Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (På 29.1.2021 den 19.08):

Dette er nøyaktig det som skjer med generiske ticketsystemer som ikke lagrer på normalt produkt og person men relasjon. Fantastisk irriterende.

Tror jeg tar en bump på denne. Synd og skam at denne tråden har dødd ut. Mange gullkorn som har dukket opp her.

Lenke til kommentar

Kan legge til at "vi" hadde en hendelse for en stund siden som jeg husker veldig godt. Jobber i restaurant. 
Kunden kverulerte på prisen & mente det var feil. Kunden forlangte å få snakke med min overordnede, som i teorien var meg på det gitte tidspunkt. Gadd ikke diskutere så jeg bare dro ut nærmeste & "beste" kollega & ba han forklare situasjonen isteden.
Kunden ga seg ikke. Her var det snakk om en skikkelig kverulant. 

Inn døra kom kokken & samme diskusjon en gang til. Det var altså tredje gang kunden ble forklart om hvorfor, du skulle jo tro det var inneforstått innen da. Men igjen, han ga seg ikke.
Kokken er også en skikkelig kranglefant så det utartet seg fort til en ganske høylytt diskusjon som varte i 10-15 minutter. To kunder kom inn døra, deriblant en eldre dame. Var klin umulig å høre noen ting, begge ropte om hverandre. Dama holdt seg for øra & mannen kom med en kommentar om hvorfor han ikke bare kunne betale de fire, fem kronene det var snakk om.
Begge fikk betalt for seg & forsvant fort ut igjen.

Noen gullkorn:

"Kunden har alltid rett"

  • "Nei kunden har ikke alltid rett hvis du har feil vettu!!"

Eller "jeg er bilselger & hvis det hadde vært feil hadde jeg gitt deg en gratis bil"   ??????

  • "Ja da er du helt hjernedød da!"

Måtte le godt av hele diskusjonen.

Det tok litt tid & gjentatte skjellsord fra kokken før det til slutt gikk opp for han om hvorfor han skulle betale 4 kroner mer enn han pleide eller hadde gjort tidligere.
Det var vel ikke helt innafor av kokken å skrike opp i ansiktet på kunden å kalle han for dum & hjernedød. Det gikk langt over streken. Men det gjorde god underholdning for oss andre.

De gjorde opp & kunden gikk ut døra. Tok vel et minutt så kom kunden inn igjen...noen folk er det virkelig ikke håp for..

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 12/11/2019 at 6:05 AM, Darkbill said:

Kjører søppelbil i kommune A, anbud så privat arbeidsgiver leid inn av kommune. 

 

Bor i kommune B. 

 

Nærmere fra huset mitt til ruta enn kontoret, så tar med søppelbilen hjem som regel. 

 

Nå klager kommune B, og vi får høre av kommune A vi ikke får lov å parkere i deres distrikt mer. Fordi kundene blir forvirret når de ser en annen søppelbil I gata..... Jaja

Det ville jeg bare klaget på. Vi ser da utallige type tjenestebiler her i boligfeltet som ikke tilhører vår kommune men fordi den ansatte bor her. Alt fra politi til statens vegvesen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/2/2020 at 3:12 PM, 1Dr.E said:

Engelskmenn... 

Man leser om britisk pubkultur der man stiller seg ved disken og venter høflig på sin tur til bartenderen henvender seg til deg. 

Sånn er det ikke i praksis. Engelskmenna er dritings klokka 13, skyver og dytter og hoier og skriker. 

Og på dassen... ?

Vannet og pisset flyter utover gulvet så man må vasse i det. Å vaske seg på henda driver ingen med. 

Sist gang så jeg en kar på togstasjonen, i dress og slips, som satte fra seg laptopveska på gulvet ved siden av seg ved urinalen, så den ble våt i dammen den stod i mens han pissa. 

Digg mat på puben da... 

Helt greit å skyte inn men si gjerne "beklager, jeg mangler noe i min bestilling, greit om jeg hiver meg foran?" til kunden som blir servert.

1)

Stod i drive-in. Betjeningen pakket maten, ga den til meg og begynte å lage drikke til oss. Så kommer denne damen stotrende sur uten å si et ord annet enn å se surt på oss og skyver seg mellom bilen og veggen og begynner å snakke med betjeningen som må avbryte å lage drikke. Hun får posen med løkringer med en gang men blir stående å diskutere litt ang. at hun har betalt for ting hun ikke har fått. Siden det er trangt mister hun balansen litt på vei tilbake som får meg til å flire litt av schadenfreude.

2)

Noen måneder før. To kvinner, en i 40 årene og en i 20 årene i en sjelden og rådyr mercedes convertible coupe står parkert i drive-in ventesone slik at ingen andre kommer forbi. Når betjeningen kommer med maten sitter sjåføren (damen på 40) med armen ut av vinduet en halvmeter i området der andre skal kjøre forbi. De får servert maten.

Det går et minutt eller to mens de ser igjennom maten. Sjåføren trekker armen inn og så ut igjen med knyttet neve. Så går det ca. 30 sekunder før hun åpner knyttneven og slipper div. søppel ned på asfalten i drive-in samtidig som hun drar av gårde.



 

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (21 minutter siden):

Det går et minutt eller to mens de ser igjennom maten. Sjåføren trekker armen inn og så ut igjen med knyttet neve. Så går det ca. 30 sekunder før hun åpner knyttneven og slipper div. søppel ned på asfalten i drive-in samtidig som hun drar av gårde.

Slike som gjør at en mister troen på menneskeheten. Overvåkningsvideo burde vært sendt til politiet. Regner med forsøpling bøtelegges.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 7.11.2021 den 8.31):

Det ville jeg bare klaget på. Vi ser da utallige type tjenestebiler her i boligfeltet som ikke tilhører vår kommune men fordi den ansatte bor her. Alt fra politi til statens vegvesen.

Og? Så lenge det ikke er parkering forbudt, hva er da problemet? Jeg parkerte også i egen oppkjørsel. 

 

Så du er en sånn som klager fordi naboen har med kommunebilen hjem fra en annen kommune på egen oppkjørsel? For mye fritid heter det. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Darkbill said:

Og? Så lenge det ikke er parkering forbudt, hva er da problemet? Jeg parkerte også i egen oppkjørsel. 

 

Så du er en sånn som klager fordi naboen har med kommunebilen hjem fra en annen kommune på egen oppkjørsel? For mye fritid heter det. 

Er du helt lost? Hva med å få med seg sammenhengen jeg svarte på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

Dette var i den tida på 1970-tallet da Black & Decker kom med sin nye røykvarsler. 

En kunde var interessert og fikk en rask innføring i virkemåten, men så ut som han lurte på noe. Og spørsmålet kom: Hvem kommer og trykker på knappen når det blir brann?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

For noen år siden så jobbet jeg som strømselger, da gikk jeg 5-6 timer hver dag på kvelden og solgte strømavtaler.

 

En dag ringte jeg på døren til et falleferdig hus hvor eieren viste seg å være en 95 år gammel mann. Han hadde egentlig lyst til å kjøpe avtale fra meg, men han hadde ikke internett, mobil eller e-post. Så da ble det ikke noe salg på meg.

 

Mon tro om han fortsatt lever i dag.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...