla kommer garantert til å prissette lading av tesla-biler lavere enn lading av andre biler. 

Lenke til kommentar

Wow! Fett.

Enig i det med forbrenningsmotor. Vil bare skyte inn at jeg liker Koenigsegg Gemera sitt konsept med 3 gigantiske sylindre for gromlyd pluss 3 elektriske motorer for motoreffekt. Kunne noen please hentet inspirasjon derfra og bygget et tilsvarende konsept i en prisklasse for vanlige dødelige? :p En slags OBRIST Mark II med mer fokus på gromlyd + det stylingsettet @Merko skrev om.

 

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, lurer på hva koster det å bytte ut sikringskapet og installerer en ny skap?

Jeg må muligens bytte ut hele skapet for å kunne installere sikring til elbil lader på 32A kurs. Det skapet jeg har nå er for trang/lite plass til de nye sikringene som trengs for å koble til elbil lader. Det fikk jeg vite på befaring av elektriker. Hele jobben og material kom på ca. 40.000,- ink. mva.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (11 timer siden):

En av merkene som får tilgang er trolig Aptera.

https://insideevs.com/news/458607/aptera-using-tesla-charging-technology/

CEOen sa tidligere at de hadde i lengre tid prøvd å få tak i Tesla uten svar, så det er tydeligvis Twitter en må bruke for kontakten ser da veldig lik ut, så det ser jo ut som om noe har skjedd siden den gang. Positivt! 

 

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (7 timer siden):

Wow! Fett.

Enig i det med forbrenningsmotor. Vil bare skyte inn at jeg liker Koenigsegg Gemera sitt konsept med 3 gigantiske sylindre for gromlyd pluss 3 elektriske motorer for motoreffekt. Kunne noen please hentet inspirasjon derfra og bygget et tilsvarende konsept i en prisklasse for vanlige dødelige? :p En slags OBRIST Mark II med mer fokus på gromlyd + det stylingsettet @Merko skrev om.

 

Toyota GR Yaris som PHEV? Den har jo ei lita 3 sylindra leksak som får ekstremt med skryt. 

Lenke til kommentar
Odin_83 skrev (7 minutter siden):

Hei, lurer på hva koster det å bytte ut sikringskapet og installerer en ny skap?

Jeg må muligens bytte ut hele skapet for å kunne installere sikring til elbil lader på 32A kurs. Det skapet jeg har nå er for trang/lite plass til de nye sikringene som trengs for å koble til elbil lader. Det fikk jeg vite på befaring av elektriker. Hele jobben og material kom på ca. 40.000,- ink. mva.

Det kommer an på så mangt. Antall sikringer som skal byttes, om noen kabler må byttes ut pga lengde, om inntakskabelen må oppgraderes, kjøreavstand osv. Har hørt om folk som har skiftet innmaten i sikringsskapet for 10 000 og de som har hatt mye mer omfattende jobb og betalt 100 000. Høres det ut som overpris så hent inn flere priser. Det kan lønne seg å fotografere og beskrive så mye som mulig så de slipper å befare og prise det inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...