-
Content Count
3689 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
355 :)About Opelduude
- Birthday 05/27/1992
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Recent Profile Visitors
15944 profile views
-
Det er nok bremselysbryteren som er synderen ja. Du kan ta ut kontakta på den så får du brukt bilen som normalt i mellomtiden.
-
Feil på bremselysbryteren din. Registrerer bilen at bremsene er i bruk, så kuttes turbotrykket, så derfor går den i nødmodus. Bremselysbryteren sitter oppe på bremsepedalen. Som en nødløsning, så kan du ta av kontakta på den.
-
Det kan være lekkasje på en eller flere dyser. Ta av dekselet på toppen av motoren og ta bilde.
-
Hadde nok helst brukt deler som er laget til formålet. Som han over her sier så blir det mye lettere om du legger ut et bilde.
-
Kan være alt fra tørre foringer til havarert drivknute.
-
Radio RNS 510 m/Dynaudio | Reboot loop | VOLKSWAGEN PASSAT 3C 2014
Opelduude replied to Knut Einar's topic in Bil og motor
Hvis det er systemkræsj, så er det ikke så mye annet å gjøre enn og få den på merkeverksted og få undersøkt hvor dyrt det blir. -
Irriterer meg over at DnB og Sparebank 1 gikk sammen og laget "Fremtind" Plutselig så ble alt så gammeldags igjen. Kan jo ikke så mye som å øke kilometergrensa på bilen uten at det må ringes. Før så kunne man ordne forsikring rett i nettbanken til DnB på mobilen om man var og handlet bil i helga. Er heller ikke mulig å ringe dit i helga heller.
-
Reim burde vært bytta samtidig med dynamoen da den må demonteres uansett.
-
Volkswagen Jetta 2007 kjørt ca 200 000 km. Generelt noe å stole på?
Opelduude replied to AntonMarkmus's topic in Bil og motor
Det er ikke en bil for deg om du ikke skrur det meste selv. Kan regne med at det stadig dukker opp noe som må skiftes. -
Lag kontrakt hvor du ber om at den som kjøper bilen skriver under på at bilen er å regne som en delebil uten noen form for reklamasjonsansvar. Hvor lov det er vet jeg ikke, men det er det jeg ville ha gjort.
-
Sånn det er når det pøses på med elbiler og forholdene ikke er lagt til rette i det heletatt, samtidig som de som er avhengige av fossilbil blir motarbeidet. På det lokale kjøpesenteret er det alltid fullt på ladeplassene, selv når senteret er stengt, så jeg hadde sett på det som en ulempe om jeg måtte ut å reise for og få ladet bilen også måtte slå ihjel flere timer mens den ladet.
-
Må nok inn med diagnoseapparat for å sjekke etter eventuelle feil. Spørs jo akkurat når dieselfilteret er skiftet sist og da det kan være en mulighet.
-
Ikke bare pga elbil lader. Jeg kjenner flere som skyr unna hus etter 2010 og spesielt etter 2017 med alle dumme krav det kommer med. Bare det at et bolighus skal måtte ha et avansert ventilasjonsanlegg er helt borti natta og det er ofte problemer med disse. Helt latterlig at husene ikke skal få lov til å puste. Er så tett at man må åpne et vindu for å fyre opp i ovnen. Latterlig.
-
Det er lite vits i å tenke på bytting av kabler før man i det heletatt har funnet problemet. Fikk du kjørt bilen på starteren etter at du kobla til startkabler? Det er en vesentlig detalj. Om bilen går rundt på starteren, så kan det være et helt annet problem. Er det periodisk at bilen ikke starter? Det er og lurt at batteriet vedlikeholdslades minst en gang i løpet av vintern. Hadde flere gjort dette, så hadde mange sluppet problemer.