Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, skaftetryne32 said:

Vel nyhetssakene deres er vel helt på det jevne, ikke stort dårligere eller bedre enn resten vil jeg påstå, men så må de tjene penger da, det handler jo om å ha kunne ha ansatte, og hvem kjøper vel aviser nå til dags, det er sjelden jeg ser noen på butikken ta med seg avisa nå til dags, stort sett eldre som fremdeles ikke vil bruke en eller annen form for pc. De som bare leser nyheter på nett, gjør jo at utgiftene må finansieres på et eller annet vis, klikkåte og reklame er en metode det kan gjøres på, men de har jo fremdeles en papiravis, det koster mye penger, så nå koster jo den faenskapen 30 spenn, det er litt for mye for meg, det er en litt ond sirkel på gang tror jeg. 

Det er nok mange som tenker sånn, og det har ledet til en ganske merkelig virkelighetsforståelse hos en del mennesker. Sier ikke at du har det, bare nevner at mange finner "nyhetene" sine på steder som er direkte farlige for demokratiet, qanon osv. Vg og DG sine seriøse nyhetssaker er helt greie, ikke klikk på det tabloide så går det helt greit.    

Tror ikke bla. NRK og Aftenposten, lokalavisa ol. er så farlig for virkelighetsforståelsen 🤣 Men joda du har nok de som foretrekker den slags ting - som aldri ville falt meg inn som "nyheter".

Jeg abbonerer gjerne på en god nyhetskilde som skriver seriøse og gode artikler. Ville aldri gjort det med DB og VG.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 (takk for meg) skrev (20 minutter siden):

Tror ikke bla. NRK og Aftenposten, lokalavisa ol. er så farlig for virkelighetsforståelsen 🤣 

Nei altså jeg mente jo ikke de da, eller deg, men verken vg eller dg er så ille, de er tabloide og det har de alltid vært, det er ikke noe nytt i det hele tatt, og de seriøse nyhetene deres spredd jevnt utover gjennom rælet er helt greie, det er viktig å se forskjellige vinklinger på nyhetene og det får man gjennom forskjellige nyhetskilder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, skaftetryne32 said:

Nei altså jeg mente jo ikke de da, eller deg, men verken vg eller dg er så ille, de er tabloide og det har de alltid vært, det er ikke noe nytt i det hele tatt, og de seriøse nyhetene deres spredd jevnt utover gjennom rælet er helt greie, det er viktig å se forskjellige vinklinger på nyhetene og det får man gjennom forskjellige nyhetskilder. 

Det er mye godt innhold på VG også. Eks. liker jeg "akkurat  nå" nyhetsfeeden. Samt at de har gode artikler innimellom. Som denne. De har også mange gode dokumentarer.
image.thumb.png.98f49442297d3a6591deda0b0ec86696.png

Selv om disse dukker opp innimellom også.
image.png.d3b8f5e421f50e816432e4e150cc293f.png

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
46 minutes ago, skaftetryne32 said:

Vel nyhetssakene deres er vel helt på det jevne, ikke stort dårligere eller bedre enn resten vil jeg påstå

Det har du sikkert rett í, etter jeg droppet dem har jeg ikke sett meg tilbake.
Ikke fordi jeg forsøker å ungå flere nyhetskilder, jeg har vel bare avskrevet akkurat disse to, da jeg ikke ser noen grunn til å støtte dem på noe vis, det finnes flere nyhetskilder som i mindre grad mater leseren med søppel, så jeg ser ikke helt vitsen med å bidra til vg eller dagbladet.
Men hvis du sier at nyhetssakene deres er ok, så tror jeg på det.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Hva bør irritere her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQOQl7/kraftig-ut-mot-sykehusdirektoer-fullstendig-nedlatende-kunnskapsloes-og-arrogant

Sykehus-diriktørens uttalelse:«Vår oppgave er ikke å lage et fødetilbud for 32 år gamle kvinner med høy utdanning fra Ullevål Hageby».

Eller politikerkvinnens motreaksjon på det.

Er usikker hva som er riktig å være enig i, og trenger råd.

 

Lenke til kommentar

Da har du forhåpentligvis fått tips om hva du skal bruke? Bland Ibux og Paracet ! Det fungerer faktisk!
Misunner deg IKKE, men du er ferdig før jul da, noe det også! 🙂
Tok forøvrig selv et par stykker for mange år siden, De måtte opereres ut og hadde grodd fast i kjevebeinet.. Ekstremt smertefullt i et halvt år det!

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Deechon skrev (9 minutter siden):

Har nettopp trukket 2 visdomstenner. Når blir det 1-3 dager med smertehelvete deluxe. Gjør jævlig vondt nå og bedøvelsen har ikke engang gitt seg ennå.... 

Får hive inn på piller da 😔

God bedring med smertene! 

Er et herk å strekke tenner :(

Lenke til kommentar
Woff skrev (15 minutter siden):

Da har du forhåpentligvis fått tips om hva du skal bruke? Bland Ibux og Paracet ! Det fungerer faktisk!
Misunner deg IKKE, men du er ferdig før jul da, noe det også! 🙂
Tok forøvrig selv et par stykker for mange år siden, De måtte opereres ut og hadde grodd fast i kjevebeinet.. Ekstremt smertefullt i et halvt år det!

Tannlegen måtte skjære ut noen kjeveben for å få den ut, så det er litt derfor det gjør ekstra vondt!

 

Men skal definitvt blande ibux og paracet, hentet alt mulig rart av smertestillende på apoteket så jeg får bare satse på det beste.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (30 minutter siden):

Å ta seg en løpetur er gratis og sikkert ett sunnere alternativ å gjøre det i frisk uteluft.

Mange som anbefaler det istedet for, men da blir det ikke gjort.
Jeg begynte å gå turer, men når man har gått samme turen hundrevis av ganger så blir en lei, og nei det er ingen andre veier å gå.
Med tredemølle så kan jeg gå, og løpe, mens jeg ser på TVn. 

Lenke til kommentar
Deechon skrev (1 minutt siden):

Men skal definitvt blande ibux og paracet

Fant ut at det var det eneste som hjalp MEG iallefall! Hadde andre alternativer men de dugde ikke (absolutt 'sterkere' saker, men holdt altså ikke!)
Du BURDE fått resept på Ibux 600mg og Paracet 1g. Fikk de på blåresept jeg, betalte nesten ingen ting.. Kanskje du bør spørre fastlege / tannlege i morgen?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...