Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politikerne til SV, Rødt og MDG fremstår så blottet for grunnleggende logikk at den nesten fungerer som et motbevis for Darwins teori om naturlig seleksjon.

Når det gjelder Grønland, er det ingen grunn til å kaste seg over dommedagsproferiene ennå.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
freedomseeker skrev (16 minutter siden):

Når det gjelder Grønland, er det ingen grunn til å kaste seg over dommedagsproferiene ennå.

Heldigvis tar danskenes statsminister Trumps trusler mer på alvor enn deg.

Den danske statsministeren trur Donald Trump meiner alvor når han seier at han vil ha Grønland.

https://www.nrk.no/urix/mette-frederiksen_-_-dersom-usa-angriper-et-annet-nato-land_-stoppar-alt-opp-1.17714878

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

MAGA klarte å synke enda litt lavere:

https://www.vg.no/nyheter/i/Pd9QJ7/pete-hegseth-straffer-senator-mark-kelly

Hegseth straffer senator Mark Kelly

Det er på grunn av en video der han oppfordret soldater til å ikke adlyde «ulovlige ordrer».

...

Hegseth sa på X at militæret har startet prosedyrer for å redusere pensjonen som Kelly mottar som pensjonert marinekaptein. I tillegg får Kelly en skriftlig irettesettelse.

...

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 minutes ago, linux-fan said:

MAGA klarte å synke enda litt lavere:

https://www.vg.no/nyheter/i/Pd9QJ7/pete-hegseth-straffer-senator-mark-kelly

Hegseth straffer senator Mark Kelly

Det er på grunn av en video der han oppfordret soldater til å ikke adlyde «ulovlige ordrer».

...

Hegseth sa på X at militæret har startet prosedyrer for å redusere pensjonen som Kelly mottar som pensjonert marinekaptein. I tillegg får Kelly en skriftlig irettesettelse.

...

Standard lawfare. Trist at denne mafiagjengen bruker staten slikt. Poenget er at Kelly nå må bruke masse tid og penger på å forsvare seg mot det som er grunnløse anklager.

Det er ikke oppvigleri å påpeke at man har en plikt til å ikke følge ulovlige ordre. Men det hjelper ikke å ha rett og vinne frem i retten, når motstanderens mål er å lage herk, ikke å vinne.

• Liker 6
Skrevet (endret)
13 minutes ago, Snikpellik said:

Den danske statsministeren trur Donald Trump meiner alvor når han seier at han vil ha Grønland.

Og Moxnes i Rødt har et poeng:

Baser som er under utbygging i Norge (bl.a. Rygge) vil kunne brukes til å true Danmark. Vi kunne ikke vite at USA skulle gå rogue, men nå vet vi det.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, Tussi said:

Skal han legge oss åpen for Putin eller? Det logiske er heller å reforhandle avtalene med USA med strengere kriterier

Hvor logisk er det å forhandle, eller reforhandle, avtaler med en president som bryter dem ettersom det  passer ham?

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Zork skrev (30 minutter siden):

Hvor logisk er det å forhandle, eller reforhandle, avtaler med en president som bryter dem ettersom det  passer ham?

Det logiske er å komme seg igjennom perioden med Trump og håpe at det kommer noe bedre. Det ulogiske er SV/R/MDG varianten her: bryte bånd til USA og legge til rette for Putin.

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 hours ago, Imaginacíon said:

Fascistene trives når det er dårlige tider. I USA er det kronisk dårlige tider for de fattige. Da rekrutterer de.

Jeg er enig i det du skriver her.  Jeg mener riktignok at "venstresiden" bør se seg selv i speilet når det gjelder dette med fascisme.  

La oss ta tiltakene under covid som et eksempel her.  De la store restriksjoner på folk sine liv.   Det var lite ytringsfrihet rundt tiltakene, da kritikk av tiltakene ble ansett som farlige meninger.   Folk fikk ikke møte hverandre.  Folk ble tvunget til å ta usikre vaksiner (Jeg kjenner flere med alvorlige senvirkninger som har gått ut over arbeidsførheten av vaksinene).  Folk måtte gå med maske.  Folk sin evne til å reise ble ekstremt begrenset.

