Jump to content

Opelduude

Medlemmer
  • Content Count

    3905
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

405 :)

About Opelduude

  • Birthday 05/27/1992

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

16761 profile views
  1. Hvis man ikke har greie på bil selv, så lønner det seg å handle lokalt. Få med så mye dokumentasjon som mulig. Generelt så er nordmenn veldig naive og tror at alle vil dem det beste. Spesielt når det gjelder bil, så bør du være negativ til det motsatte er bevist. I stedet for å ta turen tilbake til selger, så går det an at lar et lokalt verksted få ta en kikk på bilen. Billigere enn å kjøre 44 mil til sammen enda en gang.
  2. https://bilradiospes.no/ Slå opp bilen din øverst på siden der, så ser du hvilket tilbehør som er tilgjengelig.
  3. Har du full kasko med maskinskadeforsikring?
  4. Du siterer ett to år gammelt innlegg. Oppgraderer da ikke kun for å høre på radio. Har du Bluetooth med muligheter for hands-free med automatisk tilkobling når du starter bilen osv.
  5. Du har bare snakket, de har ikke sett noe på bilen? Er store muligheter for at servomotoren er defekt. Typisk for elektronikkfeil at komponentene utvider seg i varmen og dermed mister kontakt med hverandre på ett kretskort for eksempel. Den er vel såpass ny at det skal kunne gå an å se om servoen trekker strøm når problemet er til stede med ett diagnoseapparat. En annen måte å teste det på er å bruke frysespray på selve servomotoren for også kjøle den ned og se om den funker igjen. Burde vært en smal sak å feilsøke på for ett merkeverksted.
  6. Monroe, Sachs og Meyle er alle kjente merker. Det er en grunn til at det er dyrere deler hos forhandlere som har butikker i Norge enn det er hos enn nettside som kun har ett lager og ikke 100 butikker rundt om i Norge.
  7. Sannsynligvis så koster det mer å få gjort på verksted enn bilens verdi.
  8. Trenger ikke en større kompressor enn 25-liter for å kunne fylle luft og bruke blåsepistol i ny og ne. Muttertrekker på batteri og verktøy du kan bruke innedørs fra samme merke er og foretrekke ja.
  9. En kompressor er også noe du bør ha når du driver med litt vedlikehold hjemme.
  10. Du skal ikke kun fylle vann på tanken. Alltid bruk frostvæske med riktig farge uansett årstid. Blinkende glødesymbol indikerer feil på systemet. Det må leses ut feilkoder med diagnoseapparat først, alt annet blir spekulering.
  11. Tom for frostvæske du mener? Sikker på at du ikke har kjørt bilen til den har kokt og noe har skjedd? Ellers er det vanskelig å si eksakt hva som er feil med mindre du legger ved en video av eventuelle ulyder.
  12. Er helt normalt det. Trykker jeg gassen i bånn på min så fyker den opp på 3500 rpm i ett lite øyeblikk. Kalles kickdown og er sånn det skal være at du skal ha kjapp reaksjon når du gir full gass.
  13. Du trenger ikke legge opp livet ditt rundt partikkelfilteret. Det som skaper trøbbel er at man så fort som mulig får bilen opp i 5. eller 6. gir og ligger å putrer på 13-14-1500 rpm hele tiden uansett årstid. Er nok at du kanskje en gang i uka tenker på at du bør la bilen få ligge på 2-3000 rpm over en lengre strekning for å få opp varmen ordentlig.
  14. Du vet ikke hva en kanal er men likevel vil du kjøpe en veteranbil. Hva er planen videre da? Levere den på verksted ved den minste ting? Er kanalen sveist hjemme på gårdsplassen av noen, så kan det både være gjort i en fei eller det kan være gjort ordentlig. Hadde aldri i verden kjøpt en sånn bil uten i det minste å ha fått med meg noen som kan bli med å se over hele bilen.
  15. Liten avsporing men. Folk kjøper den billigste jekken på Biltema for å jekke opp bilen sin til 500 000 kr og står med ett hjulkryss. Samtidig strammer de igjen boltene som om det gjaldt livet og skjønner ikke hvorfor det er ett h.. å løsne de igjen på høsten.
×
×
  • Create New...