Jump to content

FrihetensRegn

Medlemmer
  • Content Count

    7933
  • Joined

  • Days Won

    1

FrihetensRegn last won the day on July 11 2016

FrihetensRegn had the most liked content!

Community Reputation

5701 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Recent Profile Visitors

21989 profile views
  1. Det blir nok med strømnettet som med veinettet; istedenfor å bygge ut veinettet for den økte trafikken, vil man istedenfor øke prisene slik at forbruket går ned. På samme måte som bilister betaler masse avgifter på bil og drivstoff og på toppen av dette betaler bompenger, vil man etterhvert innføre et slags "strøm-bompengesystem" der man slenger på en ekstra regning ved bruk av høy effekt i tider på døgnet der strømnettet belastes mest, som feks på morgen, ettermiddag og kveld. Det er ikke uvanlig at boligen jeg bor i, som har to husstander, drar over 15 kW når alle dusjer og lager middag samtidig.
  2. Jo, men da burde de heller kjøpt flere batteridrevne busser. Da blir heller ikke bussene låst fast til én rute og de kan kjøre omveier om det har skjedd en trafikkulykke eller andre hendelser som blokkerer veien. Biodiesel er ikke 100% utslippsfritt, hverken lokalt eller globalt. De slipper faktisk ut en god del partikler, noe som er dårlig for det lokale klimaet. HVO funker også svært dårlig i vinterklima, noe som gjør drivstoffet uegnet for norske vintre (men Bergen har også milde vintre)
  3. Meget trist at byen visuelt forsøpples med pantografer og annet spindelvev av metall. Det hadde vært en mye bedre løsning å ta i bruk batteribusser for å slippe slikt hengende over gatene. Widget blockquote
  4. Jeg tror de aller fleste forstår at det ikke skapes "gratis strøm" mens man kjører på flat eller oppoverbakke, men at det regenereres strøm i nedoverbakke. Det er den løsningen Toyota har valgt for å slippe kabelkaoset som elbiler og plug-in hybrider har.
  5. Så lenge det er fiber, 4G eller 5G burde det ikke være et problem å levere ca. 100 Mbit/s. Men det burde først og fremst være fiber som kundene kobles opp mot, da det er mer fremtidsrettet og lettere kan oppgraderes senere.
  6. Virker mer som et forsøk på å skremme admin av Facebook-gruppen til å stenge siden enn å faktisk verne om "æren" og varemerket. Veldig synd om de lykkes med det.
  7. Hvilke rettigheter har man som alminnelig borger i situasjoner der politiet ønsker å utføre tilfeldig eller planlagt søk av personer i offentligheten, uten skjellig grunn eller ransakelsesordre? Må politiet ha utvidet fullmakt fra rettsvesenet eller politimesteren for å utføre slike søk? Kan man nekte? Kan man kreve skriftlig dokumentasjon? Lurte på dette utifra denne saken (bak betalingsmur) der politiet i Bergen brukte politiloven for å forebygge vold, ved å søke flere tilfeldige personer for ulovlige gjenstander som kniv.
  8. Flott, da kan vi jo fjerne alle avgifter og moms fra bensin og dieselbiler også, så kan folk selv velge det alternativet som passer dem selv best 👍🏻
  9. Alt handler til syvende og sist å sanke inn mest mulig penger fra forbrukerne, samt senke strømforbruket slik at det kan tjenes flesk på eksport av ren strøm fra norske vannkraftverk. Så når det samles inn stadig færre kroner fra avgift og moms på strømforbruket, må man sanke pengene inn på en annen måte, gjerne via nettleien som jo er lik uansett strømforbruk.
  10. Jeg mener å huske at minst én sak ble meldt inn/anket til høyesterett. Men at de ikke ønsket å behandle saken/e.
  11. Hver gang en av disse øko-terroristene ytrer seg om mer kontroll og regulering, høyere skatter og avgifter, mindre forbruk og produksjon, jo da tråkker jeg litt hardere på gassen og kjøper meg en ekstra pølse og biff på butikken. Jeg vil ha mer frihet og individuellitet, da kan jeg spise det jeg vil så ofte jeg ønsker, så kan eco-fascistsene spise salat og soy til de spyr.
  12. Var det straffen eller skyldspørsmålet som var innom rettssystemet? Jeg hørte på nyhetene at Høyesterett ikke ønsket å stusse på Ting og Lagmannsrettens dommer da Høyesterett ikke ville arbeide med annet enn straffeutmålingen.
  13. Det finnes ingen i dag, så hvordan vil det være noen der om femten år? Kanskje om 30 år, men da er det så langt inn i fremtiden at det er irrelevant. Om noen selger bilen sin for 20k-30k i dag eller om ti år, så vil det ikke være noen alternativer til de som bor grisgrendt til.
  14. Det er også mangel på gode, billige elbiler som kan erstatte de som kjører gamle bensin og dieselbiler, spesielt utenfor byene der det er langt mellom stedene og dårlig kollektivtransport. Eller skal alle bo i byene? Det er heller ikke særlig økonomisk å ha busser kjørende rundt i grisgrendte strøk da de ofte kan ende opp med å kjøre rundt tomme. Det er kanskje ikke så mange av dem, men det finnes altså de som kjører rundt i ti-femten år gamle biler i prisklassen 5 000 til 30 000 kr som ikke har gode utslippsfrie alternativer. Hvor mange brukte elbiler til 30 000 kr har samme egenskaper som en brukt dieselbil ala Volvo V70 fra 2004, som 1000 km rekkevidde, 500 liter bagasjerom, hengerfeste og lading på under fem minutter? Ingen. Disse menneskene er fort i en situasjon der de enten må flytte til urbane strøk eller finne seg i å leve i transportfattigdom der de hindres i å reise.
×
×
  • Create New...