Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som tar betalt for tjenester som egentlig er gratis. Kom opp reklame for klamydiatesting fra Nettlegevakt, som da betalt for test for klamydia. Nettlegevakt er bare en av mange som tar betalt. 

Mistenker man kjønnssykdommer, er undersøkelse og behandling av dette gratis og hjelp finnes flere forskjellige steder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som lar seg utnytte av "venner" som er ute etter gratis hjelp til noe som egentlig hadde kostet penger når de ikke har noe tilsvarende å yte tilbake. Slutt å la slike utnytte deg, spesielt om du har en form for interessekonflikt blandet inn idet.

I ekstremtilfeller har jeg en kamerat som har datet kvinner som kun var ute etter å få litt "handy"hjelp til å pusse opp bad og kjøkken eller annet. Så var hun plutselig ikke interessert lenger når det var ferdigstilt eller hvis han sa nei til det. Eller venner som dropper å bli med på ting i kameratflokken fordi kvinnen de er interessert i ber om hjelp til å skifte til vinterdekk når vi andre vet det er utnyttelse av hans interesse for henne.

Det som irriterer mest er dog de som villeder og utnytter disse.

Ikke minst irriterer det å lese alle disse "Noen som kan hjelpe meg med å fikse noe" på enten bil, hus. teknisk utstr eller annet ol. og forventer gratis hjelp eller skammelig nivå at betaling for tjenesten. Samt at man begår lovbrudd med betaling  under bordet.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finn annonser hvor folk ber om hjelp pga. dårlig råd i julen hvor man så leser at de ønsker mobiltelefoner, ipads, laptopper eller spillkonsoller. Samt i ekstremtilfeller hvor man også ser bilder og forstår hvordan den økonomiske prioriteringen egentlig har vært.

Ikke minst når folk er skamløse nok til å bruke barna i denne tiggingen.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (45 minutter siden):

Finn annonser hvor folk ber om hjelp pga. dårlig råd i julen hvor man så leser at de ønsker mobiltelefoner, ipads, laptopper eller spillkonsoller. Samt i ekstremtilfeller hvor man også ser bilder og forstår hvordan den økonomiske prioriteringen egentlig har vært.

Ikke minst når folk er skamløse nok til å bruke barna i denne tiggingen.

621 slike annonser ute på Finn nå, der det virker i å være en konkurranse i å utbrodere hvem som har det verst. 

Jeg er overbevist om at det er mye svindel og dårlige holdninger blant den haugen. Så er det helt sikkert en del som beskriver en reell situasjon også, men det er nytteløst å skille hva som er hva. 

Det som er mest irriterende er at det er behov for å lage slike annonser. At vi har fått det sånn at noen faktisk ikke har råd til å kjøpe nok mat. Sikkerhetsnettet vårt har noen gapende hull.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, :utakt said:

621 slike annonser ute på Finn nå, der det virker i å være en konkurranse i å utbrodere hvem som har det verst. 

Jeg er overbevist om at det er mye svindel og dårlige holdninger blant den haugen. Så er det helt sikkert en del som beskriver en reell situasjon også, men det er nytteløst å skille hva som er hva. 

Det som er mest irriterende er at det er behov for å lage slike annonser. At vi har fått det sånn at noen faktisk ikke har råd til å kjøpe nok mat. Sikkerhetsnettet vårt har noen gapende hull.

Ja hadde det ennå vært mat de tigger om. Noen av de er ganske skamløse i hva de ber om. De som trenger mat og annet er noe helt annet.

Lenke til kommentar
7 hours ago, BadCat said:

@Theo343 (takk for meg)
Er det du som er Terra343 eller noe lignende på YouTube? Kanskje bare en tilfeldighet :p

 

Theo343 stammer fra WWI Online i 2001. Theo med div. tall etter var opptatt så 343 ble en tilfeldighet. Ingen referanse til Halo. Jeg deltok på et lag med div. tyskere som hadde full rekruttskole i spillet.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (På 18.11.2022 den 7.06):

Bremsene ser ut til å fungere fint, bare beltene på graveren som ikke har grep på asfalten?

Lurer på om Dagbladet leser her i tråden? De har endret overskriften "Bremsene svikter" til "Vet ennå ikke årsaken" og også redigert bort lydkommentaren om at bremsene sviktet. Men jeg må pirke litt til. De sier "da han skrudde av motoren begynte den å trille bakover". Det høres at han ikke skrudde av motoren og sees at den ikke trilte men skled bakover. Skal klikke meg inn om en dag eller to og se om det også er redigert.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (57 minutter siden):

Ja hadde det ennå vært mat de tigger om. Noen av de er ganske skamløse i hva de ber om. De som trenger mat og annet er noe helt annet.

