Gå til innhold

kremt

Medlemmer
  • Innlegg

    20 938
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

kremt vant dagen sist 30. januar 2021

kremt hadde mest likt innhold!

2 følgere

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

44 462 profilvisninger

kremt sine prestasjoner

9,7k

Nettsamfunnsomdømme

10

Hjelpsomme svar

  1. Jeg leverte en bil på NAF for eu kontroll. Kontrollør lurte på om jeg ønsker å være tilstede under kontrollen og oppfordret til dette, var visstnok vanlig. Det var ikke min bil som ble kontrollert så jeg tok en kopp kaffe istedet. Moderne verksteder (og biler forsåvidt) er ganske rene og ryddige. Blir nok mindre og mindre kjemikalier og eksos.
  2. kremt

    Elbil-tråden

    Leaf er da langt mer solid enn de fleste biler. Svært driftssikre biler dette. Ikke alskens skjermer og idiotiske løsninger på alt mulig, bare enkelt og greit gjort det meste. Det er fortsatt ingen elektrisk bil som har solgt mer enn Leaf her til lands.
  3. Hvis han gjør tjenester for andre på biler mot betaling er det krav om at verkstedet skal være godkjent. Det skal også betales moms, skatt etc og leveres godkjent regnskap. Det er en lang rekke krav for drift av kommersielt verksted, blant annet håndtering av avfall, olje etc på forskriftsmessig måte. Det er ikke ulovlig å ha en hobbygarasje der du skrur på egne biler. Hvis folk dukker opp og vil ta seg inn uten lov ville jeg lukket dør eller port og spurt om hva de ser etter.
  4. Det er bare en vei for staten: Bruke mer penger. Dette for å skape GDP per capita. For å klare dette er det ekstremt nyttig med innvandring. De vil ha flere innbyggere, selv om det betyr for det meste lav kvalitets trygdemottakere. Det er fortsatt økt GDP. Skatter og avgifter må være så høye at de fleste må fortsette å arbeide hele livet. Hvis ikke faller korthuset sammen. Dette er intet annet enn pyramidespill og slaveri. Man snakker hele tiden om økonomisk vekst og for å klare dette må staten inndra så mye penger som mulig fra befolkningen hvert år. Da har de mer penger å bruke inn i økonomien.
  5. kremt

    Elbil-tråden

    Oi, den var ganske kul, det må jeg si. Jeg husker deres SsangYong Rodius, en fantastisk lekker bil For ikke å glemme første modell Korando.
  6. Prisen settes ut fra gjennomsnittlig kvadratmeterpris i ditt område. Hvis det selges veldig mange små leiligheter kan det føre til høy snittpris.
  7. All PR er god PR. De fleste deltakere i slike program er veldig PR kåte og tar det de kan få av oppmerksomhet. "Alle" vil være influensa folk nå til dags.
  8. kremt

    Elbil-tråden

    Hvis ett merke kun har 1 modus eller fjerner visse options og valgmuligheter er det fantastiske nyheter. Derimot hvis andre merker har flere ulike moduser, regen nivåer eller play og pause merker på pedaler da er det verdens undergang og helt grusomt. Snodig hvordan ting fungerer.
  9. Dessverre veldig vanlig. Mange sier at Finn er fullt av svindlere, selv har jeg møtt mange hyggelige, men trolig "dodget" mange som virket useriøse også. Det er egentlig bare å blokkere de som driver på sånn.
  10. Så litt på eiendomsoverdragelser her i området nå. Noen nye blokker som er solgt. Ca 80 % av alle overdragelser var kun til 1 person/ eier av leilighet. Utrolig trist utvikling. Dette problemet er nok mye større enn de fleste er klar over / tror. Og det har skjedd raskt, utrolig forandring på bare 10-15 år.
  11. En del velholdte biler ute nå syns jeg. Noen forslag i farten herfra, de fleste ser velholdte ut og relativt greit priset. W140 S600 Crown Vic Caddy Brougham
  12. Billige øst-europeere på minstelønn flommer inn over landet og stjeler jobben fra nordmenn. Samtidig tar de sitt eget land, kultur og slummen med seg hit. Jeg har selv sett mange bransjer bli skikkelig forslummet og nordmenn har ikke lenger giddet å jobbe der. Det er enorme flokker av disse folkene, og de er høylytte for å si det mildt. Helt annen kultur enn nordmenn. Det fins sikkert noen fordeler med dette, for staten og store bedriftseiere. For den vanlige nordmenn tviler jeg på det finnes mye fordeler. Det blir f.eks ingen sammenheng mellom tilbud og etterspørsel av arbeidskraft og prisingen av denne. Tilbudet av billige arbeidere er uendelig. Hvorfor skal de betale en krone mer enn de må?
  13. Hva med en stor sedan? Har alltid lurt på lengden på mellomakslingen på slike biler. Det må jo være delt opp i flere og med mange opplagringer og kryss underveis.
  14. Hvordan vet du at dette er fra 1800-tallet. Ser ut som dette er noe som kan ha vært masseprodusert på et tidspunkt. For å tippe vil jeg si det er kanskje 50 % sjanse for at dette er verdiløst.
  15. Bentley har katastrofal kvalitet. Bmw etter 2000-2005 er fylt med billig plastikk innvendig i motoren og latterlig kompliserte løsninger. En bil som jeg tror vil holde seg bra er E39 M5 manuell. Så fremt den ikke er rustet, ihjelskrudd eller kjørt på bane. Det meste av velholdte biler som er minst 15-20 år gammel med V8, V10 eller V12 og manuell RWD er biler som vil holde seg bra. Noe slikt lages ikke lenger og mange leter etter det.
×
×
  • Opprett ny...