Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Er kunde med en historie om en kunde!

 

I dag sto jeg i kø for å få kjøpt meg no god kaffe. Jeg var nest i køen og ventet på at de bak disken skulle lage kaffe for de som allerede hadde bestilt, og jeg steller meg aldri HELT OPP mot disken pga jeg vil gi dem litt tid og vil på en måte signalisere ''Hey, ta deres tid, jeg venter jeg!''. Så ser jeg i øyekroken min en barnevogn som kommer mot meg i full fart, og denne karen prøver tydeligvis å snike i køen! Så jeg går fram, og denne karen parkerer barnevognen HELT INNTIL meg, og er tydeligvis meget irritert! Har aldri opplevd noe så frekt i en kø noensinne. Ikke nok med at han gjør dette og lar ungen dælje løs på meg og disken med en eller annen leke, men når jeg står på den andre siden av disken og venter på kaffen min (god kaffe tar tid!) så står han helt inntil disken med hele armen sin plantet på den. Han ser meget utålmodig og irritert ut mens de som lager kaffen tar sin sweet ass time for å få lagd god kaffe.

 

Makan, visste ikke at menn var med i 'barnevognmafian'.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åååå, det er greit med kunder som snur strekkodene mot leseren våres, veldig snilt altså! Men ikke på en lørdag, midt i verste rushet, med tre kasser åpne, lang kø og når man bruker 20-30 sekunder på å finne strekoden på varen og så putte den mot lesern, så gjøre det samme med neste vare! Brukte vel 10 min på kunden, og hun hadde en kurv bare!

Hvis du vet at kunden legger strekkoden riktig vei, og du bruker 30 sekunder på å finne den, så er det vel du som er problemet her? Er du også en av de som leter etter strekkoden på 4pk med cola, som har strekkode på begge sider?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er noen som har en iboende trang til benytte en hver anledning til å kverulere. Men for den oppvakte leser, er det innlysende at dette hverken var et lyskryss eller at jeg faktisk var til hinder for noen. Man kan jo diskutere hvor mye til hinder jeg var når jeg nå en gang ble påkjørt av en syklist, men la meg påminne at vedkommende var sterkt påvirket og under rus, han hadde antageligvis deiset inn i noen uansett om de befant seg delvis over eller ikke over gangfeltet i det hele tatt.

 

Men det er klart. Jeg gjør feil i trafikken jeg også som alle andre, selv om jeg er en yrkessjåfør. Og jeg skal ikke gå OT her med å starte en runddans med folk som ønsker å starte en krangel fordi jeg er en drosjesjåfør. Så videre diskusjon om mine forferdelige mangler i trafikken og hvor grufull jeg er fordi jeg er en drosjesjåfør vil bli ignorert :p

 

Det er enkelt å unngå å stå på et overgangsfelt. Om flyten i trafikken foran ikke går slik du hadde forventet er det selvsagt ikke noen som kan si noe på at du står der i et par sekunder fordi de foran uventet har stoppet, men ellers bør det ikke forekomme. Spesielt ikke om det er folk som skal over veien.

 

Ellers kjenner jeg en del greie drosjesjåfører. Jeg har også kjørt drosje selv en liten periode, men jeg kalte meg ikke da yrkessjåfør. Jeg har dog papirer på at jeg er utdannet yrkessjåfør og føler derfor at det er litt feil at de som ikke er utdannet til å være det også kaller seg det. Men siden vi til og med har felles fagforening så får jeg vel heller gi meg på akkurat det punktet.

 

Jeg sier forresten ikke at du er en dårlig sjåfør. Jeg sier bare at jeg i min tid som lastebilsjåfør (og drosjesjåfør, faktisk) har kommet i kontakt med en stor andel idioter som kjører drosje. Lastebilsjåfører pleier være greie med å hjelpe hverandre frem i trafikken om nødvendig. Mange drosjesjåfører virker mest opptatt av å vinne en meter eller to der det er mulig. Mange av dem er også forferdelig dårlige til å blinke i rundkjøringer. At slike kaller seg yrkessjåfører samtidig som de ikke viser noen solidaritet overfor andre med samme yrkestittel er...

 

Skål!

 

(...)

 

Høres ut som om du har besøkt kaffisjappa til Eplefe.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Hvis du vet at kunden legger strekkoden riktig vei, og du bruker 30 sekunder på å finne den, så er det vel du som er problemet her? Er du også en av de som leter etter strekkoden på 4pk med cola, som har strekkode på begge sider?

