-
Innlegg
3 295 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Forum
Hendelser
Blogger
Om forumet
Alt skrevet av Woff
-
Fikk pakke fra Platekompaniet i dag og der var boksen marillion.com.. Så da blir selvsagt plata spilt noen runder her! Men det er jo ikke helt ukjent, har jo denne på cd fra før. Men denne er jo mikset til 5.1 (Dts Master HD) og det lyder unektelig bedre enn stereo.. https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/progrock-progmetal/marillion-marillioncom-mediabook-cd-blu-ray
-
Jeg personlig har ikke for mye penger, så for meg er pris meget viktig. Dritt service får du til og med på den lokale Rema / Mega / Kiwi sjappa også for øvrig. Men har du nok penger så kjøper du vel ikke fra billigbutikkene her i landet heller tipper jeg! Og Temu er absolutt klar over at service ER viktig, du må bare passe på dine rettigheter.. 😉
-
Du må jo ikke kjøpe de der til den prisen da.. Temu har de til 1/3 del av prisen... 😜
-
Husk at du ikke kan ta med deg våpen (øks) om bord i helikopteret da! Hjelper neppe hvis øksa sitter fast i låret riktignok! 😁 Ellers helt enig i at fargen bør være litt viktig her, ei øks kan fort gå seg bort i kvist og kvas.
- 5 svar
-
- 1
-
-
Har Fiskars sin og den er absolutt velegnet i alle fall. Men å støtte norges merkeøks er jo fornuftig, den er vel minst like bra!
- 5 svar
-
- 1
-
-
Hva legen forstår avgjør ikke hva legen GJØR.. Jeg rapporterte mitt problem til lege men fikk ikke medhold der gitt. Fikk tydelig beskjed om at grunnlaget for å søke utvidet vedtak ikke lenger var tilstede. Grunnet solid vektreduksjon er jeg ikke lenger aktuell for å få legemiddelet lenger da jeg pr definisjon ikke har Diabetes 2 lenger, jeg bruker ingen ANDRE legemidler enn Ozempic for å holde styr på blodsukkerverdier og vektproblemer bryr ikke helsevesenet seg om. Så da er det vel bare å gi beng og stappe innpå mat så det holder til en dobling av vekta... 😜😆 Men grunnet min frykt for denne avgjørelsen så har jeg jo bygget meg et lite 'beredskapslager' av Ozempic som absolutt bør holde et par år til! 🤪 Har ikke akkurat tenkt å akseptere en uønsket vektøkning nå, vil som sagt først prøve å redusere uvanene jeg har styrt unna i tre år. Lege anbefalte forøvrig et par typer piller jeg kunne få da, så det KAN jo være en løsning etter hvert. 😉
-
Har samme problemet med mine 3 fra Daikin.. Ingenting å rengjøre der heller.. Så jeg lar de være i fred! 🙂 Innedelene derimot..... 😝
-
Er du ansatt i brannvesenet eller bare liker du å kverulere? Les hva de skriver (hver gang..) Dette er hva de sier, ikke noe jeg finner på.. Hvis mitt svar "irriterer så grenseløst" så fortell gjerne hvorfor?
