Gå til innhold

Evil-Duck

Moderatorer
  • Innlegg

    10 143
  • Ble med

  • Dager vunnet

    10

Evil-Duck vant dagen sist 23. mars 2022

Evil-Duck hadde mest likt innhold!

6 følgere

Om Evil-Duck

  • Bursdag 11. mars 1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

67 870 profilvisninger

Evil-Duck sine prestasjoner

  1. Evil-Duck

    Elbil-tråden

    Dette var ett godt tips, holdt meg unna Eco Pro da jeg tenkte at at ett eco fokusert program ville bety at bilen ville i større grad fokusere på drift på bakhjulene slik som eco programmet på IONIQ 5 og EV6 gjør, men bilen oppleves faktisk som mindre "tail happy" i eco pro enn comfort. Adaptiv D bruker jeg hele året, fantastisk behagelig funksjon i små bygater og lignende
  2. F1TV appen på Apple TV fungerer smertefritt, F1TV appen på på google sin appstore har og 4,2 stjerner som er en ganske høy rangering for appstore å være så tipper det fungerer like bra på begge
  3. Formel 1 - 2024 tråden --->
  4. Ettersom 2023 sesongen er over er det til dags å starte en 2024 sesong tråd 🥳 F1 2023 tråden Noen nyttige lenker : F1TV : https://f1tv.formula1.com/ F1 kalender : https://f1calendar.com/no Fin kalender som automatisk konverterer klokkeslett og stort sett holder seg oppdatert om det kommer endringer. F1 Nyheter : https://www.formula1.com/en/latest/all
  5. Evil-Duck

    Tesla - kaféen

    Jeg har aldri likt hvordan cybertruck ser ut og har aldri forstått hypen rundt den bilen, men dette var litt barskt faktisk
  6. Heldigvis har jeg greit innsyn til post code displayet, noe jeg tror jeg hadde hatt selv om det var oppe i hjørnet og, når jeg hadde AIO og Asus ROG X670E Hero hovedkort som har post code displayet oppe måtte jeg se inn gjennom fronten på kabinettet siden det ble blokkert av radiator og vifter i toppen.
  7. De er ikke vanskelige på reklamasjon men de har nå ett fullstendig overbelastet returavdeling og veldig lite hjelpsom kundeservice. Fra de mottok mitt 4090 på sitt lager til de begynt behandlingen av returen tok det 4 uker, inkluderer en tiden det tok å få godkjent returen og frakttid så tok det nesten 6 uker fra skjermkortet mitt streiket til jeg fikk ett nytt. Så om du sender inn kortet på reklamasjon/garanti nå vil jeg si du må forvente å være uten skjermkort frem til neste år, låneprodukter har de og nektet meg ved flere anledninger.
  8. Takker Gjør litt mer inntrykk disse gigantiske luftkjølerne inne i ett middels stort kabinett enn enn AIO ja, blitt uvant å ha ett kabinett som faktisk er litt fylt med annet enn store mengder tomrom.
  9. Gikk for 100% luftkjøling i hovedriggen for første gang siden 2010, ble litt for merkbart med lyden fra AIO pumpen med mesh sidepanelet på kabinettet jeg har nå. Og for den som måtte lure så passer Noctua NH D15S med 2 NF-A15 vifter og G-Skill Trident Z5 ram brikker akkurat på kukhåret i Fractal North med offset på fremste viften for å ha klaring til RAM, har en millimeter eller to klaring til sidepanelet til den fremste viften.
  10. Fått inn ny GPU jeg fikk fra komplett nå, slet med en irriterende lyd jeg først trodde var skikkelig kjip coilwhine men fikk det ikke helt til å gå opp da den var der under høy last slik coilwhine ofte er, men den forsvant ikke med en gang lasten ble fjernet, prøvde å feilet en del kom frem til at lyden ikke kunne være fra GPU, å etter litt om og men kom jeg frem til at det mått være fra vannpumpen til CPUen. Bytta i dag til en gammel noctua lufkjøler på CPUen og til min overaskelse var lyden der fortsatt. Kjørte så systemet uten GPUen og lyden var borte, og har nå funnet roten til feilen. Lageret på senter viften på SUPRIM X 4090en er rett og slett dårlig. Så da blir dette mitt 3. MSI Suprim 4090 kort med feil siden januar i år. Temmelig lei nå kan en si
  11. Evil-Duck

    Elbil-tråden

    Mekaniske bremser har sine problemer de har prøvd å komme rundt ved å bruke redundante løsninger som at de har 2 separate hydrauliske kretser til bremsene dersom noe skulle feile med den den ene. Man har og 4 separate bremser på bilen, så om en disk eller kaliper skulle feile så har en 3 i reserve, at alle 4 feiler samtidig er heller lite sansynlig. Om en bryter en drivaksling så vil ikke hjulet låse seg, koblingen mellom motor og hjul vil bli brutt og ved en situasjon hvor en kun har motorbrems så vil en effektivt miste all bremse effekt på den akslingen gitt at en har en åpen differensial som de fleste biler har. Vedrørende når en brenner en motor så betyr det ikke at hjulene vil låse seg såvidt jeg forstår da må lageret ryke isåtilfelle, selv om jeg ikke skal være påståelig da min erfaring med elektromotorer begrenser seg til industrielle AC induksjonsmotorer som roterer ganske greit rundt selv om spolene er brente. Men om en har en motor perr hjul kan det i større grad være mer overkommelig å ha en løsning hvor en liter 100% på motorbrems, men det er jo naturlig nok ekstremt fordyrende, og sålangt forbehold hyperbiler som Rimac Nevara som aktivt bruker det til torque vectoring for å gjøre bilen så kjapp som mulig rundt en bane. Men ja det er mulig løse motorbremsing på en måte som har samme redundans som de gode gamle mekaniske bremsene, men det vil være ekstremt fordyrende.
  12. Evil-Duck

    Elbil-tråden

    I Formula E foregår mesteparten av bremsingen ved regenerering, de har noen puslete bremseskiver på fremakslingen men ingen på bakakslingen, imponerende teknologi uten tvil, men det har og vist seg å ha sine utfordringer som har forårsaker noen stygge ulykker i motorsport grenen. For hva skjer om en drivaksling ryker? En motor brenner seg? Eller andre katastrofale feil skjer i drivverket? Jo en mister bremsene, har selvfølgelig en viss redundans med en motor fremme og bake men har uansett potensiale til å gå ille som det har gjorte ett par ganger for formula e, selv om de har bremsene på fremakslingen som en nødløsning.
  13. Fikk samme mailen klokken 18:00 i kveld, tipper nok de enten kjører de ut litt i pyljer eller at din bekjente har fått mailen sortert til spam reklame eller lignende.
  14. Evil-Duck

    Elbil-tråden

    Samme på min i4, de som har fått prøvekjørt den har heller ikke reagert på bremsene, gassresponsen er derimot noe en må venne seg til 🤣 Har hatt en 2015 Vovlo V60 PHEV, 2018 2. Gen Nissa Leaf og 2020 Kia E-Soul alle med brake blending uten at det føltes unaturlig på noen av de, handler jo bare om hvordan det implimenteres og reguleres, har faktisk til overs å ha prøvekjørt en bil hvor jeg har opplevd brake blending som problematisk, også Mercedes elbiler som har blitt dradd opp som eksempel her noen ganger.
×
×
  • Opprett ny...