Jump to content

vikingkylling

Medlemmer
  • Content Count

    12435
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1372 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. TRANSFORMERS: FALL OF CYBERTRON Som tittelen sier er dette Transformers, og oppfølgeren til klassikeren War For Cybertron. I War handlet det om en borgerkrig som har vart i flere hundre år mellom Autobotene, ledet av Optimus Prime, og Decepticons, ledet av Megatron. Denne gangen foregår handlingen i de siste dagene av krigen, når Autobotene endelig har godtatt at slaget er tapt. Planeten er for ødelagt til å kunne holde dem i live selv om de skulle klare å vinne krigen på et eller annet vis, så de forbereder et stort romskip for å stikke av fra krigen og hjemplaneten en gang for alle. Dette gir en meget intens historie der vi hele tiden vet at vi kjemper i det aller siste slaget der vi har alt å vinne og alt å tape, men samtidig blir det litt trist fordi vi vet vi ikke lenger kjemper for å vinne krigen. Uansett om vi overlever eller dør har vi tapt hjemmet vårt for alltid. Gameplayet i Fall of Cybertron er ganske likt forgjengeren, og kort sagt svært bra. Den største forskjellen er at i War For Cybertron hadde vi hele tiden tre roboter på laget, så vi kunne spille co-op med tre personer gjennom hele historien om vi ville. Dette er fjernet i Fall of Cybertron, på godt og vondt. Dette gjør at vi ikke lenger har noe som helst co-op i historien, men til gjengjeld er hvert oppdrag nå mye mer variert og rettet mot en bestemt robot. Dette igjen gir en mye mer spesifik og detaljert historie, og personlig synes jeg dette er en svært bra ting. Blandet annet fordi det var svært få som faktisk spilte War For Cybertron, så hele online-communityet døde ut ganske kjapt. I Fall of Cybertron har vi selvsagt fortsatt den geniale Escalation-modusen og Deathmatch, men jeg frykter begge to vil dø ut ganske kjapt om ingen gir dette spillet den sjansen det så sårt fortjener. For det gjør det, helt klart. Dette er ikke "bare enda et dårlig Transformers-spill". Dette har ingenting med filmene å gjøre. Folk var skeptiske til superhelt-spill, men så kom Batman: Arkham Asylum. Folk var skeptiske til Spider-man, men så fikk vi The Amazing Spider-man, et spill som var, vel, amazing. Og nå har vi Transformers: Fall of Cybertron. Tro meg, dette er alt annet enn et billig film-spill. Dette er tvers gjennom kvalitet hele veien, fra stemmene til historien til selve gameplayet. Vurdering: 9.5/10 ANBEFALES Btw jeg har sluttet på forumet pga elendige moderatorer som forskjellsbehandler folk noe sinnsykt, så jeg kommer ikke til å svare i denne tråden. Jeg tenkte bare at Transformers: Fall of Cybertron (og War of Cybertron, om du ikke har prøvd det) er dømt til å gå i glemmeboken, men fortjener absolutt all oppmerksomheten det kan få. Ikke la dette bli en ny Beyond Good & Evil eller Psychonauts, folkens.
