Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer aldri på døren med pakker som er bestilt "til døren", men legger i beste fall igjen lapp i postkassa selv om jeg var hjemme osv..."

Tror aldri jeg har vært så nærme å eksplodere på telefon noen gang som jeg var da dette skjedde for tredje gang. Hadde sett meg lei på at de skal snike seg unn jobben jeg betaler ekstra for, og ringte derfor og insisterte på at de skulle kjøre den ut samme kveld eller senest neste dag.

 

Den ufordragelige mægga i den andre enden (dette er tilfelle i ni av ti samtaler med posten) skulle selvfølgelig forklare meg at de ikke kunne kjøre den ut igjen fordi de HADDE kjørt den ut og det ikke var DERES skyld at jeg ikke var der - som om jeg var en fire år gammel unge. Selvfølgelig etter at jeg hadde fortalt henne at der hadde det vært noen hele kvelden. Da jeg fortalte henne at det i tillegg til meg og to andre familiemedlemmer som var hjemme hele dagen også er en butikk som ligger på samme tun der mamma og flere ansatte hadde vørt hele dagen, og at ingen fra posten hadde kommet inn i noen av bygningene noen gang mellom klokken åtte og fire, og at det ikke engang hadde vært en postbil der (det hadde sannsynligvis noen sett, gav kjerringa seg selvfølgelig fortsatt ikke. Utleveringsforsøk var nemlig logget, må vite. Jeg bad om å enten få navn og telefonnummer til sjåføren, så skulle vi se om han var like sikker på at han hadde vært på døren når han ble direkte konfrontert mede hvilken udugelig løgnaktig slask han var.

 

Jeg fikk dessverre ikke navn og nummer, men jeg fikk i det minste pakken på døren dagen etter. Og en beklagelse på mail. Jeg hadde mest lyst på navn, bilde og adresse, og til å gi ham en god grunn til å ikke gå noe som helst sted den neste uken, Glad det løste seg over telefonen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det der er grunnen til at jeg ikke får det levert på døren. Lettere og billigere å bare hente på postkontoret :)

Men veldig kjedelig å bære en 18kg tung stor pappeske to km i oppoverbakke. :p Heldigvis har jeg ikke hattt dette problemet etter at jeg flyttet til Bergen, de to gangene jeg har brukt tjenesten. Burde egentlig bare investere i en sammenleggbar sekketralle, men det ser jo fantastisk dumt ut.
Lenke til kommentar

Det der er grunnen til at jeg ikke får det levert på døren. Lettere og billigere å bare hente på postkontoret :)

Men veldig kjedelig å bære en 18kg tung stor pappeske to km i oppoverbakke. :p Heldigvis har jeg ikke hattt dette problemet etter at jeg flyttet til Bergen, de to gangene jeg har brukt tjenesten. Burde egentlig bare investere i en sammenleggbar sekketralle, men det ser jo fantastisk dumt ut.

 

Skaff deg bil mann. Alle i Bergen har bil!

Lenke til kommentar

Skjal love deg at bil står langt ned på listen som student. :p I hvert fall så lenge jeg bor relativt greit til i forhold til sentrum og kollektivtransport. Det er 20 øl mindre i måneden det, og da blir det ikke mange ølene igjen. Kjøper meg heller leilighet før bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fint å se at jeg ikke er den eneste som er litt oppgitt over posten!

 

Området jeg bor i, i Oslo, får posten utrolig seint på dagen. I ett og et halvt år nå har posten sjeldent ligget i postkassen vår før klokken 17. Noen ganger så sent som 19.30. Ett sted mellom de to tidspunktene er normalt å forvente post hos oss.

 

Dette kan bli ett lite irritasjonsmoment ettersom postkontoret vårt stenger 18, og eventuelle pakker får en hel dag ekstra leveringstid.

 

Sendte mail til posten helt i starten når posten begynte å komme sent. Fikk til svar at det for tiden var omstruktureringer, mye sykefravær og annet som jeg ikke husker nå.

 

Men, problemet er jo der fortsatt. Over ett år seinere.

 

Jeg sendte ny mail for to måneder siden. Jeg fikk samme svar om omstrukturering og sykdom.....

 

 

Er det for mye å forvente å få posten sin før klokken 17? Som jo er postens retningslinjer at det skal være utlevert innen det klokkeslettet...

 

 

Og forresten, mer enn én gang har jeg opplevd å ikke få hentelapper før purringsmeldingen kommer etter to uker.

Endret av Mumsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har en egen tilbakemelding til posten-tråd ;)

 

Uansett, hadde en elendig opplevelse på posten her om dagen jeg også:

 

Jeg trenger ny postkasse, og hos mitt postkontor har de i snart to mnd hatt postens egne stålpostkasser til 399 kroner.

 

Jeg tar med meg en til kassen, og skal betale, og mannen bak disken vil ha 599. Jeg poengterer prisen, og får til svar at "nei, 399 gjelder kun for plastkassene".

 

Jeg går tilbake til hylla, ser på de seks lappene som henger der, og på ALLE står det at det er metallkassen til 399. Når jeg konfronterer tåpen bak disken med dette, forsvinner han inn på et bakrom i et par minutter. Når han kommer ut igjen sier han følgende:

"Beklager, det er en liten feil vi har gjort, de var på tilbud til den prisen for en stund siden, men vi glemte å fjerne lappene da kampanjen sluttet i MIDTEN AV MAI!"

 

Da ble jeg noget grinete inni meg, og sa at "jeg får den vel til prisen på hylla, ettersom dere ikke har klart å prise dem om på 5-6 uker?" hvorpå jeg fikk til svar at "dessverre, de hadde gjort en feil"

 

Mitt svar var enkelt og greit: "6 uker er ikke 'en feil' det er bare latskap fra de ansatte". Jeg lot kassa stå på disken og gikk. Slett kundebehandling!

 

Da jeg jobbet i dataforretning, hadde jeg latt kunden fått varen til den prisen som stod oppgitt 6 ganger, spesielt om det var ukesvis siden kampanjen var over og vi ikke hadde klart å gjøre jobben vår.

 

Dette skjedde på mandags morgen, og i går ettermiddag var fremdeles prisen 399 på hylla.Det hadde ikke plaget meg om kampanjen sluttet lørdag, og de hadde samme prisene mandagen etter. Det hadde vært en feil.

 

Heldigvis skal postkontoret mitt legges ned nå, så jeg kan forholde meg til post i butikk, og heller kjøpe postkassa mi på claes ohlson!

Du skulle bare stått på ditt, du har rett til hyllepris med mindre det er åpenbart at det var en feilprising.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skulle bare stått på ditt, du har rett til hyllepris med mindre det er åpenbart at det var en feilprising.

 

Kilde?

 

Etter hva jeg vet har man ikke rett på hyllepris. For at man skal kunnekreve noe til en viss pris må det være snakk om et tilbud direkte til deg fra en selger, ikke en prisetikett som viser feil.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg vet har man ikke rett på hyllepris. For at man skal kunnekreve noe til en viss pris må det være snakk om et tilbud direkte til deg fra en selger, ikke en prisetikett som viser feil.

 

Dette er diskutert i andre tråder (f.eks. denne) her på forumet (og andre steder...), men kort sagt, så er pris i annonse eller på hyllekant å anse som et "tilbud" etter avtaleloven, noe som medfører at selgeren er bundet av tilbudet/prisen, med mindre det var (eller burde vært) helt åpenbart for kjøper at prisen måtte være feil.

 

§ 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

 

"Har du opplevd å betale mer i kassen enn det som sto på prislappen? Da kan du kreve pengene tilbake."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...