Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Inget stellerom. Det er ikke så ofte at tre måneder gamle babyer bowler vet du. Og som oftest så blir ikke de inkludert i denne sporten, og dermed ikke tatt med til lokalet. Du vet, å passe en baby, to andre unger, bowle.. meget vanskelig.

 

Uansett, inget stellerom, de har enten gjort det på dass eller på gulvet. Og de kunne fortsatt sagt ifra.

 

Er du svensk? Er "intet" ordet du leter etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et par kvelder siden ga jeg informasjon over høyttalere på spor 19 på Oslo S om bussene som kom og gikk. En annen kundeveileder fikk en klage på at jeg sa at bussene sto på "denne sida av veien" eller "den andre sida av veien". Han mente at jeg måtte si "NSB sin side av veien" og "operaen sin side av veien". Hadde jeg sagt det, så tror jeg at enda flere kunder hadde blitt forvirret. Det er ingen selvfølge at folk vet hvor operaen ligger og NSB opererer på begge sider av veien.

 

Det var noen kunder som klaget på det i fjor også. Hvis man ikke ser hvor bussen er eller hvor alle de andre kundene går hen, så skal jeg innrømme at det kan oppstå litt usikkerhet, selv om det er ulogisk at jeg står på motsatt side av veien for alle andre. Men så vidt jeg vet, finnes det ingenting bedre å si. "Høyre og venstre" ville vært enda mer forvirrende, for da begynner folk å lure på om det er min eller deres side jeg mener. "Nord og sør" ville ikke fungert, for hvor mange kjenner egentlig himmelretningene eller er i stand til å ta sola eller stjernene til hjelp? Noen mennesker er vel bare ute etter å krangle. Men for all del, hvis noen har et godt forslag, vil jeg gjerne høre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg forteller nå skjedde ikke på min jobb, men på jobben til en fyr jeg ofte handler frokost eller lunsj av. Butikken han jobber i ligger på Vadmyra for lokalkjente. Hang skilt der i dag siden de skulle streke opp nye parkeringsplasser. På skiltene ble det bedt om at ingen brukte parkeringsplassene. Jeg tror jeg talte tre plasser hvor det ikke var biler...

 

Vadmyra ftw!

Lenke til kommentar

Var på IKEA på Åsane igår, og på inn til den første parkeringsplassen var det satt 2 refleksstenger (for å hindre folk i å kjøre inn den veien, var bare biler som skulle kjøre ut) men siden det ikke var stenger på utkjøringsfeltet kunne jo folk bare kjøre over i det feltet og så være inne på parkeringsplassen. Er det rart det blir kø?

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir sånn smått oppgitt av europeiske turister som kommer og skal betale med Euro og forventre å få betale med mynt samt få veksel tilbake i samme valutta, og deretter blir sur og påstår vi er vanskelig fordi vi ikke tar imot euro mynter ei heller gir tilbake vekslet i euro. Vi har strukket oss langt med tanke på at vi tar imot euro sedler, og dette kan de betale med i resepsjonen og, men vekslet får de tilbake i kroner.

 

Spesielt morsomt er dette opp mot "hyggelig" tyske gjest som skjønner hva man sier hele tiden, helt til det begynner å gå han imot, da forsvinner plutselig envær kunnskap om engelsk fra hodet hans og de forstår ingen ting av hva man prøver å forklare, slenger euro mynter på bordet og peker febrilsk på disse. Og etter mye om og men røsker de med seg pengene og riser på hodet mens de mumler et eller annet.

 

Jeg begynner å lure på om den sosial IQen til disse turistene ramler markant mye når de forlater hjemlandet sitt og blir turist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nord- sørsiden?

 

Som sagt, det fungerer bare hvis folk vet i hvilken retning nord og sør er, noe jeg tviler på at de fleste gjør.

 

Sjøsiden/stasjonsiden?

 

Folk som ikke kommer fra Oslo, vet ikke nødvendigvis hvilken side sjøen ligger på. Spor 19 er en del av stasjonsområdet og veien står vinkelrett på lengden av stasjonsbygningen. Man kan så klart si at stasjonsbygningen ligger mest på vår side av veien, men jeg tviler på at alle vet det eller er villige til å la være å krangle på det heller,

 

Den ene og den andre siden?

 

Det er vel akkurat det samme som "denne sida" og "den andre sida" av veien.

 

Blinkande skilt?

 

Men hvor skulle de stått slik at alle kan se dem?

 

I dag sto jeg ved inngang av slusene/køene på spor 19. Da kom det igjen en fyr og spurte "denne siden av veien, hvor er det?" Det er vanskelig å forklare det mer åpenbart. Så jeg pekte og sa "Der er veien. Denne sida av veien er den sida som vi står på".

 

Ellers i dag var det noen reisende mot Bergen som ble engstelige da de så den umenneskelige lange køen til bussene. "Woah, a big bus" eller "Will we all get a seat?" sa turistene. Da var det litt fristende å si at ja, flere hundre passasjerer skal inn på en buss og de må dermed dele ett sete med seks andre passasjerer, men jeg sa så klart at det var mange busser og at alle skulle få en plass. Andre ble engstelige da de fortsatt sto i køen et par minutter etter avgangstida, men jeg forklarte at det var beregnet god tid og at de fint ville rekke toget til Bergen.

 

Hvis noen forresten vet hvordan jeg får innleggene mine til å slutte å skrive over den neste setningen hver gang jeg prøver å fylle noe inn mellom to setninger jeg har skrevet, er det hyggelig om dere sier ifra.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om den sosial IQen til disse turistene ramler markant mye når de forlater hjemlandet sitt og blir turist.

Man drar jo ikke på ferie for å tenke, må vite, og er man på cruise har man betalt i dyre dommer for å slippe å bruke hodet i et par uker. Nåde den som utfordrer denne retten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å inkludere minnekort i salgspakke med kamera og mobiltelefoner er tull og fanteri. Standardlader og for den saks skyld.

Om jeg kjøper en mobil til 2000 kr er jeg ikke interessert i et 4 GB minnekort som følger med, eller en ekstra lader på toppen av alle micro-USB-laderne jeg har fra før. Jeg skal uansett ha større minnekort, så vil jeg heller spare noen kroner på kameraet/mobilen ved at ekstrautstyr alle har fra før, eller ønsker å endre på, ikke inkluderes men må kjøpes separat.

 

Se for dere en familie på fem. Alle har smarttelefoner, og bytter dem ut i snitt hver 18. måned. Samtlige telefoner har lader inkludert i salgspakken, og samtlige bruker også samme type lader.

Over en periode på seks år vil da denne familien ha ervervet intet mindre enn tredve mobilladere, enda de sannsynligvis kunne klart seg med et par-tre stk gitt at de ikke slites ut, ettersom ikke alle lader mobilen sin samtidig.

 

På akkurat samme måte får man helt kurante 32 GB microSDHC-minnekort for under tohundrelappen inkl. frakt fra England, så hva pokker skal jeg med et lusent minnekort som følger med telefonen? Skuffene mine hoper seg opp av små minnekort jeg ikke har bruk for. Minnekort er ekstrautstyr all den tid ulike kunder foretrekker ulike størrelser på minnekortene sine. Og bare fordi et minnekort eller en lader er inkludert i salgspakken er det ikke gitt at det er gratis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...