  2. TRANSFORMERS: FALL OF CYBERTRON Som tittelen sier er dette Transformers, og oppfølgeren til klassikeren War For Cybertron. I War handlet det om en borgerkrig som har vart i flere hundre år mellom Autobotene, ledet av Optimus Prime, og Decepticons, ledet av Megatron. Denne gangen foregår handlingen i de siste dagene av krigen, når Autobotene endelig har godtatt at slaget er tapt. Planeten er for ødelagt til å kunne holde dem i live selv om de skulle klare å vinne krigen på et eller annet vis, så de forbereder et stort romskip for å stikke av fra krigen og hjemplaneten en gang for alle. Dette gir en meget intens historie der vi hele tiden vet at vi kjemper i det aller siste slaget der vi har alt å vinne og alt å tape, men samtidig blir det litt trist fordi vi vet vi ikke lenger kjemper for å vinne krigen. Uansett om vi overlever eller dør har vi tapt hjemmet vårt for alltid. Gameplayet i Fall of Cybertron er ganske likt forgjengeren, og kort sagt svært bra. Den største forskjellen er at i War For Cybertron hadde vi hele tiden tre roboter på laget, så vi kunne spille co-op med tre personer gjennom hele historien om vi ville. Dette er fjernet i Fall of Cybertron, på godt og vondt. Dette gjør at vi ikke lenger har noe som helst co-op i historien, men til gjengjeld er hvert oppdrag nå mye mer variert og rettet mot en bestemt robot. Dette igjen gir en mye mer spesifik og detaljert historie, og personlig synes jeg dette er en svært bra ting. Blandet annet fordi det var svært få som faktisk spilte War For Cybertron, så hele online-communityet døde ut ganske kjapt. I Fall of Cybertron har vi selvsagt fortsatt den geniale Escalation-modusen og Deathmatch, men jeg frykter begge to vil dø ut ganske kjapt om ingen gir dette spillet den sjansen det så sårt fortjener. For det gjør det, helt klart. Dette er ikke "bare enda et dårlig Transformers-spill". Dette har ingenting med filmene å gjøre. Folk var skeptiske til superhelt-spill, men så kom Batman: Arkham Asylum. Folk var skeptiske til Spider-man, men så fikk vi The Amazing Spider-man, et spill som var, vel, amazing. Og nå har vi Transformers: Fall of Cybertron. Tro meg, dette er alt annet enn et billig film-spill. Dette er tvers gjennom kvalitet hele veien, fra stemmene til historien til selve gameplayet. Vurdering: 9.5/10 ANBEFALES
  3. Talismaner synes ikke på karakteren, så det blir off-topic når vi snakker om klærne og hvordan karakteren ser ut. Men ja, gleden av å finne nye ting er helt klart til stede i enkelte spill, Blizzard...
  4. Hva den koster fysisk koster i en butikk som ikke er her i nærheten hjelper jo stort. Gjør du som moren min og konsekvent går utelukkende etter pris når du handler mat? Ta kaviar, for eksempel. Hun går utelukkende etter billigste merke, mens jeg foretrekker Kaviarmix. Hun betaler litt mindre og får litt mer, men til gjengjeld smaker det hun kjøper dynge. Hva er forskjellen fra å kjøpe et spill jeg holder i hånda til litt høyere pris enn å måtte tråle nettet etter absolutt billigste utgave og få det etter flere dager? Og om pris er så ekstremt nøye for deg, hvorfor handler du da ikke på finn.no, qxl.no og sånne nettauksjoner? Da får du det enda billigere. Knut: Hvordan jeg fikk den så billig? Tja, det er jo bare å regne på bensinprisen for å kjøre til byen, prisen på brekkjern og sjansen for å bli oppdaget.
  5. Jeg gjør det ganske enkelt. Når en ny kasse åpner venter jeg noen sekunder og ser over de andre i køen for å gi dem en sjanse til å benytte anledningen, før jeg går rolig bort og stiller meg i kø i den nye kassen. Om jeg da er først gjør bare at jeg smiler litt ekstra inni meg, selv om jeg da hadde 'sneket' meg fordi fem, seks stykker. Som jeg ser det hadde de muligheten til å komme først i den nye kassen, men om de ikke benyttet seg av det av en eller annen grunn er ikke mitt problem. Unntaket er jo om de som går til den andre kassen før jeg har full handlevogn, eller om jeg ser køen der fort blir for lang for min smak. Da kan det være greit nok å bare stå i den vanlige køen, til tross for at noen da 'sniker' seg forbi meg. Når det gjelder sånn sniking mener jeg det ikke er noe svart/hvitt, men en gråsone.
