Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

41 minutes ago, Deechon said:

Har nettopp trukket 2 visdomstenner. Når blir det 1-3 dager med smertehelvete deluxe. Gjør jævlig vondt nå og bedøvelsen har ikke engang gitt seg ennå.... 

 

Får hive inn på piller da 😔

Ikke ta sorgen på forskudd. Ikke sikkert det er smertefult i det hele tatt.

Jeg merket så og si ingen smerter etter å trekt 2 visdomstenner, selv om de måtte knuse den ene tanna og skjære i benet. Tok ikke engang en paracet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (18 minutter siden):

Tannlegen skriver ikke automatisk ut sterkere smertestillende lengre.
Når jeg trakk de første visdomstennene så fikk jeg med meg noen piller, men i senere tid fikk jeg ikke en gang resept på piller.
Jeg spurte om sterkere en gang, men fikk beskjed om å ta paracet + ibux. 

Fikk utskrevet Paralginforte engang av legen da jeg hadde så innmari tannverk, hadde ikke litt funk engang, det som virket var Ibux.

Merk at dette var hos legevakten, de hadde ikke så voldsomt lyst å skrive det ut til meg, men jeg fikk det til slutt.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Min erfaring med tannverk og smertestillende er at ingenting virker. Har hatt det et par ganger i Filippinene, hvor jeg kan kjøpe opiater på apoteket uten resept. Tok en håndful piller, ble veldig ruset, men fortsatt like vondt.

Vet ikke om dette faktisk er sant når det gjelder tenner, eller om det bare var så smertefult at ingenting hadde virket uansett hvor på kroppen det var.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 12.11.2022 den 19.17):

Dagens ting lages for å maks vare i garantien.
Bare å lese dette forumet og se hvor mange produkter som har blitt ødelagt etter 5år + noen dager.

Den bamsen er nok ikke ment å vare noe lengre enn 2 år, eller kortere om man kaster de i gulvet..

Dette har jeg selv erfaring med, hadde en Philips elektrisk tannbørste som gikk i stykker etter 2 år og 4 dager. På disse er det kun 2 års reklamasjonsrett.

Kjøpte en ny, og det samme skjedde med den. Det er 100% lagt inn med vilje fra produsenten.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (4 timer siden):
Dubious skrev (9 timer siden):

Har lyst på Tredemølle, som koster 18k i Sverige, og 22k i Norge.
Samme butikkjede. 

Alt er så dyrt i Norge. 

Å ta seg en løpetur er gratis og sikkert ett sunnere alternativ å gjøre det i frisk uteluft.

Men det føles jo så mye riktigere å bare kaste penger på et problem og tenke at det løser saken. Hvem har vel lyst til å løfte rompa og bruke hardt fortærte kalorier for å løse det?

Skaffet meg forresten ergometersykkel på Finn, 0 kr, fra en som hadde prøvd den en gang etter et nyttårsløfte og kaste penger på problemet. Den hadde blitt stående å støve og minne han på å ha dårlig samvittighet så lenge at han til slutt bare måtte få den bort. Har prøvd den minst et par ganger selv i mitt eie og sikkert forbrent en sjokolade eller noe sånt til sammen. Minner meg forresten på at jeg burde ta fram støvkluten for å i det minste gi inntrykk av at den er i bruk.. Har på følelsen av at det sirkulerer en god del pent brukte ergometersykler, manualer, yogamatter og tredemøller på Finn. Kjekt å ha som Øystein Sunde synger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (3 timer siden):

Fikk utskrevet Paralginforte engang av legen da jeg hadde så innmari tannverk, hadde ikke litt funk engang, det som virket var Ibux.

Merk at dette var hos legevakten, de hadde ikke så voldsomt lyst å skrive det ut til meg, men jeg fikk det til slutt.

En del av befolkningen kan ikke metabolisere kodein til morfin.

Felleskatalogen

Omkring 7% av den kaukasiske befolkningen har ikke evnen til å metabolisere kodein til morfin, og vil få en redusert analgetisk effekt. Omkring 1% av den kaukasiske befolkningen har ultrahurtig metabolisme, da de har en eller flere dupliseringer av sine CYP2D6-kodede gener og merkbart forhøyet CYP2D6-aktivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har tannverk, dette er det som tannlegene anbefaler til meg:

600 mg Ibux sammen med 1g Paracet fire ganger for dagen. Det er først og fremst Ibux som skal hjelpe mot tannpine.

Men noe av det viktigste er å få avklart at man ikke har infeksjon. Da jeg trakk min visdomstann kirurgisk i sommer, spurte jeg tannlegen om det var nødvendig å ta antibiotika etterpå. Det svarte han nei på. Dagen etterpå våknet jeg med en voldsom hevelse i hele kjeven og det var smerter både i tannkjøtt og kjeven. Jeg tenkte det gikk over, men etter en uke uten forbedring, gikk jeg til en annen tannlege som skrev ut antibiotika til meg. Infeksjonen gikk sakte men sikkert tilbake, men det resulterte at jeg måtte gå tre uker på smertestillende. Det tærte igjen på magen, da jeg ikke hadde matlyst og måtte tvinge i meg mye Biola for å hindre at antibiotikaen tok knekken på fordøyelsessystemet mitt.