La oss si at alt dette var nødvendig og det kan jeg være enig i,  men her kommer noe jeg er dypt uenig i:   Etter covid ebbet ut, så mente en av tre spurte av vi burde ha like strenge tiltak som under covid for å få bukt med klimaproblemer.

Dette mener jeg må kalles klimafascisme og jeg mener det er en typisk venstresidesak.

Endret av Fatninja
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (48 minutter siden):

Det logiske er å komme seg igjennom perioden med Trump og håpe at det kommer noe bedre. Det ulogiske er SV/R/MDG varianten her: bryte bånd til USA og legge til rette for Putin.

Det kommer noen etter trump, kanskje bedre, kanskje verre.
Men når kommer neste trump-type? USA har vist seg villig til å la trump styre landet to ganger, ingenting stopper de fra å la en ny tump-type styre i hvilket som helst valg.

Vi burde ikke bryte bånd etter min mening, men være forberedt på at USA aldri kan stoles på i mer enn maks 4 år om gangen før man må ta høyde for en potensiell invasjon ved neste 4-års periode.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Tussi skrev (2 timer siden):

Skal han legge oss åpen for Putin eller? Det logiske er heller å reforhandle avtalene med USA med strengere kriterier

Nei. Slutt med dette tullet. Du kan ikke forhandle fra en svak posisjon. Du må vise makt. Dette har jeg gang på gang nå forklart.

Endret av Mbappe09
  • Liker 4
Skrevet (endret)
2 hours ago, Tussi said:

Det er Trumpern som ødelegger Nato innenfra. Alliansen overleve ikke at USA stjeler Grønland. Trumper er dessverre helle ikke alene. USA er et ustabilt land man ikke kan stole på lenger.

Endret av Reg2000
  • Liker 6
Skrevet
Reg2000 skrev (2 timer siden):

Det er Trumpern som ødelegger Nato innenfra. Alliansen overleve ikke at USA stjeler Grønland. Trumper er dessverre helle ikke alene. USA er et ustabilt land man ikke kan stole på lenger.

Overlever NATO hvis USA kjøper Grønland uten tvang?

Skrevet
jjkoggan skrev (1 time siden):

Overlever NATO hvis USA kjøper Grønland uten tvang?

Salg berører ikke NATO, såvdt jeg kan skjønne. Men spørsmålet er rent teoretisk, siden Danmark har sagt klart fra at Grønland ikke er til salgs, og flertallet av innbyggerne der ønsker heller ikke å bli amerikanske.

• Liker 2
Skrevet

Mulig Trump bare truer Grønland for at Europa skal ta ansvar for egen sikkerhet, og slutte å la USA betale for vestens forsvar alene? Flere presidenter har spurt pent, men EU ville heller bruke pengene på andre ting, for vi kan alltid stole på at USA vil redde oss. Nå stoler vi ikke på det lengre.

Kan Trump være lojal til Putin, som mange frykter? Han har påført Putins allierte noe irritasjon i det siste.

• Liker 3
Skrevet
aklla skrev (7 timer siden):

Det kommer noen etter trump, kanskje bedre, kanskje verre.
Men når kommer neste trump-type? USA har vist seg villig til å la trump styre landet to ganger, ingenting stopper de fra å la en ny tump-type styre i hvilket som helst valg.

Vi burde ikke bryte bånd etter min mening, men være forberedt på at USA aldri kan stoles på i mer enn maks 4 år om gangen før man må ta høyde for en potensiell invasjon ved neste 4-års periode.

Det er nok bare en agent Trump. Alt dette greiene om Grønland er nok den beste måten å forsøke å ødelegge NATO-alliansen på, som Putin og Kreml har tenkt ut for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...