Fazam Skrevet onsdag kl 17:23 Skrevet onsdag kl 17:23 (endret) VifteKopp skrev (2 timer siden): Disse radikale menneskene var villig til å dytte USA et steg nærmere fascismen for å score symbolske Gaza-moralpoeng. Når Israel er en fascist-stat, kan du umulig skjønne hva du prater om. Endret onsdag kl 17:23 av Fazam 1 2
obygda Skrevet onsdag kl 17:26 Skrevet onsdag kl 17:26 Er så lei Trump sin politikk at jeg sakset sammen litt morsomme nyheter : Denne mannen er som skapt for norske journalister....... 4
VifteKopp Skrevet onsdag kl 17:46 Skrevet onsdag kl 17:46 Fazam skrev (21 minutter siden): Når Israel er en fascist-stat, kan du umulig skjønne hva du prater om. Se der ja, der dukket du opp igjen etter å ha kommet med en påstand i går du aldri klarte å backe opp. Skal du fortsette å spore av diskusjonen eller skal du forholde deg til det jeg faktisk skriver? 2
Fazam Skrevet onsdag kl 17:53 Skrevet onsdag kl 17:53 VifteKopp skrev (4 minutter siden): Se der ja, der dukket du opp igjen etter å ha kommet med en påstand i går du aldri klarte å backe opp. Skal du fortsette å spore av diskusjonen eller skal du forholde deg til det jeg faktisk skriver? En påstand som du ikke klarer å motbevise. Jeg forholder meg til at du fortsetter å bagatellisere Gaza. 2
VifteKopp Skrevet onsdag kl 17:53 Skrevet onsdag kl 17:53 Folkflesk skrev (35 minutter siden): De tok vel lett på det og trodde at "det kom ikke til å bli så stor forskjell uansett". Generelt er det jo en del som ikke skjønner dette med at politikk gjerne går ut på å oppnå det minst dårlige alternativet. Det er vel det som kan kalles å ikke ha et pragmatisk gen i kroppen. Politisk analfabetisme er et stort problem både på ytre høyre og venstre. Det drives frem av algoritme-økonomien, som får folk til å bli besatt av enkeltsaker og miste grepet om det store bildet. 3
Fazam Skrevet onsdag kl 17:54 Skrevet onsdag kl 17:54 Foran NATO-toppmøtet i Ankara 7. og 8. juli: USAs Nato-ambassadør Matt Whitaker sier forsvarsalliansen, under president Donald Trumps ledelse, skal vende tilbake til sine «Warfighting roots» (krigende røtter). – Jeg tror vi får et toppmøte der man holder fasaden, forsøker å blidgjøre Trump, men hvor det kjeftes på bakrommet. Komplett rævsleiking og idioti skal videreføres altså. https://www.nettavisen.no/nyheter/nato-toppmotet-elefanten-i-rommet/s/5-95-3072556 2
VifteKopp Skrevet onsdag kl 17:56 Skrevet onsdag kl 17:56 (endret) Fazam skrev (3 minutter siden): En påstand som du ikke klarer å motbevise. Jeg forholder meg til at du fortsetter å bagatellisere Gaza. Personen som fremmet påstanden - deg - har også ansvaret for å belegge påstanden. Det er grunnleggende debattskikk. Trump reddet forøvrig ikke Gaza, og dømte i stedet hundretusener av afrikanske og asiatiske barn til å dø av sult og lett kurerbare sykdommer ved å demontere US aid. Dette blodige faktumet bagatelliserer du. Endret onsdag kl 17:56 av VifteKopp 2
Fazam Skrevet onsdag kl 18:04 Skrevet onsdag kl 18:04 VifteKopp skrev (6 minutter siden): Trump reddet forøvrig ikke Gaza, og dømte i stedet hundretusener av afrikanske og asiatiske barn til å dø av sult og lett kurerbare sykdommer ved å demontere US aid. Dette blodige faktumet bagatelliserer du. Nei, her er det bare du som bagatelliserer at uskyldige har blitt slaktet i tusenvis av et fascistisk regime. Prøv med noe annet enn fantasier. 2
Sovna Skrevet onsdag kl 18:10 Skrevet onsdag kl 18:10 Hanhijnn skrev (12 timer siden): Gi de amerikanske velgerne litt skattekutt, så er de happy. Hvis de har inntrykk av at at Trump må få bli styrtrik diktator for at de skal få de skattekuttene, ja så må det bare skje. De har aldri brydd seg om hva som skjer utenfor USA sine grenser. Nei, amerikanere driter i utenrikspolitikk. Hvorfor skal de bry seg? De er jo The Greatest. The biggest Hamburgers. Da er de fornøyd. De som er lojale til Trump vil være det selv ved de verst tenkelige scenarioer. Atom-knapp, serie-voldtekter av mindreårige. Underslag, korrupsjon, sjikanøse uttalelser og trusler i øst og i vest har de akseptert hele tiden. Det er dette landet som blir vår bane hvis helsa til monsteret holder. 1 1
VifteKopp Skrevet onsdag kl 18:21 Skrevet onsdag kl 18:21 Fazam skrev (15 minutter siden): Nei, her er det bare du som bagatelliserer at uskyldige har blitt slaktet i tusenvis av et fascistisk regime. Prøv med noe annet enn fantasier. Hvor mange menneskeliv reddet Trump på Gaza? Var det flere eller færre som har dødd som konsekvensen av demonteringen av USAID? 2