Kan ikke noen her i tråden bare lage en parodi da? Skru opp både forventningene og hvor ille situasjonen er. Dra godt på så det ikke blir noen tvil.. :green:

Endret av Simen1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (8 timer siden):

De som lar seg utnytte av "venner" som er ute etter gratis hjelp til noe som egentlig hadde kostet penger når de ikke har noe tilsvarende å yte tilbake. Slutt å la slike utnytte deg, spesielt om du har en form for interessekonflikt blandet inn idet.

I ekstremtilfeller har jeg en kamerat som har datet kvinner som kun var ute etter å få litt "handy"hjelp til å pusse opp bad og kjøkken eller annet. Så var hun plutselig ikke interessert lenger når det var ferdigstilt eller hvis han sa nei til det. Eller venner som dropper å bli med på ting i kameratflokken fordi kvinnen de er interessert i ber om hjelp til å skifte til vinterdekk når vi andre vet det er utnyttelse av hans interesse for henne.

Det som irriterer mest er dog de som villeder og utnytter disse.

Ikke minst irriterer det å lese alle disse "Noen som kan hjelpe meg med å fikse noe" på enten bil, hus. teknisk utstr eller annet ol. og forventer gratis hjelp eller skammelig nivå at betaling for tjenesten. Samt at man begår lovbrudd med betaling  under bordet.

Jeg har noen sånne historier på lager jeg også. Først den tragiske:

En nyskilt for andre gang, formue ned mot null for andre gang, fikk seg ny dame og flyttet inn i hennes hus. Hun var kjempelykkelig for å få en så kjekk snekker i hus og lagde mat og alt var bare i skjønneste orden, de delte på oppussingsutgifter og han stilte med verktøy, tid og kompetanse. To år senere var huset ferdig oppusset fra kjeller til møne. Straks etter at siste spiker var satt "fant dama tilbake til gamlekjæresten"...

Så den med god utgang: En annen handy kamerat jeg kjenner fikk spørsmål om å hjelpe til med noe rørleggerarbeider og bilproblemer. Han sa han gjerne ville hjelpe tilbake, men kunne ingenting og hadde ti tommeltotter. Den handy kameraten min svarte at javisst, doen, dusjen og badet kunne trengt seg en skikkelig rengjøring. "Uhm nei" var svaret, da var det ikke så interessant likevel...

Har også vært borti damer som har foreslått sex som "betaling" for oppussingshjelp.. damer som burde betalt en høy pris for begge tjenestene og trodde de kunne slo to fluer i en smekk og få alt gratis..

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Simen1 said:

Har også vært borti damer som har foreslått sex som "betaling" for oppussingshjelp.. damer som burde betalt en høy pris for begge tjenestene og trodde de kunne slo to fluer i en smekk og få alt gratis..

Har dessverre vært borti det samme. Og det rare er at mange kvinner tenker at det er greit å spøke om dette i åpenhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (1 minutt siden):

Har dessverre vært borti det samme. Og det rare er at mange kvinner tenker at det er greit å spøke om dette i åpenhet?

Jeg bruker å se for meg samme situasjon med motsatte kjønn. Hvor godt hadde det blitt mottatt? Damer tar seg til rette og foreslår ting som hadde vært totalt uakseptabelt om en mann gjorde det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Altibox sin opptaksfunksjon.

Den er slik at om man setter noe, et program eller en serie, på opptak, så slettes opptaket automatisk X antall dager etter opptak enten man har sett det eller ikke.

Man kan endre dette ved å gå inn på hvert opptak og markere at det ikke skal slettes, men det må en altså gjøre som en tilleggsoperasjon i tillegg til å sette programmet på opptak og det kan kun gjøres etter at et opptak er gjort så en må altså huske på å gjøre det senere.

Jeg setter ikke noe på opptak om jeg ikke har tenkt/lyst å se det. Så lenge jeg holder meg innenfor den lagringskapasitet jeg har som en del av abonnementet mitt, så skal vel altibox gi **** i å slette ting automatisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (5 timer siden):

Man kan endre dette ved å gå inn på hvert opptak og markere at det ikke skal slettes, men det må en altså gjøre som en tilleggsoperasjon i tillegg til å sette programmet på opptak og det kan kun gjøres etter at et opptak er gjort så en må altså huske på å gjøre det senere.

Jeg bruker bare appen deres (låner noen andres abonnement), og der får du valget om auto-delete når du setter på opptak. Tror det samme gjelder ved bruk av opptaksfunksjonen på nettsidene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...