Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilister som ser meg komme fra god avstand mot fotgjengerfeltet i et veikryss uten trafikklys, men som av en eller annen grunn venter på at jeg skal gå over før de kjører. Det skaper en mikrostressende situasjon ettersom jeg føler jeg må gjengjelde høfligheten ved å øke ganghastigheten. Noen ganger mistenker jeg at det er planlagt fra deres side.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Bilister som ser meg komme fra god avstand mot fotgjengerfeltet i et veikryss uten trafikklys, men som av en eller annen grunn venter på at jeg skal gå over før de kjører. Det skaper en mikrostressende situasjon ettersom jeg føler jeg må gjengjelde høfligheten ved å øke ganghastigheten. Noen ganger mistenker jeg at det er planlagt fra deres side.

Usikker på hva du mener, men billister har vikeplikt for gående, og det er høflig å øke hastigheten din så du ikke hindre unødvendig når de venter på deg.

Lenke til kommentar

Media og etabilisementet er tette i pappen. Hvis verdensbefolkningen øker med oppimot 1% i året, det var over 1% i 2020 men litt ned nå skal man tro statistikken, er det sannelig ikke rart hvis utslipp av CO2 øker med minst 1%. Behovet for energi vil øke. Over 600 millioner mennesker har knapt tilgang på energi i det hele tatt. Skal de ha ned utslipp av CO2 må man enten tynne rekken eller nekte folk å bruke råvarer eller energi. Energibehovet øker raskere enn man greier å fase ut eksisterende energikilder. Hvis man øker eksisterende energikilder og legger til nye vil man fremdeles ikke ha nok energi. Da kan man umulig greie å få nok energi med kun nye "grønne" energikilder.

Tankegangen til folk som er høyt på strå er omtrent som å forsøke å få mindre flekk på ei hvitskjorte ved å ta på mer tomatketchup.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
BadCat skrev (22 timer siden):

Android har oppdatert ikoner mot brukerens vilje. Man blir bokstavelig talt uvel av å se på disse nye ikonene.
micon.jpg

Synes dette var digg jeg. Liker dette langt bedre enn ikonet som var tidligere. Og du tvinges ikke til å ha det.. du kan alltid bruke en annen app.

Denne appen er ikke standard for samsung mobiler men personlig kan jeg ikke fordea Samsung sin så derfor bruker jeg denne. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg denne hvis det ikke er standard for Samsung? Jeg blir uvel av å se på ikonet. Jeg må vurdere å flytte det til side 2 eller noe slik at det ikke alltid er oppe. Jeg frykter at flere ikoner blir byttet ut. Jeg har sett eksempler for det allerede.

new-Google-Messages-icon.jpeg?ssl=1

Jeg frykter utrulling av en rekke ikoner. 😕

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (36 minutter siden):

Jeg blir uvel av å se på ikonet.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du blir uvel av det, jeg mener jeg merker ingenting og jeg prøvde og stirre på det, kanskje ta en tur til øyelegen eller kanskje det er en indikasjon på noe galt med hodet ? Prøver ikke være rasshøl her altså, men kanskje noe medisinsk, noe hjernerystelse greier ? Du burde ikke bli uvel av å se på et ikon, og det er neppe formålet med det, jeg blir faktisk litt bekymret for deg, kanskje det er en indikasjon på noe ?  Jeg vil ikke skremme deg heller, men om noe presser på et eller annet, jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men er det noen andre her som får en sånn reaksjon på dette ikonet ? 

ps

Bare så det er sagt jeg har ingen utdannelse innen medisin og hvis moderator mener jeg er fullstendig out of line her så får det bare slettes. 

 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, frohmage said:

Det er veldig lett å klage på "dumminger". Hvem er det som sitter på sannheten i dine øyne, om media og politikere er for dumme?

De konstruerer dumme problemstillinger. Dagens problemstilling var at CO2 øke med 1%

Verdensbefolkningen passerer 8 milliarder individer veldig snart. Hvordan ser de for seg at CO2-utslipp skal synke slik at det blir legitimt å klage på 1% økning som gir en doblingsrate på ca 70 år. Hvis befolkningen øker kreves mer energi, mer råvarer og mer sjeldne jordarter. Mange av verdens befokning mangler energi, tilgang på råvarer og mangler tilgang på goder som forbruker sjeldne jordarter. Hvordan ser de for seg at at alt dette skal minke når alle trenger mer av alt.

De har ei dum tilnærming til problemet. Derfor kaller jeg det dumskap.

Forskerene som NRK legger sin tillit til opererer med et CO2-budsjett på 360 milliarder tonn hvorpå all aktivitet må opphøre om ca 9 år etter dagens tempto. Ikke noe tilsier at dette er realisistsk. Derfor skulle det ha vært utelatt som tull og ønsketenkning. Folk kommer til å slippe ut den CO2 de kommer til å gjøre og så går det som det går, med mindre de skal detaljstyre 8 milliarder mennesker ned til minste detalj og snu opp ned på alt forbrukl og all energitilførsel i løpet av 9 år.

Det er mange problemer her:
I det hele tatt å ha kommet på noe så dumt.
Ledere som holder møter om dette dumme og trekker avtaler og forpliktelser ut av baken selv om det ikke er realistisk på noen som helst måte.
Media som kverner og kverner om dette idiotiske konseptet.

