Gå til innhold

Complexity

Medlemmer
  • Innlegg

    21 341
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Complexity vant dagen sist 27. oktober 2019

Complexity hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

62 680 profilvisninger

Complexity sine prestasjoner

10,3k

Nettsamfunnsomdømme

17

Hjelpsomme svar

  1. Kan og bruke Tuya sin app istedefor smart life. Den er litt bedre. Brukte smartlife på alle dingsene mine før men så mista de støtte for google home så flytta alt over i Tuya sin app. Samme ulla alt sammen.
  2. Sikkert akkurat samme greia ja. Forsjellen er at du på første link får en annen person til å kjøpe den på din andre link og ta avanse for å selge den videre til deg. Kjøp den på Aliexpress du. Husk at et er 4.9% trumfbonus der og https://viatrumf.no/cashback/aliexpress-trumf
  3. Mye feil å tull med e-golf, men de er vistnok veldig komfortable å kjøre og ser jo ganske pen ut. Leaf ser helt OK ut etter facelift men komfort er nok neppe i samme klasse - dog er de helt skuddsikker og nesten ingen problemer med dem. So pick your poison Ingen skriver hvor langt de går fordi det kan slå tilbake på dem. I visse tilfeller går de veldig kort disse bilene. Om du klarer 18 mil på vinteren er veldig avhengig av om du tenker å kjøre på motorvei eller ikke. Når du bikker 80km\t på en Leaf så går forbruket i taket grunnet aerodynamikk og andre faktorer. Usikker på egolf men tror ikke den er så veldig mye bedre der.
  4. Funker bra i BeamNG iallefall. Uten om det så har jeg kun spilt half life 1 i orginal variant på den og følte ikke helt poenget med å aktivere det der 😅 Starter på black mesa i kveld forhåpentligvis om jeg får drept den store karen med arm ut av magen. Der funker det kansje bra.
  5. Complexity

    Tesla - kaféen

    Forøvrig virker det som at Norge får en slappere variant av Model 3 Performace med 460 hester istedenfor 510. Freemount bruker Panasonic batterier og Gigafactory Shanghai som leverer til europa bruker LG batterier som yter dårligere.
  6. Complexity

    Tesla - kaféen

    Litt annet kaliber på Plaid enn på den gamle S'en ja. Den gamle mister vel all power etter ca 160km/t også mens plaid fortsetter lenge etter det.
  7. Complexity

    Tesla - kaféen

    Har du link til det? Å launche 500 ganger er vel nok for en vanlig ola nordmann men å ha en teller som teller ned hver gang man launcher var neppe noe salgstriks.. Å heller ikke noe salgstriks når man skal videreselge bilen.. "Åja bare 340 launch igjen ja blitt kjørt hardt denne"..
  8. Complexity

    Tesla - kaféen

    Er bra det. 503hk og samme vekt som en Model 3 så de har fått tunet launchen temmelig bra. Men er det sånn som før at man bare kan gjøre det en gang eller nå? Husker Jan Erik Larsen testen en BMW i autofil for 15 år siden eller nå hvor han launchet bilen med full power noe man bare kunne gjøre en gang? Eller bare noen få ganger iallefall for det slet vist noe innmari på drivverket. Som med Fisker Ocean som bare kan launches 500 ganger.
  9. Complexity

    Tesla - kaféen

    Jess men mye bedre enn Model Y performance og da med de nye setene å understellet å det.
  10. Complexity

    Tesla - kaféen

    Da kan man kjøpe Model 3 Performance igjen. https://www.tesla.com/no_no/model3/design#overview
  11. Ja det gjelder i hovedsak de bilene som leveres med varmepumpe (og ikke er Tesla). Leafen min har slikt system og det funker jo forsåvidt greit men under -10 skyter jo forbruket på klima i taket siden det er så mye mindre effektivt enn varmepumpen. Om Nissan hadde gjort som Tesla å heller fått varmet opp varmepumpen så den funket i alle temperaturer ville man nok sett en del lavere forbruk. Med bare 24kWt batteri vil alle monner dra godt. Nissan Leaf sliter forøvrig med både defekt PTC og varmepumpe. Tipper mange kjører rundt med defekt varmepumpe men bilene sier ikke nødvendigvis i fra om dette man har bare konstant høyere forbruk om vintern. Koster 5500kr for nytt PTC element til en Model 3 uten varmepumpe så ikke så veldig dyr sak, men sikkert litt knot å bytte. På eldre Tesla med PTC er det ofte driverne til dem som feiler vistnok. De brukte 6 bipolare transistorer som ikke tålte mer enn 5-6 års bruk før de takket for seg grunnet de høye effektene. Her ser du forøvrig mekaniker som sier litt om feilende PTC hos Tesla og det nevnes at varmepumpene er mye bedre. Du burde jo tipset alle disse bilprodusentene om hvordan de lager en helt feilfri PTC varmer til bil om du mener det er så lett. Tipper Tesla er glad for å være kvitt disse greiene.
  12. Men nå har altså min (og skremmende mange andre biler) PTC istedenfor varmepumpe så sjønner ikke helt hva du mente med det? PTC elementene er det eneste som varmer kupeen i bilen min og det leverer varme fra noen få watt og opptil rundt 6kW. Justeres konstant for å holde satt temperatur i kupeen. Selv om PTC er selvjusterende kreves det kraftig elektronikk for å styre effekten til elementene. Det er ofte denne som feiler.
  13. Og fortsette med dette i en 10 år til da? Og ikke gå fremover med teknologien? Driftsområde har de jo løst og samme med driftsikkerheten.
  14. Om du bruker de like mye så ryker nok brødristeren lenge før kjøleskapet. Blir ekstreme temperaturforandringer som får kjeramikken eller hva som nå brukes i PTC elementene til å sprekke. All ristingen i en bil hjelper vel heller ikke på. De går jo også på 400/800V og drar 5kW+ så overslag er også kjente feil på dem. De har også ganske kraftig elektronikk til å styre effekten som i visse biler heller ikke er så pålitelig. Volvo EX30 som kun leveres med 1-soners klima som standard har kanskje ett ganske simpelt element.
×
×
  • Opprett ny...