Gå til innhold

Woff

Medlemmer
  • Innlegg

    3 295
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Om Woff

  • Bursdag 01. juni 1959

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

17 929 profilvisninger

Woff sine prestasjoner

2,6k

Nettsamfunnsomdømme

2

Hjelpsomme svar

  1. Fikk pakke fra Platekompaniet i dag og der var boksen marillion.com.. Så da blir selvsagt plata spilt noen runder her! Men det er jo ikke helt ukjent, har jo denne på cd fra før. Men denne er jo mikset til 5.1 (Dts Master HD) og det lyder unektelig bedre enn stereo.. https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/progrock-progmetal/marillion-marillioncom-mediabook-cd-blu-ray
  2. Jeg personlig har ikke for mye penger, så for meg er pris meget viktig. Dritt service får du til og med på den lokale Rema / Mega / Kiwi sjappa også for øvrig. Men har du nok penger så kjøper du vel ikke fra billigbutikkene her i landet heller tipper jeg! Og Temu er absolutt klar over at service ER viktig, du må bare passe på dine rettigheter.. 😉
  3. Du må jo ikke kjøpe de der til den prisen da.. Temu har de til 1/3 del av prisen... 😜
  4. Husk at du ikke kan ta med deg våpen (øks) om bord i helikopteret da! Hjelper neppe hvis øksa sitter fast i låret riktignok! 😁 Ellers helt enig i at fargen bør være litt viktig her, ei øks kan fort gå seg bort i kvist og kvas.
  5. Har Fiskars sin og den er absolutt velegnet i alle fall. Men å støtte norges merkeøks er jo fornuftig, den er vel minst like bra!
  6. Hva legen forstår avgjør ikke hva legen GJØR.. Jeg rapporterte mitt problem til lege men fikk ikke medhold der gitt. Fikk tydelig beskjed om at grunnlaget for å søke utvidet vedtak ikke lenger var tilstede. Grunnet solid vektreduksjon er jeg ikke lenger aktuell for å få legemiddelet lenger da jeg pr definisjon ikke har Diabetes 2 lenger, jeg bruker ingen ANDRE legemidler enn Ozempic for å holde styr på blodsukkerverdier og vektproblemer bryr ikke helsevesenet seg om. Så da er det vel bare å gi beng og stappe innpå mat så det holder til en dobling av vekta... 😜😆 Men grunnet min frykt for denne avgjørelsen så har jeg jo bygget meg et lite 'beredskapslager' av Ozempic som absolutt bør holde et par år til! 🤪 Har ikke akkurat tenkt å akseptere en uønsket vektøkning nå, vil som sagt først prøve å redusere uvanene jeg har styrt unna i tre år. Lege anbefalte forøvrig et par typer piller jeg kunne få da, så det KAN jo være en løsning etter hvert. 😉
  7. Har samme problemet med mine 3 fra Daikin.. Ingenting å rengjøre der heller.. Så jeg lar de være i fred! 🙂 Innedelene derimot..... 😝
  8. Er du ansatt i brannvesenet eller bare liker du å kverulere? Les hva de skriver (hver gang..) Dette er hva de sier, ikke noe jeg finner på.. Hvis mitt svar "irriterer så grenseløst" så fortell gjerne hvorfor?
  9. Jeg siterte bare NTB og hva de melder. En varmepumpe tar ikke skade av den røykmengden som kan påregnes ved brann i et nabohus. Er problemet så alvorlig så er nok de aktuelle huseiere allerede evakuert. Nei, dette er helt normal melding fra brannvesenet, jeg leser dette ved alle hendelser med utslipp i nabolaget og hva 'de mener' bør jo være hva de skriver! For øvrig så er det uproblematisk å rengjøre utedelen på en vannpumpe, det er jo noe du SKAL gjøre regelmessig uansett. Men altså, inntil annet blir sagt så har brannvesenet NULL peiling på hva de uttaler mener nå jeg. 😆
  10. Hvorfor skal brannvesenet på liv og død oppfordre folk til å slå av AC ved branner? Denne saken i dag: "NTB 21. juni 2026 - 13:12 Kontroll på brann i Oslo Det brant i en bolig på Brenna øst i Oslo, og det var fare for spredning til nabobygg. Faren er nå over. – Brannvesenet har nå full kontroll på brannen. Fortsatt noen flammer på stedet, opplyser operasjonsleder Per-Ivar Iversen i en oppdatering i politiloggen klokken 13.36. Slukking vil pågå i flere timer, og det er ennå mye røyk i området. Boligen der det brant, er totalskadet. Beboere i boligen evakuerte seg selv. Ingen er skadet. Det ble også meldt om en eksplosjon på stedet. Eksplosjonen kan muligens knyttes til at det har pågått grilling på stedet, ifølge Iversen. Nabobygget ble evakuert da det var meldt om spredningsfare. Beboere ble videre oppfordret til å holde vinduene lukket og slå av aircondition." Vet de ikke hva de snakker om? Eller hvordan AC fungerer? Å holde vinduer lukket er fornuftig, men å advare om bruk av ac?
