Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Angående tema med optiske illusjoner, og irritasjon, så irriterer jeg meg over å få synsforstyrrelser av slike optiske illusjoner. Jeg blir faktisk litt midlertidg blind av å se på veldig tette striper 😛 så jeg strever faktisk en del med å se på folk med stripete genser, persienner osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (2 timer siden):

Angående tema med optiske illusjoner, og irritasjon, så irriterer jeg meg over å få synsforstyrrelser av slike optiske illusjoner. Jeg blir faktisk litt midlertidg blind av å se på veldig tette striper 😛 så jeg strever faktisk en del med å se på folk med stripete genser, persienner osv

Angående synsforstyrrelser, jeg gjorde det sjakktrekk å putte revaksør i medisinskapet sammen med allergi øyedråper.

Tok feil😡 

Skyller som en gal øyet i vaksen... To timer siden fortsatt ok, håper jeg ikke blir sjørøver.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Angående synsforstyrrelser, jeg gjorde det sjakktrekk å putte revaksør i medisinskapet sammen med allergi øyedråper.

Tok feil😡 

Skyller som en gal øyet i vaksen... To timer siden fortsatt ok, håper jeg ikke blir sjørøver.

Bra du skyllet rikelig. Blir du rød og irritert i øyet dra til lege. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Dubious said:

Folk som skriver 4WD når de mener AWD.

Det er ingen som kjører med 4WD innkoblet hele tiden. 
(Med forbehold om at det er noen som ikke liker bilen sin..)

Min gamle Mitsubishi Lancer stasjonsvogn 1997 modell var AWD hele tiden. Jeg har en kamerat som har en Mercedes VITO, AWD hele

tiden.

 Min Mitsubishi ASX kan jeg velge mellom 2WD, 4WD Auto, og AWD. Helt annen bil med AWD i byen. Eller på svingete veier i bushen. Som opp og ned Trollstigen.

 

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar
11 hours ago, BadCat said:

Hvorfor har jeg denne hvis det ikke er standard for Samsung? Jeg blir uvel av å se på ikonet. Jeg må vurdere å flytte det til side 2 eller noe slik at det ikke alltid er oppe. Jeg frykter at flere ikoner blir byttet ut. Jeg har sett eksempler for det allerede.

new-Google-Messages-icon.jpeg?ssl=1

Jeg frykter utrulling av en rekke ikoner. 😕

Android 3D
image.png.0ccc53096ce008e23590bd0d819cdefc.png

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (12 minutter siden):

Min gamle Mitsubishi Lancer stasjonsvogn 1997 modell var AWD hele tiden. Jeg har en kamerat som har en Mercedes VITO, AWD hele

 

Forskjell på AWD-system og 4WD-system.

Et AWD-system drifter alle fire hjul, men prioriterer hjulene med best veigrep. Et perfekt AWD-system drifter 25% på hvert hjul når du står på flatt tørt underlag. AWD er aktivt hele tiden, men det betyr ikke at bilen trekker på alle fire hjul hele tiden.

4WD er en fysisk sperre i bilens differensialer som gir en konstant firehjulstrekk. Dette er forbeholdt lave hastigheter. Svingradiusen blir også betydelig redusert.

For eksempel en Toyota HiLux jeg har hatt. Der var det AWD ved normal kjøring. Men så kunne jeg gire over til 4wd. Men da var det til krypkjøring.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (8 timer siden):

Vet ikke om det kommer av at kroppen ble avvendt bakterier ila pandemien. Men nå i høst har jeg altså vært så jævlig mye syk. Forkjølet, runde med korona, og nå har jeg et eller annet virus som bl.a gir meg en jævlig plagsom kvalme.

Jævla drit. Var aldri syk pre covid.

Du ble også pappa under pandemien og har nå et barn i barnehage, det er nok en viktig årsak til at du er mye syk nå. Veldig vanlig, også pre pandemi, at de første årene når barnet begynner å gå i barnehage er svært harde. Men det går over. Og immunforsvaret ditt blir sterkere. Da jeg var yngre jobbet jeg i barnehage, og var infeksjonsssyk hele tiden. Det var hardt.  Den dag idag går det år mellom infeksjonssykdom, selv om jeg bor tett sammen med ei som blir syk ca 3 ganger i halvåret 😛 

Spør om du kan få vaksine mot lungebetennelse og influensa! Der kan du i det minste forebygge litt. 

Uansett. Sykt DRITT å være syk. Og god bedring 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (17 minutter siden):

Ja jo jeg tenkte også det. Men jeg begynte å bli syk før han ble født 🤷🏻‍♂️ Men det er sant at det tok seg kraftig opp etter barnehagestart.

Var samboeren din sykepleierstudent på den tiden, evt jobbet hun i helse? Helsesektoren er også er sted der man blir immunisert, på godt og vondt 😛

Fun fact: følges opp med jevnlig med blodprøver nå, og der har flere ganger dukket opp tegn på at kroppen min bekjemper en eller annen form for infeksjon, uten at jeg nødvendigvis føler meg infeksjonssyk, så immunforsvaret mitt er mao objektivt sett bra, dette til tross for at jeg tar immundempende medisin. 

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg er irritert på leketøysprodusenter som lager så mye møl. Minsten gikk i lekebutikken i dag og brukte mesteparten av sparepengene på en bamsegreie. Den har noen sensorer og høyttalere inni, og hvis man herjer litt med den ved å kaste den opp i lufta, og slenger den fra side til side, så spiller den musikk og synger og greier. 

Selvfølgelig gikk denne greia i gulvet. Og nå har vibrasjonsmotoren klikka, og leken rister som et lite jordskjelv. Det ødelegger ganske mye for hvordan det skal være. 

Det er vår feil, den skulle jo ikke gått i gulvet, men jeg blir sur av at det går an å designe noe så dårlig. Lager de noe unger oppfordres til å herje med, må det da tåle en smell eller ti også. 

Hele greia er et helvete av pels, lim og skruer, så jeg tror ikke jeg gjør det noe bedre om jeg skal prøve å reparere noe. 

Mest kjipt for mini. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (7 timer siden):

Var samboeren din sykepleierstudent på den tiden, evt jobbet hun i helse? Helsesektoren er også er sted der man blir immunisert, på godt og vondt 😛

Hmm ja mulig det faktisk. Får ny fastlege nå fra desember. Skal bestille en time hos den nye for blodprøver og slikt (yay!). Så får vi se om alle verdier er sånn som de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...