-
Jeg siterte bare NTB og hva de melder. En varmepumpe tar ikke skade av den røykmengden som kan påregnes ved brann i et nabohus. Er problemet så alvorlig så er nok de aktuelle huseiere allerede evakuert. Nei, dette er helt normal melding fra brannvesenet, jeg leser dette ved alle hendelser med utslipp i nabolaget og hva 'de mener' bør jo være hva de skriver! For øvrig så er det uproblematisk å rengjøre utedelen på en vannpumpe, det er jo noe du SKAL gjøre regelmessig uansett. Men altså, inntil annet blir sagt så har brannvesenet NULL peiling på hva de uttaler mener nå jeg. 😆
-
Hvorfor skal brannvesenet på liv og død oppfordre folk til å slå av AC ved branner? Denne saken i dag: "NTB 21. juni 2026 - 13:12 Kontroll på brann i Oslo Det brant i en bolig på Brenna øst i Oslo, og det var fare for spredning til nabobygg. Faren er nå over. – Brannvesenet har nå full kontroll på brannen. Fortsatt noen flammer på stedet, opplyser operasjonsleder Per-Ivar Iversen i en oppdatering i politiloggen klokken 13.36. Slukking vil pågå i flere timer, og det er ennå mye røyk i området. Boligen der det brant, er totalskadet. Beboere i boligen evakuerte seg selv. Ingen er skadet. Det ble også meldt om en eksplosjon på stedet. Eksplosjonen kan muligens knyttes til at det har pågått grilling på stedet, ifølge Iversen. Nabobygget ble evakuert da det var meldt om spredningsfare. Beboere ble videre oppfordret til å holde vinduene lukket og slå av aircondition." Vet de ikke hva de snakker om? Eller hvordan AC fungerer? Å holde vinduer lukket er fornuftig, men å advare om bruk av ac?
-
Og etter drøye 6 uker med 0,25 mg går jeg nå tilbake til 0,5 mg! 🤯 Det er tydelig for meg at 0,25 mg ikke er tilstrekkelig, i alle fall ikke enda! Dette skrev jeg 10. mai: "Jeg har nå brukt 0,25 mg dosen i bare 10 dager men tror at det kanskje blir litt lite for fort! Jeg har de siste dagene merket den stygge ulven og hungeren!" Som nevnt tidligere er ulvehungeren absolutt blitt et daglig fenomen og all mat smaker så forbannet godt 😋, noe jeg går ut fra er grunnet for liten ukentlig dose med Semaglutid. Jeg informerte fastlege om at jeg nå er tilbake på 0,5 mg og at legen kanskje må utvide min tilgang til Ozempic ut over den godkjenningen jeg har som går ut om et par måneder.. Jeg nådde en lav vekt etter 17 mai, men siden har vekta bare økt. Ikke mye, men altså en økning jeg ikke aksepterer. Opp nesten tre kilo på en måned blir fort stygge tall når jeg virkelig prøver å holde vekta nede. Så da får jeg sjekket at jeg virkelig MÅ ha en ukentlig injeksjon. Eller, jeg må jo teste om dette kan tilføres i pilleform, prisen er det som avgjør det hele! 🤑
- 912 svar
-
- 1
-
-
Fornuftig! Ikke begynn med dette uten at du har tid til å følge opp det som skjer rundt deg. 😊
- 912 svar
-
- 1
-
-
Må innrømme en vektøkning! Denne er til og med av det frivillige slaget, men måtte altså notere meg for 68,05 kilo på vekta i går. Jeg spiser nok alt for mye i forholdet til forbrukt antall kalorier.. 😉😁 'Problemet' er selvsagt at alt smaker så godt, spesielt etter en større arbeidsøkt her. Men jeg er på vakt som aldri før, og prøver å få i meg nok frukt og grønt i tillegg til alt det gode.. 