Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Danielzu skrev (5 minutter siden):

Skulle ikke du gi deg?

Jo, men kunne ikke dy meg. Men jeg kjeder meg jo, så jeg leser jo litt her inne. Men jeg gidder ikke å bidra noe mer med noe saklig, eller ta del i noen diskusjon. Ellers hyggelig at du følger med. :) Har jo forsåvidt ikke lyst til å kvitte meg med forumet. Jeg gir deg et hjerte på spørsmålet ditt.💙

Endret av Memento scientiam (takk for meg)
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lei av jenter som klager til media hver gang noen har snakka stygt til dem i et online spill. Fordi gjett hva, det skjer like mye med gutter, om ikke mer. Forskjellen er at gutta ikke tar det personlig, men heller slenger dritt tilbake. Sånn er det bare online og det får man ikke gjort noe med, uansett hvor mye avisene måtte skrive om det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (32 minutter siden):

Da banker du på og spør om han vet hva klokka er. 

Vurderer det, men vet ikke hvor. Høres ut som drilling i betong. Satte på litt musikk på headsettet mitt, over øreproppene så har ikke hørt noe da. Må høre etter om de fortsatt holder på, var veldig av og på. Jeg står opp kl 06:30 nå, så jeg trenger sårt søvn. 

En ting er å tolerere litt feststøy og tilsvarende i helg, så lenge det ikke er verre enn at øreproppene mine stenger støyen ute, greit nok, men svært støyende arbeider skal nabovarsles, og vanlig folkeskikk er å ta slik på dagtid, selv om man teknisk sett kan bråke til kl 23. 

Er veldig rolig her til vanlig, heldigvis.

Edit: Kanskje rolig nå.  Hjelper å rante her 😂

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Gaea skrev (7 minutter siden):

Vurderer det, men vet ikke hvor. Høres ut som drilling i betong. Satte på litt musikk på headsettet mitt, over øreproppene så har ikke hørt noe da. Må høre etter om de fortsatt holder på, var veldig av og på. Jeg står opp kl 06:30 nå, så jeg trenger sårt søvn. 

En ting er å tolerere litt feststøy og tilsvarende i helg, så lenge det ikke er verre enn at øreproppene mine stenger støyen ute, greit nok, men svært støyende arbeider skal nabovarsles, og vanlig folkeskikk er å ta slik på dagtid, selv om man teknisk sett kan bråke til kl 23. 

Er veldig rolig her til vanlig, heldigvis. 

Vanligvis har sameier og brl regler om at høylytt aktivitet som oppussing, høy musikk osv skal slutte rundt 9 og regler om at det skal være helt tyst etter 11.

Lenke til kommentar

Jeg skal komme med et lite innspill i denne tråden som ikke er ment nedlatende eller for å være frekk. Kunne vi skilt ut innlegg rundt sykdom i en egen tråd vi kaller "Plager og utfordringer rundt sykdom"? Evt. "Irritasjon, plager og utfordringer som følge av sykdom"?

Jeg har selv flere sykdomsplager og har flere kroniske tilstander hvor noen har fulgt meg siden barneårene. Dette gjør hverdagen meget utfordrende. Men jeg synes det er litt synd at vi skal fylle denne tråden med sykdom. Det har vært litt mye siste tiden.

Så håper jeg ingen tar seg nær av dette da det er godt ment og skap gjerne en egen tråd for å ventilere og snakke om slikt som er viktig og hjelpende å snakke om.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 hours ago, Gaea said:

Jeg irriterer meg over at jeg blir så "hektet" på sjekke diverse sider. Ref tidligere diskusjonen om alle dårlige nettaviser og f.eks rampelyset på KG som er så vanvittig trash. Hvorfor kan jeg ikke bare slutte, føler ikke det tilfører meg noe.

Kanskje pga. den samme greia som at "Ingen leser Se og Hør, men de selger som aldri før". Folk liker kanskje trash mer enn de tør innrømme. Samtidig som de gjerne må ta litt avstand fra det ovenfor andre, for å føle seg bedre. Ingen skam i det, kun menneskelig.  

17 hours ago, Danielzu said:

Diskusjon.no er avhengighetsskapende uten tvil. Er nok tøft å slutte cold turkey. =p Bastant "tidstyv" for meg i allefall. 

Tillater meg å komme med en liten distinksjon. Det er enkelte mennesker som er avhengighetsskapende, ikke forumet (plattformen). Akkurat som man kan glede seg til å gå på jobb pga. enkelte kolleger og trives godt på tross av kanskje arbeidsoppgaver man nesten hater eller sjefer du har litt oppi halsen. Eller at du spiller et spill som du liker hovedsaklig fordi du elsker å spille med laget ditt.

