Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobbet på Lillestrøm stasjon for et par kvelder siden. De kundene som ikke visste hvordan de skulle få en honnørbillett, er tydeligvis overrepresentert der. Jeg har aldri hatt noen opplæring i å bruke billettautomatene eller hatt behov for å bruke dem selv. Men det står jo klart og tydelig på skjermen hva man skal gjøre. Er det så vanskelig å trykke på "endre billettype og antall" ved siden av der det for eksempel står "1 voksen"? Jeg skjønner ikke hvordan noen mennesker klarer å komme seg rundt her i verden uten at kundeveiledere assisterer dem til enhver tid.

 

Og så var det en del av de kundene som ble sure for at det er så lenge mellom hvert tog til Gardermoen (på søndag kveld under sommertid, no shit). Vi foreslo jo at de kunne ta Flytoget, som går hvert 20. minutt, men da måtte de så klart kjøpe en ny billett for egen lomme. Det er ikke så dumt å sette seg inn i togtider og ta ansvar for sitt eget liv hvis man må rekke et fly.

 

Et par italienere (eller noe i nærheten) kom fra Gardermoen og slo av en prat. De hadde nemlig dratt til feil flyplass. Det var visst Torp de skulle dratt til, så de var nødt til å skaffe seg nye billetter.

 

Som alltid, var det mange kunder som ikke visste at Flytoget og NSB er to forskjellige selskaper og ikke nødvendigvis kjenner til praktisk informasjon om hverandres reiser. Det var litt morsomt med turister som så vestene til de Flytog-ansatte og leste påskriften som "Fly-to-get" på engelsk.

 

Et gammelt ektepar, tilsynelatende helt fysisk friske, kom med et tog fra Stockholm, tror jeg det var, og sa at de skulle ha drosje til Skøyen, for de skulle videre mot Asker. "Hvorfor det?" spurte kollegaen min. Kona ble visst dårlig av å kjøre buss, men ikke drosje. Hun ble tilbudt det forreste setet i bussen, slik at hun så veien hele tida og kanskje ikke ble så dårlig, men nei, det ville hun ikke ha. Det endte med at de tok drosje for egen regning. Drosje for NSBs regning er for rullestolbrukere og andre som er fysisk hindret fra å bruke en buss. Vi dekker jo ikke reisen slik kun fordi folk foretrekker drosje framfor buss.

 

Litt før toget til Trondheim skulle gå, kom en turist og spurte om jeg kunne hjelpe ham og kona med bagasjen. Det angret jeg snart på. De hadde to traller der et tosifret antall kofferter og bagger var stablet i høyden på hver av dem. Man skulle tro de hadde hele flyttelasset og alt de eide på de trallene. Det er faktisk en maksgrense på 20 kg for hver person når man reiser med tog, men de hadde vel flere hundre kg. Jeg hjalp dem likevel.

 

Sent på kvelden, da det var få folk på stasjonen, kom en fyr som hengte seg i lampene og begynte å ta hang-ups. Det var litt morsomt. Det er både Sats og Elixia på hver sin side av stasjonen, men han hadde vel ikke råd til medlemskap på verken eller av de sentrene.

 

Til slutt, rett før jeg var på vei hjem, snakket jeg med ei dame som luktet innihelvetes mye røyk. Man skulle tro hun hadde marsjert gjennom et gasskammer før hun kom dit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er nok ganske kjedelig, men fy faen det er utrolig hvor mye folk roter i butikken. Spretter opp en haug esker med produkter som det allerede er rikelig utstilt, papir/søppel over alt. Til og med mat de spiser på rundt om kring blir bare kastet og gnudd ut over alt. Får lyst til å bruke ei hel vakt kun for å følge med på hvem som gjør det for så å be de rydde opp etter seg.

Lenke til kommentar

Selger burde tilbudt kunde å sitte på skuldrene

Eller enda bedre burde de to som demonterte reolen i stedet tilbudt seg å legge seg oppå hverandre på gulvet, så kunden kunne stå på de så hun kom langt nok opp til å se skjermen. Litt må man kunne kreve som kunde, synes jeg ;)

 

Ihvertfall, dersom det viser seg at personer under 160 (som jo er lavt, men ikke unormalt lavt) ikke klarer å se ordentlig på skjermen pga gjenskinn, bør de enten skaffe et trinn de kan stå på, eller skjerme skjermen for gjenskinnet fra taket.

Lenke til kommentar

Leo:xzibit-happy.jpg

 

Men for å ikke gå altfor langt vekk fra det som faktisk var saken - hva om noen hadde kommet inn med rullestol? Skulle dere da demontert hele maskinen og bedt kunden om å balansere den på fanget?

Siden dere ikke klarer å finne frem en krakk eller lignende klarer dere vel heller ikke å finne frem et bord.

Endret av Henrik C
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min bitte lille historie oppleves som kunde for meg idag.

 

Vi alle vet at Posten Norge er litt ymse når det gjelder sendinger osv, jeg har bestilt en pakke med klær, denne ble sendt samme dag, og ankom stokke den 3/7, og var forvetntet hjemme hos meg samme dag.

 

Så kom "" feilmelding" opp, avvik i produksjonsgreier, så tenkte jeg " jaja, sikkert kjørt i fra pakka mi ellerno" så idag tok jeg kontakt med bring, som er transportør av pakken, og spurte hvorfor den står i stokke fremdeles ( i dag rett rundt klokka 11)

Dette skulle hu da skjekke opp osv, 10 min etterpå fikk jeg 3 sms rett etteværandre, at den hadde ankommet skien, at den er lastet opp på bil og at den kommer til meg før klokka 16.00.

 

for 10 min siden stod postbilen utenfor døra, jeg hørte bilen, så jeg gikk ut for å møte vedkommende, han hadde gått ut fra bilen og inn i lasterommet for å leite etter pakken, han surra bak der i 3 min ca.

 

Så går han ut av lasterommet, setter seg i bilen å kjører avgårde :omg:

 

så lurer litt hvor min pakke er nå,tar vel kontakt med Bring hvis den ikke er her før 16.00, for da har de vel rotet den vekk igjen... :tease:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...