Jump to content

kremt

Medlemmer
  • Content Count

    15534
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

kremt last won the day on March 30

kremt had the most liked content!

Community Reputation

5237 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

21946 profile views
  1. Det er nok mange som er enig med deg, inkl meg selv. Men her er det mange hensyn å ta. Dette er en svært lang tradisjon som følges nesten verden over, og er også tett bundet sammen med nyttår. For mange er dette en "høytid" da man kan treffe famliiemedlemmer man ikke har sett på lenge. Selv bryr jeg meg ingenting om det og er over 10 år siden jeg har brydd meg noe som helst om julen og dets tradisjoner. Fri har jeg nok av ellers i året så det er heller ikke noe savn, liker egentlig ikke å ha fri engang. Jeg tror det er svært langt frem i tid før noe slikt kan bli "avviklet" som du sier, den politikeren som avgjør det vil ikke bli populær eller dens parti. Selv om alle saker blir avgjort i stortinget og stemt over der.
  2. Synd Lillestrøm rykker ned, fotballen blir bare mer og mer kjedelig. Norsk fotballs fremtid er 2-3 tusen på tribunen som sitter helt i ro og tier stille mens ball spilles forsiktig frem og tilbake ute på banen.
  3. KLP via Sbanken f.eks. Eller DNB Global indeks.
  4. Jeg ser kun synsing og tesla fanboyisme i dette innlegget, dessverre, og som forventet. Selv tesla 3 lr har ikke mer enn ca 70 kwh tilgjengelig kapasitet etter tesla-bjørns tester. Hvor fant du tallet 60, i din fantasi? Rapporter fra brukere sier at usable ligger på 50-54 kwh. Her er merkingen på batteriet: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_7084-jpg.423485/
  5. Det her krever nesten bevis. Mener du at tesla 3 sr+ har MER enn 58 kWh netto, som er på standard ID3? Det kan vel nesten ikke være mulig, større batteri, mer aerodynamisk, og lavere rekkevidde?
  6. ID3 koster "fra 330" og har 420 wltp. tesla 3 koster 400 og har 409 wltp. Hvordan tesla 3 da har bedre rekkevdde er vanskelig å forstå, da den har både mindre batteri, mangler varmepumpe og er dyrere. Kjappere lading har nok tesla 3, og noe mer utstyr, men man kan ikke velge utstyr selv, kun en versjon med det meste inkludert.
  7. Hvorfor kjøpe noe du verken har sett eller prøvd? Du vet jo ikke engang om den passer til deg.
  8. Når bilen kommer på plass kan specs bli vilt forskjellig, design og pris også. Sannsynligvis blir single-motor rwd aldri produsert, akkurat som tesla 3 sr. Hvor mange som egentlig vil ha en slik mastodont på 3 tonn, 6 meter lang og omtrent helt firkantet utseende er vanskelig å si. Krever ikke akkurat mye å droppe 100 usd fullt refunderbart for å skryte av at man skal kjøpe en sånn, det forplikter ingenting. Når tesla 3 kom i salg her så man at en slik "reservasjon" var nærmest verdiløs, lukene ble åpnet omtrent samtidig for alle. "Bonusen" for de som kjøpte først var derimot høyere pris, ikke hengerfeste og utdatert autopilot hw etter et par måneder produksjon.
  9. Sauene sluker baitet rått som vanlig, dette ser man gang på gang. Musk kunne lansert en container som bil og folk hadde vært ville. Nei vent nå litt, det var jo akkurat det han gjorde.... 🤐
  10. Et skadeverksted sa til meg at de bare tok jobber for forsikringsselskap, da prisene var mye bedre der. Privatkunder var ikke veldig interessant. Jeg ville hentet bilen og ikke betalt en krone. Her er det lureri på gang.
  11. Urmannen, en bil bygget med basis i tech og kode? Dette er en bil for techfreaks og tslafanboys, samt "se på meg så kul jeg er og skiller meg ut" - folk
  12. Dette er vel ikke stort annet enn løgn. Vet du noe om dette verkstedet fra før? Det er helt vanlig med dirty tricks i denne bransjen for å maksimere omsetningen og bortforklare det med misforståelse. De vet at 70-80 % av kundene betaler uansett så sjansen er ikke så stor for dem. Også vanlig å si at "dem har mye å gjøre", enda en bortforklaring. Problemet ditt blir vel egentlig om de kan holde bilen din som gissel skulle du klage på denne saken og evt kjøre sak mot dem?
  13. Det er lett å lage et par prototyper. Skal man få typegodkjent et slikt kjøretøy og gjøre klart til masseproduksjon da snakker man om noe helt annet.
×
×
  • Create New...