Neste gang jeg trekker visdomstann skal jeg ha antibiotika med en gang etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (4 minutter siden):

har ikke evnen til å metabolisere kodein til morfin

Absolutt greit å vite. Testet dette selv med å (etterhvert) stappe i meg en hel eske med PF og skyllet de ned med whisky en kveld her.. Merka ingenting av pillene faktisk. 
Men hvorfor ikke enkelt og greit prøve blandingen som faktisk flere tannleger også anbefaler? Den VIRKER!  🙂

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Men det føles jo så mye riktigere å bare kaste penger på et problem og tenke at det løser saken. Hvem har vel lyst til å løfte rompa og bruke hardt fortærte kalorier for å løse det?

Skaffet meg forresten ergometersykkel på Finn, 0 kr, fra en som hadde prøvd den en gang etter et nyttårsløfte og kaste penger på problemet. Den hadde blitt stående å støve og minne han på å ha dårlig samvittighet så lenge at han til slutt bare måtte få den bort. Har prøvd den minst et par ganger selv i mitt eie og sikkert forbrent en sjokolade eller noe sånt til sammen. Minner meg forresten på at jeg burde ta fram støvkluten for å i det minste gi inntrykk av at den er i bruk.. Har på følelsen av at det sirkulerer en god del pent brukte ergometersykler, manualer, yogamatter og tredemøller på Finn. Kjekt å ha som Øystein Sunde synger.

Har spinningsykkel, men går lei så fort.
Har prøvd på treningssenter og 90% av tiden brukte jeg tredemølle.
Skal plassere tredemøllen foran TVn, med mest gåing til å starte med, med løpe intervaller.

Sjokolade og øl er kjekt å ha, men kompromisset er at om jeg kjøper tredemølle så skal jeg drastisk kutte ned på søtsaker og øl.
Har kjøpt mindre søtsaker i år enn ifjor. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (50 minutter siden):

Har spinningsykkel, men går lei så fort.
Har prøvd på treningssenter og 90% av tiden brukte jeg tredemølle.
Skal plassere tredemøllen foran TVn, med mest gåing til å starte med, med løpe intervaller.

Sjokolade og øl er kjekt å ha, men kompromisset er at om jeg kjøper tredemølle så skal jeg drastisk kutte ned på søtsaker og øl.
Har kjøpt mindre søtsaker i år enn ifjor. 

Sykler milevis på virtuelle veier fra TV-stua

Lenke til kommentar
1 hour ago, Retroman said:

Det irriterer meg at mange feirer at vi blir 8 milliarder mennesker - en dobling siden 70-tallet - på jorda i dag. Det er faen meg ikke noe å feire. Og det irriterer meg enda mer at vi er 10 milliarder om ca 28 år. Det blir trangt på jorda fremover…

Absolutt ingenting å feire, sant nok.

Vi behøver en ny (og ordentlig) pest.

Lenke til kommentar

Folk som fortsatt tror vi er midt inne i pandemien, og skal teste seg hele tiden, og driver med selvpålagt karantene osv. (Inkl sløve mellomledere som ikke virker å bry seg og lar folk ta ørten sykedager fordi de har korona...).

Korona skal nå i utgangspunktet håndteres akkurat som en hvilken som helst annen sykdom. Også for andre sykdommer bør man være litt forsiktig om man skal besøke noen i risikogrupper, men dette er uavhengig av om man har korona eller ikke!
 

Dette er reglene som gjelder nå:

  • Det er ikke regler for karantene eller isolasjon.
  • Du trenger ikke teste deg for korona, selv om du har symptomer.
  • Du bør holde deg hjemme om du er syk med luftveissymptomer.
  • Du trenger ikke registrere positiv selvtest.
  • Du trenger ikke ta PCR-test. Behøver du dette for dokumentasjon i koronasertifikatet, må du betale for det selv.
  • Du bør unngå kontakt med personer i risikogrupper, dersom du har luftveissymptomer
    https://www.helsenorge.no/koronavirus
Lenke til kommentar

Uthever gjerne denne også.

  • Du bør holde deg hjemme om du er syk med luftveissymptomer.

Vi er tilbake til den der "jeg tar to Paracet og drar på jobb, jeg er jo ikke syk!" -holdningen. Den som smitter hele kontorfellesskapet og ti tilfeldige på kollektivtransporten. Bare fordi en selv skal være misforstått supermenneske. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (23 minutter siden):

Absolutt ingenting å feire, sant nok.

Vi behøver en ny (og ordentlig) pest.

Når man ser hvor panikk vi fikk av Covid, som på verdensbasis knapt synes i statistikken, skal det nok mye til at en sykdom vil monne.
https://media.snl.no/media/234045/standard_verdensdeler.png

Etter denne (som sikkert ikke er 100% nøyaktig) har vi nå passert 8 mrd:
https://www.worldometers.info/no/
 

Lenke til kommentar

Oppdaget i dag tidlig at noen har tatt bort mitt midlertidige navneskilt på postkassen min. Jeg er nyinflyttet i nabolaget og har dobbeltsjekket at det er min postkasse så jeg syntes det er skikkelig merkelig. Hva slags folk gjør sånt.

 

Har heller ikke kranglet med noen så jeg opplever hele greia som bissar.

 

Får håpe skilt nr 2 får stå i fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...