😋 Jeg antar at en del av 'vektøkningen' skyldes at jeg bygger muskler for å erstatte litt av de som har visnet hen under vektnedgangen. Men inntaket av Ozempic blir ikke endret før eventuelle lagre er tømt, jeg ser ingen problemer med så små verdier som jeg bruker nå, 0,25 mg. Hvis denne mengden kan hjelpe meg til å holde en stabil nok vekt i 6-12 måneder til så tror jeg at det verste er overstått.. Jeg stortrives med en garderobe som sitter som støpt og har ingen ønsker om å veie mer enn maks 70 kilo, fortrinnsvis litt mindre som jeg har vært på en lengre tid nå. Jeg har faktisk vært nede på 65,85 og 65,90 i to dager i mai, men da var jeg også fullstendig tom, altså ingen grunn til de laveste verdiene hvis kroppen skal fungere. Så, er det andre av de som leser her som har gledelige beskjeder å fortelle om? Alle bidrag hjelper mener nå jeg da! Har du, @Tussi full kontroll med den nye appen? Gir den deg tilstrekkelig hjel til å kontrollere kalorimengdene? Anbefaler alle å se på videoen @Aetius har lagt ut litt over her, den forteller hva GLP1 (Semaglutid) kan virkelig bidra med! Og som det blir fortalt i denne videoen så er patent-datoene på vei ut, noe som bare betyr at flere kan ta seg råd til disse 'vidundermedisinene' som nå også kommer i pilleform for folk med frykt for nåler.. 😇
-
Fikk Ayreon 30th Anniversary An Amazing Flight Through Time i går og den må anbefales! Synd at de ikke har spandert på seg Atmos, men DTS HD 5.1 sporet er jo bra det også! Går som vanlig noen dager før den arkiveres som alle de andre platene.. 😊 https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/metal/ayreon-30th-anniversary-an-amazing-flight-through-time-limited-earbook-edition-cd-dvd-blu-ray
-
Fikk Ayreon 30th Anniversary An Amazing Flight Through Time i går og den må anbefales! Synd at de ikke har spandert på seg Atmos, men DTS HD 5.1 sporet er jo bra det også! Går som vanlig noen dager før den arkiveres som alle de andre platene.. 😊 https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/metal/ayreon-30th-anniversary-an-amazing-flight-through-time-limited-earbook-edition-cd-dvd-blu-ray
-
Veldig smart å bruke en app for å holde styringen på inntaket av kalorier! Jeg er ikke helt der da jeg ikke liker å ta bilde av alt jeg spiser.. 😋 Men det eneste som funker er å spise mindre enn du bruker i løpet av uka, da må jo vekta ned etter hvert.. Håper du får kontroll og klarer dine mål som jeg håper du har satt deg? Alltid greit å ha en kurs å styre mot og ikke la seg friste over måte! 😊 Må innrømme en aldri så liten sprekk i natt av alle tider.. Fant en glemt pose med skum-nisser fra jul som bare lå der, plutselig var den tom gitt! 🙂 Har fått enda større sug etter søte ting etter å ha kuttet ut Nobligan (Tramadol) som jeg har brukt fast i veldig mange år.. Det eneste medikamentet jeg sliter virkelig med nå er sovepiller. Bruken har blitt en lang og stygg uvane over flere ti-år den også, jeg prøver å redusere men da våkner jeg etter to timers søvn og ligger og planlegger neste dag i et par tre timer.. Men til trådtittel: jeg går fortsatt på nedtrapping av Ozempic og har avtalt med fastlege at å søke en utvidelse av dette utgår. Klarer jeg ikke å kutte det 100% i løpet av høsten så blir det vel en ny vurdering, men den dosen jeg er på nå (0,25 mg) holder og vekta som har blitt det viktigste er stabil på 67 kilo selv med en økt mengde mat i døgnet grunnet at jeg gjør så mye mer nå som jeg aldri orket med 140 kilo kroppsvekt. Blodsukkerverdiene er helt normale både daglig og langtidsverdier. Det eneste fastlege klaget på var min tilbøyelighet til å ha nok vitamin D.. Har S-25-OH-Vitamin D (total) på 194, noe som er litt over anbefalt maks på 150, men meget langt unna farlige verdier. Og akkurat vitamin D stoler jeg på og jeg vet at alt for mange av dere har mangel på dette! 🙂 Har også fått redusert blodtrykket og halverer nå bruken av disse medisinene.. MÅLET er jo å få kuttet alt av stoffer fra apotekene! 🙃
- 912 svar
-
- 1
-
-
Har ikke lest hele tråden, men hvor finner jeg en dunk (2,5-10 liter) med eddik, 20-35% BILLIGST? Ser de aller fleste tilbyr ei spruteflaske med opp til en liter med 10-15% men det holder ikke veldig lenge hos meg.. Altså: litt større mengder med litt høyere konsentrat til lavest mulig pris?
-
Politiet er ikke noe godt eksempel de heller. Virker som om de har Teslaproblemer i sine biler, de blinker, men kun i blått og da er det på alle hjørnene..
-
Jeg fant ut at jeg forelsket meg i et barn jeg da... Hun var vel bare 14 første gangen jeg så henne, men det er drøyt 50 år siden og vi elsker hverandre den dag i dag! 🙂 Sammen 17 mai for 50 år siden, forlovet 17 mai 5 år senere og giftet oss 17 mai 2 år etter dette! 😊 Jada, måtte bare skryte! 🥰
- 14 svar
-
- 3
-
-
-
Ikke Covid, dette er et laboratoriefremstilt problem som Kina slapp løs, men forskingen hadde rot i USA også.. Derimot kan du tro på vaksinen som var (og er) en gedigen bløff for at legemiddelindustrien skal tjene penger. Jeg tok den første vaksinen av fire den 3/6 21 og siden har hodet vært utkoblet / ute av stand til å ha tanker og fornuft.. N, fem år etter ser det ut til å slippe taket heldigvis. Jeg har IKKE hørt om andre tilfeller som ligner det jeg har opplevd, men at en vaksine, gjentatt fire ganger for så å ikke fungere (joda jeg fikk Covid etter den fjerde..) kan du stole på at er en bløff! De få personene som ikke fulgte 'reglene' om å ta dritten her i landet kan takke sin fornuft! 😊
-
Kommer en del essensiell info i denne videoen! Dere som bare sitter på gærdet, se denne. Et karter med grei info er ikke bortkastet tid!
-
EMA anbefaler tablettform av slankesprøyten Wegovy: https://sol.no/nyheter/ema-anbefaler-tablettform-av-slankesproyten-wegovy/84662010 Fint for de som har sprøyteskrekk selv om den knøttlille spissen blir slått grundig av ei flis i fingeren! 😜
- 912 svar
-
- 1
-
-
Og da begynner vel problemene? Vekta i går var på 66 kilo og det etter en 17. mai feiring med grillparty og kaker i fleng.. Jeg er nå nede i 0,25 mg Ozempic fra 1/5 og det må brukes disiplin for å ikke fråtse, men der skal jeg aldri igjen. Ulvehungeren viser seg før et normalt måltids tidspunkt, da er sulten påtrengende. Jeg har en time med fastlege om to uker og da får jeg vel så øra flagrer! 😝 Men ellers fungerer alt mye bedre nå, jeg til og med løpte i 17. mai toget fram og tilbake da det var tre barnebarn forskjellige steder i toget. Største jente gikk med skarptromme og hun er utrolig dyktig som får til dette med bare 12 år. Nummer to fulgte yngstegutt, som gikk først av de små og holdt en dusk fra skolens fane. Og så fulgte jenta i midten som ikke synes det å gå i tog var noe vits, hun er i en vanskelig alder.. Så det er ikke bare galt det som følger en vekt halvering!
-
Jeg er redd du har rett i den tanken ja..
-
Bør jeg slå av sosiale medier på 17 mai?
Woff svarte på ForTheImperium sitt emne i Kjærlighet, relasjoner og dating
Da vil jeg tro at det bør være mange som kanskje vil ha besøk av deg, Bergen, tross at byen krymper i regn er nok litt større enn Lillehammer (beklageligvis kan det nok regne her også i morgen!). De over har jo rett, å ha på en pc med forumet her og nødvendige unnskyldninger er jo helt greit da, jeg tenkte meg at du hadde propper i øra og satt inne i et lite hjørne hele dagen! 😉😜 Men jeg skal ikke blande meg for mye i hva du eller andre gjør, jeg skal være god mot jenta mi som jeg har prøvd i 50 år i morgen!🥰💗- 23 svar
-
- 2
-
-