  11. Og etter drøye 6 uker med 0,25 mg går jeg nå tilbake til 0,5 mg! 🤯 Det er tydelig for meg at 0,25 mg ikke er tilstrekkelig, i alle fall ikke enda! Dette skrev jeg 10. mai: "Jeg har nå brukt 0,25 mg dosen i bare 10 dager men tror at det kanskje blir litt lite for fort! Jeg har de siste dagene merket den stygge ulven og hungeren!" Som nevnt tidligere er ulvehungeren absolutt blitt et daglig fenomen og all mat smaker så forbannet godt 😋, noe jeg går ut fra er grunnet for liten ukentlig dose med Semaglutid. Jeg informerte fastlege om at jeg nå er tilbake på 0,5 mg og at legen kanskje må utvide min tilgang til Ozempic ut over den godkjenningen jeg har som går ut om et par måneder.. Jeg nådde en lav vekt etter 17 mai, men siden har vekta bare økt. Ikke mye, men altså en økning jeg ikke aksepterer. Opp nesten tre kilo på en måned blir fort stygge tall når jeg virkelig prøver å holde vekta nede. Så da får jeg sjekket at jeg virkelig MÅ ha en ukentlig injeksjon. Eller, jeg må jo teste om dette kan tilføres i pilleform, prisen er det som avgjør det hele! 🤑
  12. Fornuftig! Ikke begynn med dette uten at du har tid til å følge opp det som skjer rundt deg. 😊
  13. Må innrømme en vektøkning! Denne er til og med av det frivillige slaget, men måtte altså notere meg for 68,05 kilo på vekta i går. Jeg spiser nok alt for mye i forholdet til forbrukt antall kalorier.. 😉😁 'Problemet' er selvsagt at alt smaker så godt, spesielt etter en større arbeidsøkt her. Men jeg er på vakt som aldri før, og prøver å få i meg nok frukt og grønt i tillegg til alt det gode.. 😋 Jeg antar at en del av 'vektøkningen' skyldes at jeg bygger muskler for å erstatte litt av de som har visnet hen under vektnedgangen. Men inntaket av Ozempic blir ikke endret før eventuelle lagre er tømt, jeg ser ingen problemer med så små verdier som jeg bruker nå, 0,25 mg. Hvis denne mengden kan hjelpe meg til å holde en stabil nok vekt i 6-12 måneder til så tror jeg at det verste er overstått.. Jeg stortrives med en garderobe som sitter som støpt og har ingen ønsker om å veie mer enn maks 70 kilo, fortrinnsvis litt mindre som jeg har vært på en lengre tid nå. Jeg har faktisk vært nede på 65,85 og 65,90 i to dager i mai, men da var jeg også fullstendig tom, altså ingen grunn til de laveste verdiene hvis kroppen skal fungere. Så, er det andre av de som leser her som har gledelige beskjeder å fortelle om? Alle bidrag hjelper mener nå jeg da! Har du, @Tussi full kontroll med den nye appen? Gir den deg tilstrekkelig hjel til å kontrollere kalorimengdene? Anbefaler alle å se på videoen @Aetius har lagt ut litt over her, den forteller hva GLP1 (Semaglutid) kan virkelig bidra med! Og som det blir fortalt i denne videoen så er patent-datoene på vei ut, noe som bare betyr at flere kan ta seg råd til disse 'vidundermedisinene' som nå også kommer i pilleform for folk med frykt for nåler.. 😇
  14. Fikk Ayreon 30th Anniversary An Amazing Flight Through Time i går og den må anbefales! Synd at de ikke har spandert på seg Atmos, men DTS HD 5.1 sporet er jo bra det også! Går som vanlig noen dager før den arkiveres som alle de andre platene.. 😊 https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/metal/ayreon-30th-anniversary-an-amazing-flight-through-time-limited-earbook-edition-cd-dvd-blu-ray
  15. Fikk Ayreon 30th Anniversary An Amazing Flight Through Time i går og den må anbefales! Synd at de ikke har spandert på seg Atmos, men DTS HD 5.1 sporet er jo bra det også! Går som vanlig noen dager før den arkiveres som alle de andre platene.. 😊 https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/metal/ayreon-30th-anniversary-an-amazing-flight-through-time-limited-earbook-edition-cd-dvd-blu-ray
×
×
  • Opprett ny...