-
Innlegg
11 244 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
mandela sine prestasjoner
966
Nettsamfunnsomdømme
5
Hjelpsomme svar
-
Mistet lysten rimelig kjapt etter å ha lest gjennom den siden 😝 Tenkte at ID.3/Born kunne være en grei "Golf-erstatter", en litt mer moderne bil enn Kona / Leaf. Hva er det som skjer med så mange dårlig designede produkter for tiden, fra apper, til biler, til fly.
-
Hva er det som er bedre med Cupra Born i forhold til ID.3? Når det gjelder ID.3, er det forresten noen årganger og versjoner som er å foretrekke framfor andre på bruktmarkedet?
-
Spørs hva en foretrekker, årets Exynos virker kompetent. Årets serie kommer også med 7 års oppdateringer mot 5 år for S23. S23 er på den andre siden sannsynligvis betydelig billigere og er en av de mest vellykkede Samsung modellene på lenge, med svært få problemer.
- 76 svar
-
- 2
-
Forhåpentligvis øker også produksjonskapasiteten globalt, i Europa alene: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/companies-invest-ev-battery-factories-europe-2023-05-18/ https://mobilityportal.eu/europe-250-battery-factories-by-2033-confirmed/
-
Hvis du går til Innstillinger > Enhetsvedlikehold > graf-ikonet øverst på høyre side, står det oppført noen app-problemer der?
-
Merkelig, skjer det noe etter at du i telefonappen taster inn *#06# ?
-
Ja, altså, man skal ikke trykke på ringeknappen etter å ha tastet inn koden. Men det er uansett et sidespor da spørsmålet allerede har blitt besvart
-
Har Nissan Norge en plan for ikke å miste store deler av salget når / hvis Leaf ikke videreføres forbi "nå er det slutten" sluttdato? Det handler kanskje om en generell dreining mot SUV / større biler i befolkningen, eller er det mer prisnærhet som gjør at VW ID4 gjør det så mye bedre enn ID3? De ligger jo temmelig nærme i pris, så det er ikke en åpenbar differensiator. Tok en "look and feel" runde hos forhandlerne forrige uke for å danne meg noen inntrykk av hvordan det oppleves å sitte i de ulike bilene. Det koker jo selvsagt ganske mye ned til hva en er vant med (VW), egen størrelse (høy og stor person) og smak. Ble negativt overrasket over nesten samtlige biler jeg prøvesatt: Toyota bZ4X: monstrøs midtkonsoll, retrolook på instrumentpanelet som er strukket vekk fra sjåfør langt ut mot panser (minner om nyere Prius), traus? Toyota Yaris Cross: instrumentpanel fra forrige tiåret, svært dårlig plass i baksetet Kia EV6: igjen, monstrøs midtkonsoll, middels til lav kvalitetsfølelse, ubehagelige hodestøtter Kia Niro: mer "tradisjonell bil" følelse, mye hardplast, ubehagelige hodestøtter, føles billig ut Peugeot 308: igjen, oppleves ikke romslig pga den innebygde cockpiten på førersiden, kanskje noe bedre kvalitetsfølelse enn Kiaene Mercedes EQA: tacky, glorete og "billig" følelse, dårlig plass i baksetet Mercedes EQB: som A, men med bedre plass bak Mercedes EQE: bedre kvalitetsfølelse, men langt ifra millionklasse VW ID3: betydelig bedre inntrykk av materialvalg, føles mer moderne ut enn Toyota, Kia og Mercedes. Nesten like "ren" cockpit som Tesla, usikker på de ikke belyste navigasjonsknappene som flere har klaget på. Dårlig utsikt framover i noen sittestillinger (øverste del av frontruta kan ikke sees), såvidt greit nok med plass i baksetet. VW ID4: litt "traktor" følelse, definitivt ingenting av den "oversikten" man snakker om av å sitte høyere i SUV sammenheng. Nesten alle elbilene hadde også bare såvidt plass til å stikke tærne under setet foran der hvor førersetet var satt opp til en stor person og en annen stor person ville sittet bak.
-
Du trykker på ringeknappen, det skal du ikke gjøre. Åpne telefonappen i tastaturmodus slik du har gjort, og skriv inn stjerne firkant null null en en firkant. Man kan si at den virtuelle operatøren har soft-launchet tjenesten, men de store mobilprodusentene krever at nye nettverkstjenester testes ordentlig før støtten rulles ut på telefonene, dette for å sikre en brukbar kundeopplevelse. MCC MNC 242 15 er Erate (nå oppkjøpt av Telavox), de er en ny aktør innen det virtuelle mobiltjenestetilbyder-markedet, de er et mellomledd som kjøper inn tjenester fra Telenor (radionettverk-tilgang), og andre leverandører (kjernenett osv.), og lager dette til en helhetlig pakke som Happybytes igjen kjøper.
-
Gå til telefonappen og slå inn *#0011# (velg Stack1 for SIM-kort spor nr. 1) for å få nettverksinfo, står det 242 01 (Telenor) eller 242 15 (Telavox/Erate) som Home PLMN? Hvis 242 15, så er ikke Wifi-tale for denne operatøren støttet av Samsung ennå, men støtte skal komme med One UI 6.1 oppdateringen om en måned eller to.
-
Vet ikke hvor du får ut disse oppfatningene fra, citation needed, men det blir uansett off topic.
-
Var også omtalt i europeisk sammenheng, når det var diskusjon om å redusere tilgang (prising) for SUV-er i bykjerner og for unge sjåfører. Hvis man skal tro på Internettsider, var noen i Euro Ncap skeptisk. https://etsc.eu/suvs-and-pickups-make-the-roads-less-safe-for-car-occupants-pedestrians-and-cyclists-belgian-study/ https://www.rac.co.uk/drive/news/motoring-news/a-european-safety-council-wants-to-ban-suvs-from-built-up-areas/
-
Det blir veldig riktig å regne hele belastningen av dyreproduksjon, slik som biff, og skinnproduksjonen på toppen av dette. Å cherry picke med den urealistiske ideen om "biprodukt" blir derimot helt feil. Det er uansett ikke til å komme unna at lær er dårlig for klima, miljø, det biologiske mangfoldet og for dyrene selv, og alternativer finnes.
-
Dårlig nytt for myke trafikkanter med den økende SUV andelen, heldigvis er Tesla Y mestselgende av SUV-er, og den har vel et relativt lavt og skrånende bilpanser. https://usa.streetsblog.org/2023/11/14/mega-car-crisis-suvs-kill-pedestrians-but-so-do-blunt-fronted-sedans-study-says