Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Kajac said:

Hvordan i all verden kan de gå fra fem stjerner i 2013 til null stjerner i 2021? Det er jo samme bil...

Les artikkelen, kravene har blitt strengere spesielt med elektroniske hjelpemidler som zoe ikke stiller sterkt med, i tillegg har Renault byttet ut airbag som beskyttet hode og overkroppen med en som bare beskytter overkroppen

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 timer siden):

Årsaken til problemene var altså idioti hos én sjåfør.

Da vet du mere enn de fleste av oss om hva som skjedde. Ofte har vel sjåfører fått valget av bileier om å kjøre med utstyret de har eller miste jobben. Kan det ha vært en dårlig utstyrt personbil som hindret vogntogene? Hvem er sjåføren du kaller idiot?

Lenke til kommentar
frohmage skrev (37 minutter siden):

Ofte har vel sjåfører fått valget av bileier om å kjøre med utstyret de har eller miste jobben.

Får man valget mellom en farlig useriøs arbeidsgiver eller å gå til en konkurrent er valget veldig enkelt. Sjåfører er visstnok ettertraktet for tida. Har man DE-lappen får man jobb på et blunk.

Det ble sagt på radioen i morges at det var et vogntog som hadde fått sleng og så sperret veien. Jeg vet ikke foranledningen, men det var åpenbart glatt på stedet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Ja, den er sannsynligvis bedre enn 2013 testen.

Det er jo positivt at kravene til sikkerhet øker i takt med utviklingen. Skulle vi forholdt oss til samme mal som da Euro NCAP ble startet i 1997, ville testen vært fullstendig irrelevant i dag. 

Kineserne har jo lenge hatt sin egen C-NCAP som ikke har hatt disse elektroniske sikkerhetssystemene som krav. Nå har den visstnok endra navn til ASEAN-NCAP og har automatisk nedbremsing som krav, hvert fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge dagsrevyen er det flere som ikke kjørte etter forholdene i dag på E18 på Sørlandet. Beskrivelse: "Folk står på flatmark og spinner" "Vogntoget klarte ikke å komme seg fremover på flatmark" "Se de enorme snømengdene" (viser en stusselig 1m snøskavl og ser ut som han ikke har sett snø før)

Er det sånn at de kjører med sommerdekk året rundt på Sørlandet? Eller gir de flatt jern med antispinn avslått? Eller kjører de mye fortere enn forholdene tillater? Hva i F er galt med kjøringa?

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 6.8.2021 den 20.14):

Får man en barnevogn bak i en gammel Zoe? Med baksetene oppe?

Må finne billig bybil til madammen og Leaf er vist uaktuelt grunnet utsende..

Spørsmålet er vel, vil du ha kone og barn i den bilen... Jeg vet det er ny test, og hvorfor, men dog, det var også den oppgraderte Zoe som ble testet. 

https://bil24.no/sjokkerende-darlig-testresultat-av-renault-zoe/

Ellers er vel lading en interessant greie på disse, samt annet småplukk som at den kun støtter fire dekktrykksensorer og du ikke får paret opp andre selv, så når du skifter til vinterhjul må du inn på verksted for å pare opp med sensorene på vinterhjulene, osv

 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (8 timer siden):

Noen som har prøvekjørt de nye kinesiske syvseterne? 

Har testet Hongqi e-hs9, men ble ikke akkurat frelst. 

Har noen testet BYD Tang eller Nio Es8? Kanskje til og med begge? 

Hva er den beste familieflytteren? 

Bjørn Nyland (Teslabjørn) var nylig på en lenger roadtrip med Nio ES8 og virket å være godt fornøyd med bilen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (1 time siden):

https://electrek.co/2021/12/08/tesla-model-3-y-new-features-changes-leak/

Masse nye oppdateringer for Y/3 i neste år. Inkludert ekstra nyttelast på Y, oppdatert hw (AMD Ryzen basert) for MCUen, double glazed vinduer bak, 12V batteriet blir byttet ut med LI-ION, sterkere motor på performance modellene med mer. Spennende!

Herlig! Er dette jeg har ventet på. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt uken på å teste Tesla Y, Kia EV6 og Volkswagen ID4. Y bråker dessverre for mye for meg på veiene i lokalområdet mitt (men digger konseptet), ID4 føltes litt... stusselig (men romslig) mens Kia var spennende (stille og fin innvendig)! Frøken synes sistnevnte var lav (selv om i spesifikasjonene er den bare 3 cm lavere innvendig samnenliknet med Id4... men du veit - følelser). Skal prøvekjøre Mustang E i morra og forsøker å få til en test av Audi Q4 (40 modellen med 5xx rekkevidde).

Hva tenker folk her inne gir mest lydisolering for max 600k? Kjørekonfort er også bra men ikke alfa omega. Har innsett at jeg driter i infotainment systemet og heller bruker A Better Route Planner appen, som virker som et skikkelig solid verktøy for når jeg skal ut i Euroa på tur, enn å vente på at produsentene får til infotainment systemene sine.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...