jjkoggan Skrevet onsdag kl 18:33 Skrevet onsdag kl 18:33 RookieNO skrev (2 timer siden): I siviliserte land så kalles dette "utdanning", og det er synd, men ikke overraskende, å høre at det ikke fungerer hos dere. Som noen kommenterte på en video jeg så på nettet; hadde det ikke vært for skoleskytinger, så hadde ikke verden visst at USA hadde skoler... Mye lettere å bli «sivilisert « i små land med en laang historie uten betydelig innvandring og en kultur med en jantelov. Jeg leser hver dag her inne om mistilliten som skjer med innvandring i ditt land. 1
Fazam Skrevet onsdag kl 19:05 Skrevet onsdag kl 19:05 VifteKopp skrev (43 minutter siden): Hvor mange menneskeliv reddet Trump på Gaza? Var det flere eller færre som har dødd som konsekvensen av demonteringen av USAID? Whatabout what. Hvor mange menneskeliv reddet Biden på Gaza? Var det flere eller færre som døde på Gaza etter terrorangrepet i 2023? Skjønner ikke logikken med hva du prøver å "diskutere". 2 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 19:13 Skrevet onsdag kl 19:13 1 hour ago, Fazam said: Foran NATO-toppmøtet i Ankara 7. og 8. juli: USAs Nato-ambassadør Matt Whitaker sier forsvarsalliansen, under president Donald Trumps ledelse, skal vende tilbake til sine «Warfighting roots» (krigende røtter). – Jeg tror vi får et toppmøte der man holder fasaden, forsøker å blidgjøre Trump, men hvor det kjeftes på bakrommet. Komplett rævsleiking og idioti skal videreføres altså. https://www.nettavisen.no/nyheter/nato-toppmotet-elefanten-i-rommet/s/5-95-3072556 Man burde bare holdt seg hjemme. Hele møtet blir mas om å være med i krigen med Israel. 1 2
Fazam Skrevet onsdag kl 19:18 Skrevet onsdag kl 19:18 Rhabagatz skrev (3 minutter siden): Man burde bare holdt seg hjemme. Hele møtet blir mas om å være med i krigen med Israel. Og trusler om at de melder seg ut (atter en gang), siden de ikke fikk hjelp i den meningsløse krigen til Israel. 3 1
VifteKopp Skrevet onsdag kl 20:26 Skrevet onsdag kl 20:26 Fazam skrev (1 time siden): Whatabout what. Hvor mange menneskeliv reddet Biden på Gaza? Var det flere eller færre som døde på Gaza etter terrorangrepet i 2023? Skjønner ikke logikken med hva du prøver å "diskutere". Det er ikke en whatabout, men en reell konsekvens av at Kamala ikke ble valgt. Jeg kritiserer mennesker som hjalp Trump til makten, enten de befinner seg på høyre- eller venstresiden. De er alle medskyldige. 4
RookieNO Skrevet onsdag kl 22:43 Skrevet onsdag kl 22:43 (endret) jjkoggan skrev (4 timer siden): Mye lettere å bli «sivilisert « i små land med en laang historie uten betydelig innvandring og en kultur med en jantelov. Jeg leser hver dag her inne om mistilliten som skjer med innvandring i ditt land. Vi har jantelov, dere har ‘thoughts and prayers’ som nasjonal krisehåndtering... Og ja, vi diskuterer innvandring, men vi gjør det i et system der partier faktisk må samarbeide, ikke bare stå og rope til hverandre. Endret onsdag kl 22:43 av RookieNO 5 1
Folkflesk Skrevet onsdag kl 22:55 Skrevet onsdag kl 22:55 (endret) jjkoggan skrev (4 timer siden): Mye lettere å bli «sivilisert « i små land med en laang historie uten betydelig innvandring og en kultur med en jantelov. Nå er det vel heller ingen andre store land som etter krigen har valgt å bli styrt av en mentalt ustabil fascist med en ren kultbevegelse i ryggen. Ikke bare en, men to ganger faktisk. Så USA har hatt rett hele tiden: De er eksepsjonelle. Endret onsdag kl 23:02 av Folkflesk 2
jjkoggan Skrevet onsdag kl 23:00 Skrevet onsdag kl 23:00 RookieNO skrev (7 minutter siden): Vi har jantelov, dere har ‘thoughts and prayers’ som nasjonal krisehåndtering... Og ja, vi diskuterer innvandring, men vi gjør det i et system der partier faktisk må samarbeide, ikke bare stå og rope til hverandre. Partier må samarbeide i usa, de også, de fleste lovene krever 60 stemmer i senatet, noe som krever godkjenning av begge partier til en viss grad Jeg nevner janteloven som et eksempel på en kultur som setter stor pris på likhet og konformitet. Det gjør det mye lettere å samarbeide enn i samfunn hvor individet står fremst. Likhet blir vanskeligere å finne i et flerkulturelt samfunn, noe som mange klager på bestandig i disse fora 1
jjkoggan Skrevet onsdag kl 23:05 Skrevet onsdag kl 23:05 Folkflesk skrev (5 minutter siden): Nå er det vel heller ingen andre store land som i vår tid har valgt å bli styrt av en mentalt ustabil fascist med en ren kultbevegelse i ryggen. Ikke bare en, men to ganger faktisk. Så USA har hatt rett hele tiden: De er eksepsjonelle. Igjen, mye lettere å unngå i små mer homogent land. Det finnes ikke et like stort, like flerkulturelt vestlig lanf som USA å sammenligne til med de samme utfordringene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå