Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Theo343 (takk for meg) skrev (1 time siden):

Takk for svar. Jeg er helt enig i at ignoreringsfunksjonen er meget god å ha men dessverre fungerer den ikke alltid i alle sammenhenger. Det er uansett ingen stor sak og var kun noen tanke rundt hva som faktisk er irritasjon og hva som kan føre til irritasjon. Uansett er det godt at man ikke lager føringer for hva man kan finne irriterende :)

Bare hyggelig. Ingen sak er for liten til å ta opp, innboksen, tilbakemeldingstråd osv er alltid åpen :)

Jeg tenkte ikke på ignorerfunksjonen faktisk, men den finnes også. Jeg bruker jo ikke den funksjonen selv, siden jeg er moderator. Altså, jeg mente mer sånn at man leser, men man velger å ikke ta det innover seg. @Krozmar sa en klok ting som fikk meg til å tenke, husker ikke helt ordrett, men om det å velge å ikke la seg provosere. Det beste måten å få noe til å gå videre på et annet tema er å bare finne et nytt tema å diskutere, fokuser heller på det, man ender ofte opp i denne tråden på å diskutere andres irritasjoner så bidra da med et nytt tema å irritere seg over så flyttes fokuset vekk :)  også blir det perioder hvor man egentlig må tåle at det er noen temaer som går igjen, f.eks strømpris, inflasjon, jul osv osv

Det er litt vittig til tider, noen ganger blir det litt meta-irritasjoner her i tråden, at man irriterer seg over andres irritasjoner 😂 Men jeg lar meg faktisk sjelden irritere over andres irritasjoner her, jeg har nok ting å irritere meg over selv. Alt fra små bagateller til større irritasjoner. Rantingen her gjør meg til en mer tålmodig og rolig person i det virkelige liv, liker jeg å tro 😛

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Femtekolonne skrev (5 timer siden):

Jeg irriterer meg grenseløst over at søplebilen nå må bruke min innkjøring som snuplass. Har bodd her i ett tiår hvor søplebilen har rygget inn veien, tømt søplekassa og kjørt rett ut. Nå må det plutselig kjøres front inn, snu inne hos meg og kjøre front ut igjen. Nå hadde jeg ikke noen bil eller henger stående på plassen, men sist når jeg hadde det så kløna de noe voldsomt. Og bruken av tung bil kan også forklare hvorfor kantsteinen er kjørt ned i bakken flere ganger de siste månedene. Og mer-slitasjen på min gårdsplass har vel ikke kommunen tenkt å bli med å betale. Sikkert unødvendig å irritere seg over dette, men noe skal det være.

Ta kontakt med kommunen. Ødelegger de så betaler de om de er seriøse. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Delvis skrev (16 minutter siden):

At det skal være fotball VM i Katar. Spille fotball over massegraver av døde arbeidere, som noen sa det.
En stor skam at det blir gjennomført. Kommer ikke til å se noenting. Normalt gleder jeg meg  mye til VM. Det er ikke mulig denne gang.
 

Helt enig men dessverre er det penga som rår. Saudi-Arabia ønsker vistnok å holde neste VM.. Og jeg håper ikke det skjer.

VM i Qatar er et krone eksempel på hvor korrupte Fifa er. Håper virkelig topplederene i den orginasasjonen blir etterforsket for korrupsjon.. Men når du har mye penger kan du også kjøpe deg ut av slike situasjoner.. 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (7 timer siden):

At det skal være fotball VM i Katar. Spille fotball over massegraver av døde arbeidere, som noen sa det.
En stor skam at det blir gjennomført. Kommer ikke til å se noenting. Normalt gleder jeg meg  mye til VM. Det er ikke mulig denne gang.
 
 

Det irriterer meg også. 

:utakt skrev (8 timer siden):

Ting jeg har lyst på koster mer enn jeg syns det er verdt, så da kjøper jeg ikke. Det er irriterende. Jeg vet ikke om det er jeg som er gjerrig eller om produsenter tar seg for godt betalt. Det er sikkert jeg som er gjerrig.

Jeg tror det er kombo av at ting koster mer å produsere, samt at produsentene antar at kjøpekraften er større. Det man føler at ting burde koste, gjenspeiler ikke ofte nok ikke dette. 

Jeg ville ikke omtalt deg som gjerrig, jeg ville omtalt deg som økonomisk og at du har en god sans for hva ting burde koste. Fortsatt irriterende at prisen på ting er høyere enn hva man føler at noe er verdt.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (10 timer siden):

Helt enig men dessverre er det penga som rår. Saudi-Arabia ønsker vistnok å holde neste VM.. Og jeg håper ikke det skjer.

VM i Qatar er et krone eksempel på hvor korrupte Fifa er. Håper virkelig topplederene i den orginasasjonen blir etterforsket for korrupsjon.. Men når du har mye penger kan du også kjøpe deg ut av slike situasjoner.. 

Neste VM, i 2026 er heldigvis i Nord-Amerika (Canada, USA og Mexico), men hva apene på toppen av FIFA finner på i 2030 er ikke godt å si

Lenke til kommentar

Det har ikke blitt meldt nedbør den siste uka, men 5-6 av 7 dager har det regna for det. Så for meg noen dager med tørr vei, men neida.
Også irriterende at Postnords systemer ikke skjønner at jeg bor rett ved siden av et utleveringssted, men sender alle pakker til et annet sted der jeg ikke har mulighet til å hente til hverdags.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahus som bruker evighet på å behandle klagen min etter avslag på konsultasjon. Rask på å gi avslag uten skikkelig begrunnelse men å behandle klagen orker de visst ikke. 

Har også klart å velge en fastlege som ikke er lett tilgjengelig. Skal bare ta helsesjekk/blodprøve men blir en stund å vente en hel måned.  

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Jeg er glad i julen men det er mye med tiden rundt julen jeg ikke er glad i. Eks. ser jeg ikke frem til all falskheten man opplever rundt juletider. Mennesker som aldri ellers i året egner deg og dine én tanke skal plutselig trenge seg på med både det ene og andre. Ja juletid er tid for ettertanke, menneskelig omsorg og godhet men det er ingenting som sier at det kun skal gjelde de 2-3 dagene i året. Jeg liker ikke mennesker som kjøper seg fri fra dårlig samvittighet i julehøytiden for å gi totalt faen i de samme resten av året. 

Jeg elsker juletiden med nær familie, gode venner, gode kolleger og de som faktisk er en del av livet ditt. Resten kan i grunn bare holde seg borte også disse dagene :) Når det er sagt, bruk gjerne tid på de som ikke har noen til å skape en god jul sammen med seg fremfor å oppsøke familie eller "venner" du ellers aldri bruker tid på.

Og slutt med falskheten og den falske "posingen" på sosialt media. Alle vet at det er falskt. Its not a competition.  PS. Jeg har ikke vært på sosialt media på mange år men får dessverre litt drypp fra andre.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/rampelys/i/Ll4epx/atle-antonsen-beklager-ny-hendelse-trillet-bort-cp-diagnostisert-mann-i-rullestol

 

Måtte jo komme. 6 år gammel sak der Atle og hovedpersonen lo av tullet, sendte sms til Atle dagen etter, MEN NÅ  BLE DET PLUTSELIG IKKE GREIT! 

Ikke rart folk blir lei Woke og arrestasjoner i SoMe. Setter en ubetydelig skygge over saken   som faktisk var ille 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Danielzu said:

Måtte jo komme. 6 år gammel sak der Atle og hovedpersonen lo av tullet, sendte sms til Atle dagen etter, MEN NÅ  BLE DET PLUTSELIG IKKE GREIT! 

Ikke rart folk blir lei Woke og arrestasjoner i SoMe. Setter en ubetydelig skygge over saken   som faktisk var ille 

Flaks at vi har slike voktere som kan fortelle oss hva som faktisk er ille, og hva som bare er woke-posering.
(Man kunne jo blitt fristet til å tro på avsender, og tenke seg at slike ting er komplekse.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...