Jump to content

Evil-Duck

Moderatorer
  • Content Count

    8095
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Evil-Duck last won the day on April 7

Evil-Duck had the most liked content!

Community Reputation

7458 :)

2 Followers

About Evil-Duck

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 03/11/1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

58542 profile views
  1. Så ut som et comfy å og fint oppsett det @Sarcoex - Gnålern
  2. Siste oppdatering, ganske kjedlig dag i går med litt feber og utmattelses føllsee. Sov som en stein i natt og våknet opp i dag i fin form, så det gikk jo mye bedre enn fryktet dette
  3. Blir et solid steg ned for Bottas om han går over til Alfa Romeo/Sauber, har nesten mer troa på Williams neste sesong jeg, som sikkert ville tatt mot Bottas med åpna armer om Russell ender opp med å flytte over til Mercedes.
  4. En veldig god analyse av situasjonen, jeg mener fortsatt at det ikke kan være å regne som noen racing incident, men analysen av selve krasjet er en av de beste og mest unbiased jeg har sett så langt enten den ene eller andre veien
  5. Liten oppdatering nå 17 timer etter vaksinen ble satt, mye samme symptomene, svak feber på 38,3 i dag lite søvn gjennom natten grunnet problemer med å regulere kroppstemperatur med en del fryse og hete tokter, sikkert som et resultat av feberen. Greit å vite at kroppen jobber med noe da vertfall ☺️
  6. Dette er en tråd for å diskutere Koronaviruset i norge, ikke i Australia, New Zeland eller et hvilken som helst annet land som ikke er Norge. Dette er tråden for å diskutere koronaviruset i den øvrige verden. Modereringen skal ikke kommenteres i tråden.
  7. Fikk andre dose av Pfizer i dag for 6 timer siden. Siste timen har jeg følt meg ganske tong i hodet å veldig sliten, litt verk i hånden å noen frysninger som kommer og går. Irriterende men helt overkommelig, så for en se hvordan det utvikler seg videre iløpet av natten 🥴
  8. Når de treffer apexen er Hamiltons fremhjul helt mot bakhjulet til Verstappen, noe som gjør at Verstappen har rett på svingen, dette er også slik "stewards'ene" ser på det, ettersom Hamilton blir idømt den straffen han ble og får de prikkene på lisensen som han fikk. Men uavhengig av det, ga Verstappen hamilton mer enn nok plass på innsiden, men ettersom Hamilton gikk inn med for høy fart så understyrer han inn i Verstappen istedenfor å holde seg til apex slik han burde, som og kan bli sett på som en slags dive bomb som @Dassen og nevner. Vist Hamilton fortsatt var skyldig i at en ulykke skjedde slik han var nå bør han selvfølgelig fortsatt straffes, men jeg mener at det bør bli sett på med litt skjønn når ulykken du forårsaker fører til at din nærmeste mesterskaps rival DNFer og at da straffen som tildeles faktisk bør få en konsekvens for løpet til vedkommende å ikke bare en slap on wrist uten noen reelle konsekvenser. For Hamilton som stort sett faceroller med 20 sekunder+ lead om en tar Verstappen ut av ligningen forsto jo de fleste at det ikke ville ha noen konsekvens, straffen ble og tildelt etter rødflagget var et faktum. At de sier konsekvensen av mesterskapet ikke skal telle er greit nok det, men det vil i så fall føre til at en oppfordrer ti slik oppførsel videre, da en plutselig har enormt mye å vinne på det. Hamiltons påstand etter løpet var at Verstappen er alt for aggressiv og han må roe seg og at det var dette som forårsaket ulykken. Om en derimot ser på ulykker de 2 førerne har forårsaket de 3 siste sesongene er Verstappen en langt mer clean sjåfør enn det Hamilton er. Såvidt jeg forsto så mente Ricciardo helt klart at det var Hamiltons feil, men at førere ikke vil gå hardt ut mot andre førere og skape dårlig stemning er jo forståelig, å ikke noe som uansett syn bør ilegges så mye vekt på. Her er det de uavhengige stewards'ene som har analysert ulykken å komt frem til at dette ikke var en racing incident, men at Hamilton var skyldig og sådan tildelt han en straff og prikker på lisensen hans.
  9. En god sjåfør som vet å ikke ta noen unødvendige sjanser
  10. Hadde de sett på det som at Verstappen og var til dels skyldig hadde neppe Hamilton fått prikker på superlisensen sin skulle en tro, som faktisk er den eneste reelle straffen Hamilton fikk ut av dette. I sammenheng med kommentarene til Hamilton etter løpet som mener at Verstappen er alt for aggressiv så er faktisk Max en av de ytterste få på gridden uten en eneste prikk på lisensen sin
  11. Prisen på nye konsoll spill har jo egentlig stått på stedet hvil siden siden 90 tallet så kanskje en prisjustering var på tide, husker jeg måtte blø ut en drøy tusing for Star Fox 64 med rubmle pack til Nintendo 64 etter å ha spart månedsvis Men så lenge tilbudet er der at en kan få fysiske spill til de gamle prisene komme jeg nok og til å benytte meg av det "smutthullet" selv om jeg helst ville hatt alle spill digitalt slik jeg slipper å måtte drive å bytte disk heletiden
  12. De aspirerer i Danmark eksempelvis grunnet en mistanke om at vaksinene rett i blodkar kan føre til værre bivirkninger, så helt uten faglig grunnlag er det nok ikke, men det ligger sådan ikke nok bevis for dette til at instruksjonene til vaksinene har blitt endret fra produsent. Så for Danmark sin del dreier det seg vel i all hovedsak om et føre var prinsipp.
  13. Etter hva jeg kan lese er grunnen til at Aspirasjon ikke utføres i all hovedsak fordi det vil medføre en mer smertefull vaksinering og at det ikke er noen store blodkar der vaksinen settes. https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksinasjon/praktisk-vaksinasjon/#aspirasjon
  14. FHI anbefaler at en ikke aspirerer før en sprøyter inn vaksinen, så om dette blir gjort i noen sted i Norge er det et unntak fra "regelen".
  15. Det vil jeg si er å være soleklart foran. Bilen til Verstappen var foran hele veien, som en og ser på bildet du delte her. At Verstappen kom ut som taperen som mistet 25 poeng til Hamilton er og soleklart, det er og derfor så mange mener at "straffen" Hamilton fikk var alt alt for mild.
×
×
  • Create New...