  6. Det er ikke klærne i seg selv jeg liker, men valgfriheten. LotRO forsto dette og gav oss kosmetiske kostymer. Disse hadde null stats, så om du kunne bruke en rustningbit kunne du ha den på deg uten å tenke på stats. (unntaket er i PvP, der de to kosmetiske kostymene er deaktiverte.) Resultatet ble mye større valgfrihet hvordan man så ut, så når man fant en hjelm man likte kunne man ha den på seg i månedsvis etter at man vanligvis ville ha skrotet den. Dette igjen gjør at folk så forskjellige ut, og vi unngikk fullstendig problemet med at alle ser identiske ut når de kommer opp i høyt level pga få bra nok rustninger. TSW tar det et steg lengre og dropper stats på klær fullstendig. Dette gjør at alle kan skape seg den karakteren man vil, og man kan beholde klærne man valge i starten i resten av spillet om man vil. Både dette og måten vi får og bruker Abilities på gjør at man kan skape seg nøyaktig den karakteren man vil, og man kan hele tiden endre på alt mulig om man føler for det. Unntakt er at man ikke kan endre på frisyre, kroppsbygning osv ennå, men det kommer i august.
  7. Du vet vel at Rayman Origins koster 199,- hos Lefdal? Hva så? Jeg gidder ikke tråle nettet for å spare noen kroner. Jeg fikk konsollen og Rayman til under seks hundre til sammen, så uansett sparte jeg ganske mye. I tillegg slapp jeg å vente i dagvis på få spillet, men kunne spille det med en gang XLen var laddet opp. Det er ikke utelukkende pris som betyr noe, heller. Jeg liker GameStop. De har godt utvalg, hyggelig betjening og trivelige lokaler. At det kanskje ikke er likedann i resten av landet og verden gir jeg blanke i. Hva angår det meg hvordan folk på sørlandet behandles når jeg ikke bor der?
  8. Vet jo at Solid Snake var med i Smash Bros, men hvorfor ha Raiden, av alle folk, fra MGS? Idioten er noe av det verste jeg har sett av karakterer i noe spill noensinne. Og Dante fra DMC? Menes det Devil May Cry-Dante eller emo-Dante? Og hva med Evil Cole? Hvorfor ikke bare Cole? En del idiotske valg, men hva forventer man av kopieringen til Sony? Håper det blir bra, men tviler sterkt.
  9. Du om det. Jeg foretrekker å kunne bruke hvilke våpen jeg vil, når jeg vil og klærne jeg vil.
  10. One does not simply put Viggo Mortensen in The Hobbit. (sorry, overtrøtt...)
  11. Ja, du får et spill veldig billig. Om du er av interesse er en annen sak. Spillene du kan velge mellom er Mario & Sonic: Olympics 2012, Need for speed: The run, The Sims 3, Fifa 12 og Rayman 3D. Ikke det helt store, med andre ord. Jeg droppet å få med spill, men kjøpte heller Rayman Origins for kr 350,- på en annen Gamestop. Absolutt verdt pengene. (men så fikk jeg XLen for noen hundrelapper.)
  12. Vurderer sterkt å kjøpe både RE:R og Circle Pad XL etterhvert. Har riktignok fullført RE:R allerede, men det tåler fint en gjennomgang til eller fem. Btw irriterte meg litt at jeg solgte Kid Icarus for å finansiere XLen. På den ene siden trengte jeg pengene. På den annen side var jeg ikke helt ferdig, og med CPXL ville det vært utrolig bra. Får kanskje kjøpe det på nytt når det havner på tilbud.
  13. Har man ikke jekk får man bruke hodet. Død? Neida, men en helt jævlig hangover. My body is ready. Help me, Obi-Wan! You're my only hope!
  14. Har man ikke jekk får man bruke hodet. Død? Neida, men en helt jævlig hangover. My body is ready. Help me, Obi-Wan! You're my only hope!
  15. Vi har strengt tatt ikke levels i TSW, men vi har AP, SP og QL. Eller abilities (jo flere, jo bedre), skill points (jo flere i et våpen, jo bedre våpen kan du bruke, og jo mer i talismaner, jo bedre beskyttelse har du og jo bedre talismaner kan du bruke) og Quality Level på våpen. Eller bedre og bedre våpen, enkelt og greit. Så om en quest er merket Hard nå bør du kort sagt få bedre utstyr, og kanskje bedre abilities. For å lære mer om spillet kan du jo sjekke forumet? Bare sjekk Newcomers, så finner du nok ut det meste du vil vite og mer til. http://forums.thesecretworld.com/index.php
×
×
  • Create New...