Jump to content

Evil-Duck

Moderatorer
  • Content Count

    6216
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Evil-Duck last won the day on August 11 2018

Evil-Duck had the most liked content!

Community Reputation

3935 :)

About Evil-Duck

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 03/11/1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

50729 profile views
  1. Takk! Har jo hatt ladbar hybrid fra 2015-2018 og elbil fra 2018 så ladeboksen har hengt der noen år nå
  2. Vel, da ble det etter en telefonsamtale med selger (som var på ferie) lagt inn reservasjon på en mørkegrå Kia E-Soul 64 Kwh Exclusive. Blir ordnet kontrakt og finansiering i midten av neste uke. Så da var det vel gjort 😨
  3. Min nærmeste forhandler har 3 64 kwh Exclusive på lager, så hadde ikke alle selgerne deres vært på ferie kunne jeg fått en innen uka 😅
  4. Jeg syns det er en artig kuriositet og litt gøy at kia ikke tar seg selv så høytidelig . Men de kan og brukes som normal "mood lightning" om en ikke liker disko, som de fleste biler i litt mer premium segment har i dag. edit: Det er ekstra utstyr ja som følger med den utgaven jeg mest trolig kommer til å kjøpe.
  5. Jeg har litt erfaring med det på biler fra 2000-2010 å det er ikke alltid like lett, krever ofte at en er hendig med ett loddeapparat eller at det gjøres inngrep i brannvegger og slikt som er en lek på eldre biler men på litt mer moderne blir det fort litt hodeverk. Moderne biler har og ofte sære systemer med flere forsterkere for forskjellige kanaler med noen særegne kommunikasjons systemer spredt litt rundt om bilene som gjør det enda mer utfordrende. Men det lar seg helt klart gjøre, bare ikke av meg Ja 7 års garanti tror jeg kan være gull verdt, og er absolutt et punkt som får meg til å bikke hodet mer mot Kia enn andre merker
  6. Da har jeg hatt meg en god runde med litt prøvekjøringer Følgende biler ble prøvekjørt : Kia E-Soul Kia E-Niro Peugeot E-208 (da de ikke hadde 2008 demobil ledig) Hyundai Ioniq Og Inntrykket jeg sitter igjen med er at Kia bilene virkelig er mye bil for pengene, og så langt heller jeg utrolig nok kraftig mot en E-Soul.. Jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med bakenden men det var en sabla go bil å kjøre, ACC og Autosteer var overlegent alt annet jeg prøvde, Interiøret fremsto som langt mer premium enn jeg først hadde inntrykk av på bildene, og infotainmenten var en maktdemonstrasjon, utrolig smooth logisk oppbygd og fikk all den infoen en kunne trenge via den. Det som dog virkelig solgte meg på kiaen var når jeg vred opp stereoen litt, det var virkelig mye futt! for en som kjørte store deler av ungdomstiden sin i en bil hvor bagasjerommet så slik, så skal det mye til for å imponere meg: Men imponert ble jeg! Følte meg plutselig 10 år yngre å som en råner igjen en periode. Peugeot'en var vel kanskje største skuffelsen for meg. Utrolig fin plass å være men føltes ikke like solid ut som Kia'enne. Infotainmenten syns jeg var litt klunky og til tider lite responsiv, men design og utfornming på interiøret var dog spot on. Videre opplevdes den som ganske daff etter å ha kjørt kiaenne rent akselrasjonsmessig, synst og at ACC rotet litt på denne sammenlignet med Kia. Hyundai Ioniq hadde mye de samme styrkene som kiaenne, virkelig flott og bra bil å kjøre, men tror nok det var den daffeste og kjedligeste av bilene jeg kjørte i dag. Lite rekkevidde gjør og at denne ikke blir så veldi aktuell, vertfall ikke med det pristilbudet jeg har på Kia E-Soul nå. Så ut fra dagens prøvekjøringer ligger jeg faretruende nær å skrive kontrakt på en Mørkegrå Kia E-Soul exclusive , men håper på å få meg en Ålesunds tur å få prøvekjøre DS3 E-Tense før jeg tar en endelig avgjørelse