I går var det nesten verre. Da kunne man i følge NRK få miljøvennlig begravelse ved å dra til Paris. Ja man kommer sikkert godt ut av å flytte hundre mennesker og kiste til Paris for så på miljøvenlig vis frakte kista til siste stopp ved hjelp av begravelsessykkel.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
7 minutes ago, BadCat said:

I går var det nesten verre. Da kunne man i følge NRK få miljøvennlig begravelse ved å dra til Paris. Ja man kommer sikkert godt ut av å flytte hundre mennesker og kiste til Paris for så på miljøvenlig vis frakte kista til siste stopp ved hjelp av begravelsessykkel.

Nå er det vel du som er dum, poenget er vel at de har en slik lik-sykkel i Paris, ikke at man skal sende en kiste med fly fra Norge til Frankeriket i klimahensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

image.png.bf795d2d05c631008be1afcc695ba72c.png
Det er selvsagt ikke alvorlig men det var ikke morsomt heller, så da gjenstår det at det er dum TV. Det er omtrent  på nivå med komentarene mellom innslagene på Norge i dag eller sporten. Hvis man setter det i kjølvannet av at de også omtalte økning i flyreiser og fyfy CO2, må NRK snart bestemme seg om man skal reise eller ikke.

Å gjøre noe som helst vil aldri være miljøvennlig. Det eneste som er miljøvennlig er å avstå fra å gjøre noe som helst, noe vi snart må gjøre siden vi har under 360 millarder tonn CO2 igjen å slippe ut, eller 45 tonn per snute om du vil, eller ca 10 ferier til fjerntliggende strøk.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Det er selvsagt ikke alvorlig men det var ikke morsomt heller, så da gjenstår det at det er dum TV. Det er omtrent  på nivå medk omentarene mellom innslagene på Norge i dag eller sporten. Hvis man setter det i kjølvannet av at de også omtalte økning i flyreiser og fyfy CO2, må NRK snart bestemme seg om man skal reise eller ikke.

Å gjøre noe som helst vil aldri være miljøvennlig. Det eneste som er miljøvennlig er å avstå fra å gjøre noe som helst, noe vi snart må gjøre siden vi har under 360 millarder tonn CO2 igjen å slippe ut, eller 45 tonn per snute om du vil, eller ca 10 ferier til fjærntliggende strøk.

Jesus, okei, my bad, selv om det er for dumt til å tas seriøst, trodde jeg virkelig ikke de ville vinklet det så tåplig.
Det er mye man kan gjøre som ikke er direkte miljøskadelig, men det blir en annen sak.
Men ja, jeg beklager, det var NRK som var dumme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer i disse dager er den reaksjonen en får når du først begynner å argumentere, poengtere, eller rett og slett bare har noe å si i en samtale, enten det er med kolleger, venner eller bekjente - og du merker at det allerede i første setning ikke er interessant å lytte til, for du kan lese av kroppsspråket og ansiktsuttrykket at de jobber på spreng med å finne ut hva de skal si. Resultatet er at du ender opp med å bli avbrutt til en hver tid. Det er kanskje en utdøende kunst å kunne lytte, fokusere, for så å snakke. En gøyal påminnelse; To ører - én munn.

Endret av piemouri
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Atib Azzad said:

Jesus, okei, my bad, selv om det er for dumt til å tas seriøst, trodde jeg virkelig ikke de ville vinklet det så tåplig.
Det er mye man kan gjøre som ikke er direkte miljøskadelig, men det blir en annen sak.
Men ja, jeg beklager, det var NRK som var dumme.

Det hadde vært greit hvis det var morsomt, men her var det rett og slett noen som pratet uten å tenke over hva de egentlig sa.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg skjønner ikke helt hvordan du blir uvel av det, jeg mener jeg merker ingenting og jeg prøvde og stirre på det, kanskje ta en tur til øyelegen eller kanskje det er en indikasjon på noe galt med hodet ? Prøver ikke være rasshøl her altså, men kanskje noe medisinsk, noe hjernerystelse greier ? Du burde ikke bli uvel av å se på et ikon, og det er neppe formålet med det, jeg blir faktisk litt bekymret for deg, kanskje det er en indikasjon på noe ?  Jeg vil ikke skremme deg heller, men om noe presser på et eller annet, jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men er det noen andre her som får en sånn reaksjon på dette ikonet ? 

ps

Bare så det er sagt jeg har ingen utdannelse innen medisin og hvis moderator mener jeg er fullstendig out of line her så får det bare slettes. 

 

Det er en optisk illusjon. Ingen fare.
Physiological%20Illusion%20sml.jpg?itok=

Quote

PHYSIOLOGICAL OPTICAL ILLUSIONS

These types of optical illusions are more complex because they reply on the over stimulation of the brain’s senses. The eye “sees” so much light, movement, color, dimension and size that it confuses the brain. The mind benders you see like geometric illusions and impossible pictures are physiological optical illusions.  At first glance, a two-dimensional figure looks like it’s three-dimensional.  That’s because the brain immediately interprets it to be that way. Upon further investigation, the brain realizes what the eye is actually seeing.  The image in question does not exist in nature. 

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...