Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åååå, det er greit med kunder som snur strekkodene mot leseren våres, veldig snilt altså! Men ikke på en lørdag, midt i verste rushet, med tre kasser åpne, lang kø og når man bruker 20-30 sekunder på å finne strekoden på varen og så putte den mot lesern, så gjøre det samme med neste vare! Brukte vel 10 min på kunden, og hun hadde en kurv bare!

 

Jeg har aldri jobbet i kassen i en butikk (kun på lageret en ukes tid på utplassering i ungdomsskolen) og må innrømme at å sjekke hvor strekkoden er aldri har falt meg inn før, men jeg skal prøve å huske det neste gang jeg er og handler noe. Takk for tipset. ;)

 

In other news var jeg innom butikken i går ettermiddag. Da jeg hadde betalt og takket nei til kvittering sa jeg "Du får ha en god dag" og smilte. Jeg trodde det bare var en liten sak, men hun ble gansker overlykkelig. Rart det der. Enda en ting jeg skal prøve å bli flinkere til. :)

Lenke til kommentar

Litt som da vi var på tur i USA og kasserne sa "Hi, how are you" når du kom i kassen. Noe lignende hadde aldri skjedd i Norge, med mindre du kjenner han/hun bak kassa :p

 

Nå skal det sies at amerikanerne sier det stort sett til alle, uansett. Blir litt kunstig. Når nordmenn spør "Hei, hvordan går det?" føler jeg at de faktisk mener det, ikke bare sier det av ren formalitet.

Endret av Zeromac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt som da vi var på tur i USA og kasserne sa "Hi, how are you" når du kom i kassen. Noe lignende hadde aldri skjedd i Norge, med mindre du kjenner han/hun bak kassa :p

 

Nå skal det sies at amerikanerne sier det stort sett til alle, uansett. Blir litt kunstig. Når nordmenn spør "Hei, hvordan går det?" føler jeg at de faktisk mener det, ikke bare sier det av ren formalitet.

 

How are you er jo standard greeting i USA da. Blir det samme som når kassapersonalet i Norge smiler og sier hei. Det skjer stort sett alltid her i Bergen i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde gleden av å gratulere en av kundene for å ha vunnet 8.450kr i lotto. Er ikke storgevinsten selvfølgelig men han ble ekstremt glad da han fikk høre det, jublet og ropte "Nå blir det tur til Grand Canaria!".

Gledesropene hans løftet fort opp stemningen i hele butikken og så og si alle kundene og ansatte fikk et smil om munnen og var svært høflige mot hverandre i ca 15min etter, skulle ønske det kunne ha vært slik hele tiden...

Endret av Ilcapo93
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Sier ikke god helg på fredager, for kan jo være de skal på jobb på lørdagen. Og da blir jeg det rævhålet som gnir det inn at de skal på jobb på lørdag og ikke kan gå på fredagens gigaparty.

Går på fest på fredager selv om jeg har jobb på lørdag, drikker bare ikke litt mindre og tar en hangover pill før jeg går il sengs ;)

Lenke til kommentar

NRK skulle laget en hjemme-hos-dokumentarserie om folk som drar den vitsen. Kunne vært artig å få vite litt mer om dem. Tror de er stusselige mennesker.

Er hakket verre med de som sier "får ikke igjen noe på skatten uansett" når jeg spør om de vil ha kvitteringen, synes jeg i hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, mon tro hvor mange ganger kassefolk har hørt den...

 

Blir påvirka selv vettu :S

 

Åja, så strekkoden hadde lyst til å brette seg der ja?

Åja, så det var nå de gikk tom for blekk på strekkodeprintern og dreit i å bytte?

Åja, så det var da de lagde de åndsvake kjøttpakkene med forskjellig vekt som HVER ENESTE strekkode bøyes og er uleselig på. Snakker om sorte pakker med en slapp etikett oppå med entrecote, pepperbiff eller indrefilet, seriøst INGEN av de funker, PLUSS at de tar en nummer 2 ofte.

 

Heldigvis begynner jeg å huske priser og bli litt bedre til å søke opp ting nå, men er et evig herk med dårlig printing på etiketter, spesielt RAGE hvis du glemmer ett tall/ett tall er gjemt og du må taste alt igjen.

 

Annet enn det er det god stemning å få 180,- i enkroninger som betaling fra en kaffekasse. Variasjon på jobb oh yeah!

 

2 måneder igjen i kæssa, men blir bra med penger av det. Hyggeligste kundene er de som kommenterer at du selv smiler/er hyggelig, gjør en lang dag litt lysere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...