Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg vet har man ikke rett på hyllepris. For at man skal kunnekreve noe til en viss pris må det være snakk om et tilbud direkte til deg fra en selger, ikke en prisetikett som viser feil.

 

Dette er diskutert i andre tråder (f.eks. denne) her på forumet (og andre steder...), men kort sagt, så er pris i annonse eller på hyllekant å anse som et "tilbud" etter avtaleloven, noe som medfører at selgeren er bundet av tilbudet/prisen, med mindre det var (eller burde vært) helt åpenbart for kjøper at prisen måtte være feil.

 

§ 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

 

"Har du opplevd å betale mer i kassen enn det som sto på prislappen? Da kan du kreve pengene tilbake."

Det betyr jo ikke at du skal ha produktet til annonsert pris.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått nok av å vente på PCen fra komplett. Bestillingen ble lagt inn den 3 Juni, den ble sendt den 11 Juni og takket være posten ble den feilaktit returnert. Og der Posten stoppet med feilingen sin, overtok Komplett.

 

Har ringt dem 2 ganger hvor de begge ganger har lovet at den skulle sendes, har og blitt bedt om å holdes informert når denne blir sendt. Har sendt dem mail, hvor jeg og har ytret ønske om å få svar på hva som skjer. Dette lovet de skulle skje, og ba da i svar om at de sendte den sporenstraks og sendte meg sporings nummeret. Dette har da heller ikke skjedd. Og etter 2 dager siden siste mail fra Komplett, og med en faktura fra Klara som forfaller 25 Juni, har jeg fått nok.

 

Har avbestilt PCen per mail (ettersom varen er "sendt" kan jeg jo ikke bruke returskjema på Komplett sine sider, har jo ikke fått noe å returnere). Skal heller bestille deler fra PS sin nettbutikk og bygge maskinen selv.

Lenke til kommentar

... kort sagt, så er pris i annonse eller på hyllekant å anse som et "tilbud" etter avtaleloven, noe som medfører at selgeren er bundet av tilbudet/prisen.

 

Sorry Alastor! Vet diskusjonen er "over", men det Inge sier er feil. Det er helt riktig at priser på hyllekant anses som bindende tilbud, men en annonse vil tradisjonelt sett ikke være bindende. Det vil snarere være en oppfordring til å gi tilbud fra kundens side, jf. avtl. § 9 og CISG art 14 annet ledd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på folk som leverer bobilen sin på verksted for en stor reparasjon dagen før de skal på langtur, garantert så dukker det opp noe mer så den blir stående. Hvorfor ikke ta slike reparasjoner etter at de er ferdige med ferienturen så er den klar igjen til neste år.

 

Fordi mennesker er noen idiotiske og late dyr.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De fleste uten datakunnskaper tror vi som kan noe bare trykker på et par knapper så har vi funnet opp nye Facebook, eller bygget nye datasenteret til NASA.

 

--------------------------------------------------------

 

Meg som kunde på Narvesen her om dagen.

Jeg kjøpte en liten kaffe, og hva jeg fikk var virkelig liten. Koppen har allerede en forhøyning i bunn på ca 1cm men når maskinen var ferdig og jeg tok koppen var dette hva som møtte meg:

post-129856-0-91285100-1340548770_thumb.jpg

 

Jeg spurte betjeningen om det kanskje var noe feil på maskinen, men dama bak kassa ga meg ett oppgitt nei, og at dette var den nye blandingforholdet til Narvesen og det bare sikkert er et tidsspørsmål før koppene får nytt design igjen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minner meg på når man kjøper brus fra sånne automater på Shell f. eks. Hvert andre sekund (cirka) kommer det vann. Dette gjør at blandingsforholdet blir kuk, og brusen smaker lunken piss.

 

Om du er en dreven brushandler, trykker du slik at du bare får brus. Ikke faen om jeg skal ha vann, når det er brus jeg har betalt for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...