 

Mente at kunden brukte 30 sekunder, ikke jeg da :p Jeg bruker vel et sekund eller to på å scanne den når alt ligger i hauger rett og slett fordi jeg vet hvor den er på alle varene. Slikt lærer man seg gitt. Og strekkoden på 4 pk med cola er ikke noe problem, den legger man bare på siden så scannes den automatisk for da er den på høyde med scanneren våres :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg være en gledesdreper, men tror ihvertfall ikke hotellet du jobber på tjener penger dersom turistene drar hjem og rapporterer om at lofoten er et teit sted å feriere ;). Ikke at det er din skyld, ledelsen kunne fint gjort noen grep for å framstå som mer turistvennlige uten at det gikk ut over kostnadene alt for mye (kostnader de uansett ville fått igjen i økt fremtidig omsetning pga fornøyde turister..)

Som f.eks. å pålegge samtlige ansatte å kunne snakke flytende tysk?

Tenkte mer på å ikke ta 20% avgift på valutaveksling. Hotellansatte med språkunnskap er jo bonus, men var ikke helt den delen jeg snakket om.

Lenke til kommentar

Det som er, er at hotellet må betale for å få noe ut av vekslingen. Med 18% går vi akkurat klar av tap. Hvis vi ikke hadde hadt det, ville fler ha vekslet, noe som i løpet av en sesong ville ført til et betydelig tap for vår del.

 

Egentlig er det bankene som er det største problemet, som ikke veksler noe. Da hadde vi sluppet å måtte ta valutta. Som det er nå, har vi det mest som et tilbud til gjestene, men har vurdert det flere ganger å kutte ut, ettersom det ikke er verd det i det lange løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men hvis det er hurtigruta-stil er omsetningen fortsatt 70% tysk :p

Fra tidlig på sommeren og gjennom hele sesongen: Tyskere, franskmenn, nederlendere

Generelt sett hele sommeren: Briter, amerikanere

Sent på sesongen: Italienere, spanjoler

 

Selvfølgelig med avvik. Jeg ser 6 språk her inkludert engelsk... om vi skal kunne det så må nesten staten innføre det som egne fag på skolen (ikke valgfag), men jeg lærte jo at matte brukes i alt, så jeg ser gjerne at elevene heller lærer det enn de lite universale språkene ovenfor. Så kan heller de som ikke kan det lære seg det universale språket engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig vanlig i andre deler av verden at butikker aksepterer fjerne myntenheter? I går hadde jeg folk som i ramme alvor forventet at vi skulle ta imot dollar. De ga seg med en gang jeg avkreftet dette, og spurte hvor de kunne gå for å veksle, men likevel: hvor har de fått den forventningen fra?

 

EDIT: Når jeg tenker meg om, kommer det vel av disse turistsjappene som tar imot betaling i flere internasjonale valutaer. Måtte de brenne.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Kanskje en ide å ha en pad av et eller annet slag med google translate på? Så kan dere kommunisere via den?

Funker veldig bra med google translate, bruker det når jeg ekspederer polakker, litauere etc når ingen av de snakker et kløyva ord norsk eller engelsk.

 

edit: må snart bare innse at jeg ikke kan skrive norsk ><

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Er det virkelig vanlig i andre deler av verden at butikker aksepterer fjerne myntenheter? I går hadde jeg folk som i ramme alvor forventet at vi skulle ta imot dollar. De ga seg med en gang jeg avkreftet dette, og spurte hvor de kunne gå for å veksle, men likevel: hvor har de fått den forventningen fra?

 

EDIT: Når jeg tenker meg om, kommer det vel av disse turistsjappene som tar imot betaling i flere internasjonale valutaer. Måtte de brenne.

Dollar blir ofte godtatt av en eller annen grunn, i veldig mange land fungerer dollar like bra som lokal valuta. Spesielt på turiststeder.

 

Så ja, det er vanlig...

Lenke til kommentar

Åååå, det er greit med kunder som snur strekkodene mot leseren våres, veldig snilt altså! Men ikke på en lørdag, midt i verste rushet, med tre kasser åpne, lang kø og når man bruker 20-30 sekunder på å finne strekoden på varen og så putte den mot lesern, så gjøre det samme med neste vare! Brukte vel 10 min på kunden, og hun hadde en kurv bare!

Tar jo ekstremt kort tid å lære seg hvor strekkodene er plassert på de aller fleste varene. Ikke for å skryte, men jeg kunne sikkert scannet varene i blinde bare ved å føle på dem.

Lenke til kommentar

Åååå, det er greit med kunder som snur strekkodene mot leseren våres, veldig snilt altså! Men ikke på en lørdag, midt i verste rushet, med tre kasser åpne, lang kø og når man bruker 20-30 sekunder på å finne strekoden på varen og så putte den mot lesern, så gjøre det samme med neste vare! Brukte vel 10 min på kunden, og hun hadde en kurv bare!

Tar jo ekstremt kort tid å lære seg hvor strekkodene er plassert på de aller fleste varene. Ikke for å skryte, men jeg kunne sikkert scannet varene i blinde bare ved å føle på dem.

 

Det var kunden som brukte 20-30 sekunder på å finne strekkoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...