Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et minnekort på 4 GB til 23 kr fra en norsk nettbutikk. Du får klemt inn ganske mange bilder tatt med et enkelt kompaktkamera på et 4 GB minnekort.

Her er et minnekort på 16 GB til under 70 kr fra en nettbutikk i England. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at jeg heller prioriterer god plass i dette tilfellet når det likevel er snakk om relativt små summer. Risikoen er plutselig langt lavere for at jeg går tom for plass midt i ferien om jeg har glemt å ta backup av eldre bilder.

 

Det som irriterer meg er at det å legge ved minnekort er en merkostnad ved produksjon, og det baller gjerne på seg når produktet går gjennom flere ledd (produsent, importør, grossist, detaljist + mva) som alle skal ha sin del av kaka. Selv om minnekort er billigere, vet du aldri om det enkle kompaktkameraet til 700 kr kanskje hadde vært en hundrings billigere om minnekortet du uansett ikke trenger ikke fulgte med. Minnekortet havner i en skuff og går i søpla neste gang man flytter. For de ytterst få av oss som ikke har et minnekort liggende og slenge koster de 23 kr hos Deal...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Bra de følger opp... Nå må jeg nesten kjøpe en kopp der til uka for å se :p

 

Kanskje det var egentlig det som var baktanken med mailen deres? :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ok, jeg kan vel dra frem en kundehistorie som inntraff tidligere i sommer/våres.

 

Var vel rundt ettermiddagen og en tur tikket inn på meteret. Ved ankomst så jeg at halve innkomsten til boligblokken og inngangen til kunden var blokkert pga veiarbeide/kabelgraving/whatever. Jeg kunne vel klart å skvise beameren på fortauskanten men jeg syntes ikke det var noe vits i, masse brostein som lå strødd der og det var ganske trangt mellom husveggen og gravestedet som var inngjerdet. Så jeg stoppet ca 12 meter fra inngangen til kunden og ventet.

 

Så kom kunden hinkende på krykker med et par barn på slep. Jeg slo på meteret og gikk ut for å hjelpe til med bagasje, samt sikre barna med barnesete.

 

Første kunden klagde på når hun satt seg inn var selvsagt at jeg ikke hadde kjørt helt inn til inngangen. Jeg så bare dumt på henne og var ikke sikker på akkurat der og da hva jeg skulle si. Idet jeg skulle komme med en replikk fortsatte hun med "Ja, for det gjør jo alle de andre".

 

Så jeg svarte "Hva alle de andre gjør får stå for deres regning, men det er veiarbeide her og å risikere skade på et driftsmiddel verdt en halv million, for en tur som koster i overkant av hundrelappen utgjør logisk sett dårlig butikk. Jeg ser at du går på krykker og jeg hjelper deg selvsagt med å bære bagasjen og det er jo beklagelig at du har skadet benet ditt, men du klarer vel å gå de 10-12 meterne fra inngangen til der bilen min er?"

 

Det falt selvsagt ikke i god jord og jeg fikk høre både det ene og det andre hvor lite serviceinnstilt jeg var hele veien til svømmehallen. Jeg var sterkt fristet til å komme med noen frekke comebacks men bet ordene i meg. Hun hadde tross alt to barn i bilen og jeg ville ikke lage en surere stemning en det allerede var i bilen.

 

Ved ankomst ble selvsagt det store diskusjonstemaet dreid over til prisen. 159,- sto takstameteret på. Dette var jo en "skyhøy" pris i forhold til det kostet vanligvis. Så spurte jeg hva turen hennes normalt sett kom på. "Nei, forrige gang jeg tok taxi hit kom turen på 151,-".

 

...

 

Jeg svelget latteren og forklarte henne at 8 kroner i differanse var sikkert grunnet i ventingen det tok mens jeg hjalp henne med bagasjen, samt barna. Men hun fant seg tydeligvis ikke i det, nei. Dette skulle hun klage på, jeg prøvde jo å lure henne!

 

Det siste fikk meg til å koke over, så jeg sa at hun gjerne måtte klage, ga henne en kvittering og sa "Løyvenummeret står der på kvitteringen når du skal henvise til meg i klagen. Bit også merke til løyvenummeret neste gang du bestiller drosje og vennligst insister på at du ikke vil kjøre med meg neste gang. Da gjør du nok oss begge en tjeneste".

 

Jeg hjalp så barna ut, tok ut bagasjen og ga baggen til et av barna (mor gikk jo på krykker). Baggen var veldig lett så det gikk helt fint for denne ungen å drasse med seg den. Men neida, drittungen slo seg selvfølgelig i total vrange og kastet baggen ned på bakken. Jeg tenkte i mitt stille sinn "ja lykke til med det" satt meg inn i bilen og kjørte.

 

Vanligvis hjelper jeg kunden med bagasjen til døra uten å forvente betaling men turen til svømmehallen hadde tappet tålmodigheten min maksimalt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Sånne kommentarer som jeg markerte bør man være veldig forsiktig med. Jobber selv med kundebehandling og i begynnelsen kom jeg med et par-tre sånne, og jeg så at de i litt dårlig humør fyrte seg opp når jeg hentydet at de kunne ta en egeninnsats. Men helt enig på måten du taklet situasjonen. Ville nok gjort det samme selv. Hater når folk slenger dritt rundt om seg og forventer topp service.

 

Du har helt rett. Det er nok bedre å holde slike kommentarer til seg selv. Adkomsten til inngangen hennes var så maltraktert at jeg ikke helt forstod hvordan hun, som et menneske utstyrt med to friske øyne, kunne foreslå at jeg skulle skvise bilen min mellom der. Så jeg ble bare litt perpleks og tenkte ikke over hva jeg sa da jeg avsluttet med "men du klarer vel å gå de 10-12 meterne fra inngangen til der bilen min er?"

 

Dessuten er det langt mellom slike kunder og jeg pleier derfor stort sett å bli litt satt ut hver gang noen kranglefanter setter seg inn i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...