  7. Da har jeg tatt meg en ringerunde og har mulighet å få levering av en E-2008 innen månedskifte om jeg er villi til å velge en av bilene som allerede er bestilt uten at jeg får konfigurere den selv, venter på å få oversendt hvilket utstyr og farge de har nå. Blir uansett prøvekjøring Videre har de 3 DS3 E-Tense på lager hos min nærmeste forhandler som og er spennende bil så har avtalt prøvekjøring på den neste uke i håp om at jeg er i form til det da. Ellers har jeg motatt tilbud på lagerbiler av Kia E-Soul 64 kwh, en bil som frister mye rent praktisk, flott interiør fantastisk rekkevidde, god nok hurtiglading, høy motoreffekt og ikke minst 7 års garanti. Men jeg klarer ikke helt å overtale meg selv, selv om det er på alle måter den beste bilen og prismessig kommer den ikke langt fra de to andre, men synst det rett og slett er en stygg bil utvendig. Skal uansett prøvekjøres så for en se om den overbeviser meg mer der edit : Og ja, jeg har innsett at jeg nok må litt over mitt oppsatte og fastlåste budsjett på 320K da kravene mine ikke ble mulig å oppfylle på det budsjettet uten å kjøpe en ny leaf og gå tilbake til Chademo
  8. Det er jo og viktig å huske på at det ikke er alle i norge som bor på Østlandet med store motorveier og 110 sone. Den langkjøringen jeg har for meg foregår 60% i 80 soner 20% i 60 soner og kanskje 20% i 100+ soner. Så problematikken med skyhøyt forbruk i 120 km/t er et problem ikke alle sliter så fryktelig mye med
  9. Takke for hjelpen og at du gidder å sette deg ned å skrive såpass utfyllende svar som du gjør . På videoene jeg har sett synst jeg Peugeoten virker til å ha litt mer soft touch og litt mer "premium" interiør men har jo ikke fått prøvd den enda så får se om jeg har samme inntrykk som deg etterhvert når jeg får prøvekjørt.
  10. VG er ikke inne i bildet eller har noen kontroll over hvordan vi modererer så det er helt uendret. Om du har rapportert innlegg og ingenting har skjedd med de er det på grunn av at vi vurderer de rapporterte innleggene som at de ikke bryter med våre retningslinjer.
  11. Jeg har og kjørt uten å hatt behov for forsikring i 11 år, fremtil det smalt skikkelig på mandag og da er jeg fantastisk glad at jeg hadde topp forsikringen til Tryg. I praksis betyr det at jeg får fabrikks ny bil på forsikringen eller tilsvarende kontantoppgjør på en snart 2 år gammel bil Jeg kjøper mesteparten av argumentasjonen din utenom det jeg har streket under. Ioniq har et kjempeproblem sammenlignet med peugeoten og dette er ladefart, her tar dessverre Ioniq 2.gen jumboplassen mens peugeot plattformen (2008, 208 , DS3, Corsa) er en av klassens beste, så det kommer jo an på hva en prioriterer, for min del er ikke dårlig hurtiglading noen nødvendig dealbreaker men er jo kjekt å ha en bil som en effektivt kan bruke på langtur om fristelsen skulle dy seg
  12. Det der var vel en LGA1366 om jeg ikke husker fryktelig mye feil. Kjøpte ett brakett for denne sokkelen husker jeg men det er så lenge siden at detaljene er litt uklare
  13. Jeg takker og bukker for godt og utfyllende svar @H-Frame . Mine krav til bil liner nok ikke helt opp med dine som du og nevner, jeg kunne fint klart meg med Honda E eller i3 rent praktisk, men er akkurat denne ulykken jeg nylig har vært igjennom som gjør meg skeptisk til å gå over til en mindre bil. Ioniq er nok på alle måter den mest fornuftige bilen å gå for her noe jeg og klart innser, men Peugeoten er en bil den litt mer ufornuftige siden av meg liker best. Men det blir etterhvert flere runder med prøvekjøringer så for en se hvilken bil jeg etterhvert forelsker meg
  14. Jeg brukte fiskehyssing for å feste den opp når jeg bygde en PC med samme kjøleren for herrens mange år siden Funket som fjell det og var ganske usynlig.
×
×
  • Create New...