Jump to content

Complexity

Medlemmer
  • Content Count

    18488
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Complexity last won the day on October 27 2019

Complexity had the most liked content!

Community Reputation

7578 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

42637 profile views
  1. Slo meg at Tesla sin API også er åpen, men den gir ikke mere tilgang enn Tesla sin orginale app. Og skjønner ikke at noen skulle ønske å bruke en annen. 3e parts funker vel heller ikke som nøkkel.
  2. Slik Tesla sin alltid har gjort? Er vel 1000 apper til Tesla og.
  3. Du sier du ikke vil betale en halv mill for en app? Hva koster en polestar? De har vel nylig fått til noe applignende så de kommer seg de og.
  4. Nei å alltid ha en varm bil på vinteren er vel ikke for alle eller å få vite når bilen er ferdigladet. Eller om man har glemt ett vindu åpent eller alarmen er utløst. Kanskje har du en gammel nokia eller noe. Er vel mere kjekt med Polestar sin nøkkel da. Er det at Polestar har plassert batterier der det var plass i dieselkarrosseriet en fordel for deg? Deeeet må du forklare for det gir ikke mening. Gir bare ulemper.
  5. Har sett en god del videoer fra dem i ganske mange år nå. Aner ikke hva han fyren heter men han er med i mange videoer. Han har poengtert mye negativt og om Tesla hvis det hjelper på din troverdighet.
  6. Sier de, og lanserer en elektrisk Lexus som matcher 10 år gammle Leaf på specs... Med en analog batteriindikator.. 😅 Også er den kjempedyr i tillegg.
  7. What Car er ett bilmagasin som har holdt på siden 1973 https://en.m.wikipedia.org/wiki/What_Car%3F Er vel minst like troverdig som ett blad fra bensinstasjonen.
  8. Til hverdagsbruk så har den dårligere app, dårligere ytelse(men fortsatt bra), en senterkonsoll som man får gnagsår i låret av og dårligere og veldig gameldags plassert girspake. Folk i baksetet må også bøye hodet siden baksetene er så høyt plassert da batterier er puttet under dem. Den har og en girkassetunelll i baksetet som gjør det enda trangere der. Den har kansje bedre seter, og den har bedre lys (om man kjøper matrix led lysene). Ellers ser jeg lite fordeler. Jeg følger en Polestar 2 eier på YouTube, og han leide seg en Model 3 en uke for å se "what the fuzz is all about" og han slet litt med å forsvare polestaren sin etterpå.. De gullfarga setebeltene er dog dritfete og jeg liker veldig godt utseende på bilen/Volvo sitt moderne design generelt.
  9. Du nevnte vel kun det samme som meg? Forøvrig er Model 3 som selger i Norge nå produsert i Kina. Samme land som Polestar 2.
  10. Gjerne nevn hva du mener Polestar 2 slår Model 3 på da. Eneste jeg kommer på er høyere hengervekt og mere praktisk bakluke. Kvalitet har vært ymse på begge bilene. Edit: og justerbare dempere på Performance utgaven! Men man må jekke opp bilen for å justere dem med verktøy..
  11. Nei enig i den. Selv har jeg en Model 3 som jeg er utrolig fornøyd med, og oppgraderer kansje til Gen 2 Model Y når den kommer med de nye batteriene. Er egentlig kun Tesla og Xpeng som interesserer meg når det kommer til elbiler. Elsker tech og gadgets og det virker som alt de fleste andre bare kan tillby stygge kart som lagger noe voldsomt.. Polestar 2 har jo gjort det veldig enkelt for segselv med å bare putte inn ett nettbrett med Android. Fordelen er jo at ting flyter fint og man kan bla på kartet uten at det hakker, men ulempen er jo at Android lett kan få problemer med sikkerheten, noe man ikke kan ha noe av i en bil. Så android har jo ikke tilgang til noen av bilens funksjoner. Jeg så for meg at det kom til å komme masse kule dashcam apps og slikt men Android får ikke tilgang til bilens kamera grunnet sikkerhet. Blir nesten for dumt å bare ha ett vanlig nettbrett stående der. Det kan man jo ettermontere i alle biler 😛
  12. Utseende er litt subjektivt da. Jeg synes det er en veldig pen bil. Men den er basert på et "gammeldags" chassis og lider mye av det. Luftmotstanden er vel ikke perfekt, og de har jo måtte putte batterier der det er plass og det har resultert i ekstra vekt og bob/bob kjøreegenskaper. Bilen har vel også to permanentmagnetmotorer uten frikobling på AWD utgaven noe som også resulterer i unødvendig forbruk. Polestar har dog sakt at Polestar 2 er ett komprimiss med hva de får til i dag, og at Polestar 3 skal bli mye bedre når den kommer.
  13. Toyota? Blir veldig overrasket om det stemmer. De har jo kun satset på Hydrogen og Hybrid og ledd av elektriske biler som bruker lithium batterier. Men de sliter vel med å få færdig solid state batteriene sine så kansje de prøver å kjøpe seg lltt inn nå.
  14. Sant det. Har en kompis som la bort kortene sine for lenge siden. Bruker kun telefonen til betaling. Min bank støtter ikke slikt så jeg må fortsatt drasse på kortene mine. Men man tapper dem jo kun om dagen.
  15. Complexity

    Elbil-tråden

    Ja det der er fult brukbart. Merkelig med den dippen i midten, ser de har det på 800V ladingen også så sikkert bare en bug med bilen. Rart Hyundai ikke skryter av at bilen lader ganske raskt på 400V også. Ryktes at Xpeng P7 bare skal støtte 80kW. Det er isåfall ganske slapt.
×
×
  • Create New...