Det er menneskene som lager de gode minnene :)

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (1 time siden):

Jeg skal komme med et lite innspill i denne tråden som ikke er ment nedlatende eller for å være frekk. Kunne vi skilt ut innlegg rundt sykdom i en egen tråd vi kaller "Plager og utfordringer rundt sykdom"? Evt. "Irritasjon, plager og utfordringer som følge av sykdom"?

Jeg har selv flere sykdomsplager og har flere kroniske tilstander hvor noen har fulgt meg siden barneårene. Dette gjør hverdagen meget utfordrende. Men jeg synes det er litt synd at vi skal fylle denne tråden med sykdom. Det har vært litt mye siste tiden.

Så håper jeg ingen tar seg nær av dette da det er godt ment og skap gjerne en egen tråd for å ventilere og snakke om slikt som er viktig og hjelpende å snakke om.

Takk for ditt innspill, men jeg tenker at vi ikke skal lage føringer for hva folk har lov å irritere seg over i tråden.  Det er ingenting som hindrer deg å lage en egen tråd om du vil dog :) og hvis folk heller synes det er bedre å poste der gjør de det, men hvis de vil poste her så er det helt greit og. Det er viktig egenskap å kunne ignorere litt i blant. En måte å få diskusjonen over på et annet tema er forøvrig å bare skrive noe helt annet selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gaea said:

Takk for ditt innspill, men jeg tenker at vi ikke skal lage føringer for hva folk har lov å irritere seg over i tråden.  Det er ingenting som hindrer deg å lage en egen tråd om du vil dog :) og hvis folk heller synes det er bedre å poste der gjør de det, men hvis de vil poste her så er det helt greit og. Det er viktig egenskap å kunne ignorere litt i blant. En måte å få diskusjonen over på et annet tema er forøvrig å bare skrive noe helt annet selv. 

Takk for svar. Jeg er helt enig i at ignoreringsfunksjonen er meget god å ha men dessverre fungerer den ikke alltid i alle sammenhenger. Det er uansett ingen stor sak og var kun noen tanke rundt hva som faktisk er irritasjon og hva som kan føre til irritasjon. Uansett er det godt at man ikke lager føringer for hva man kan finne irriterende :)

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg grenseløst over at søplebilen nå må bruke min innkjøring som snuplass. Har bodd her i ett tiår hvor søplebilen har rygget inn veien, tømt søplekassa og kjørt rett ut. Nå må det plutselig kjøres front inn, snu inne hos meg og kjøre front ut igjen. Nå hadde jeg ikke noen bil eller henger stående på plassen, men sist når jeg hadde det så kløna de noe voldsomt. Og bruken av tung bil kan også forklare hvorfor kantsteinen er kjørt ned i bakken flere ganger de siste månedene. Og mer-slitasjen på min gårdsplass har vel ikke kommunen tenkt å bli med å betale. Sikkert unødvendig å irritere seg over dette, men noe skal det være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (46 minutter siden):

Jeg irriterer meg grenseløst over at søplebilen nå må bruke min innkjøring som snuplass. Har bodd her i ett tiår hvor søplebilen har rygget inn veien, tømt søplekassa og kjørt rett ut. Nå må det plutselig kjøres front inn, snu inne hos meg og kjøre front ut igjen. Nå hadde jeg ikke noen bil eller henger stående på plassen, men sist når jeg hadde det så kløna de noe voldsomt. Og bruken av tung bil kan også forklare hvorfor kantsteinen er kjørt ned i bakken flere ganger de siste månedene. Og mer-slitasjen på min gårdsplass har vel ikke kommunen tenkt å bli med å betale. Sikkert unødvendig å irritere seg over dette, men noe skal det være.

Høres irriterende ut. Pratet med kommunen angående dette, siden de forårsaker slitasje?

 

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (53 minutter siden):

Jeg irriterer meg grenseløst over at søplebilen nå må bruke min innkjøring som snuplass. Har bodd her i ett tiår hvor søplebilen har rygget inn veien, tømt søplekassa og kjørt rett ut. Nå må det plutselig kjøres front inn, snu inne hos meg og kjøre front ut igjen. Nå hadde jeg ikke noen bil eller henger stående på plassen, men sist når jeg hadde det så kløna de noe voldsomt. Og bruken av tung bil kan også forklare hvorfor kantsteinen er kjørt ned i bakken flere ganger de siste månedene. Og mer-slitasjen på min gårdsplass har vel ikke kommunen tenkt å bli med å betale. Sikkert unødvendig å irritere seg over dette, men noe skal det være.

Hvis du ser dem når de gjør det så kan du sikkert filme vedkommende og sende videoen til kommunen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...