Jump to content

MrMarbles

Medlemmer
  • Content Count

    3596
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2185 :)

Recent Profile Visitors

9872 profile views
  1. C2 er vel ikke spesielt med oppgradering ift C1. G2 derimot... (har forøvrig C1 65" og C2 42")
  2. Ja, og det vil jo også bare kunne brukes når bilen står i park.
  3. Vel, det har ikke vært noe skjermer har pleid å gjøre. De har som regel aldri støttet noe annet enn den faktiske oppløsningen panelet støtter. Legger ved skjermdump fra manualen til skjermen det snakkes om. Ser ikke ut som den er mottagelig for noe 4K-signal gitt.
  4. Det svarte ikke på spørsmålet egentlig. Det er én i den tråden som sier at det funker til ham, men han har en LG 4K skjerm...
  5. What? Valget vil vel være å enten kjøre 1080p på en 1440p skjerm, eller kjøre 4K på en 4K skjerm? Er vel få (ingen?) skjermer som tillater deg å sende ut 4K signal til en 1440p skjerm? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg at eksisterer på dagens PC skjermer?
  6. Men kan vel uansett bruke navigasjonen om man deler internett med bilen via Wifi? Så man er jo på ingen måte fanget om man ikke vil gi penger til Tesla.
  7. Fikk veldig lyst til å teste de ut selv. Synd man ikke kan bestille de fra Amazon.se til Norge.
  8. Vel meningsmålingen gjenspeiler i mye større grad min oppfatning av problemer med Model Y i Norge enn Autoindex undersøkelsen. TOCN (Tesla Owners Club Norway) har nesten 40k medlemmer på FB. Etter å ha vært med der siden 2016, så snapper man fort opp om det er feil på bilene. Folk spør jo der for å få hjelp. Ikke for å glorifisere Tesla. Du har selvfølgelig fanbois, hatere (som ikke eier Tesla) og alt i mellom der også. Men det er helt vanlige folk stort sett. Nå var dette en mindre gruppe for Model Y (8500 medlemmer), men folk poster problemene sine der også. At Model S har rapportert mindre feil i 2021 er ikke så rart. Den solgte i mye mindre grad (det var, og det er, fortsatt lav produksjon av den). Model Y hadde også problemer med varmepumpa i kalde klimaer i 2021 (ikke i Norge, da den var ikke lansert her i starten av 2021). Så jeg prøver ikke å si at Model Y er feilfri. Jeg bare tviler på at autoindexundersøkelsen er spesiell relevant for Norge i 2022. Når varmepumpeproblemet kom på Model 3 i starten av 2021, så var det daglige poster om problemet på FB. Man fikk derfor kjapt med seg at det var et problem ute og gikk.
  9. IR er helt normalt i disse tilfellene. Det viktige er at det forsvinner. Og det gjør det jo☺️
  10. Bare for å sjekke, du skrudde av energi sparinga på C1 ja?🙂 Iom at jeg har en C1 selv, så ville jeg helt klart beholdt den. Blooming og DSE er deal breaker for min del.
  11. Lagde en poll i ene Model Y gruppa på FB i dag. Resultatet foreløpig er 8% hadde feil fra fabrikk (av så langt 274 stemmer). 7% opplevde feil innen 3 første månedene. 8% ville bare se resultatet av pollen og 77% opplevde ikke feil. edit: 377 stemmer nå, 7% opplevde feil.
  12. Har du data på Y levert i 2022? Har du data på samtlige som er utlevert? Nei? Selvfølgelig er dette anekdotisk, da ingen andre enn Tesla har denne dataen. Du gjentar dette i hver eneste tråd med Tesla. Men basert på erfaringene fra forumets egne brukere, så er det veldig få feil om dagen. Det samme ser jeg på Facebook gruppene. Så med mindre du kan trylle fram Tesla sine egne data, så legger jeg mer litt til mine egne oppfatninger av dagens situasjon enn det du prøver å fremstille.
  13. For å svare på tråden: Ja, de har fått orden på sine kvalitetsproblemer. Hentet ut en ny Y for 3 uker siden. Kun rukket å kjørt 2000 km så langt, men ingen problemer/feil/mangler så langt. Testet å lade fra 10-90% to ganger ila en 10 dagers ferietur med familien. Tok 42 minutter begge gangene på V3 supercharger. 10% til 80% gikk på halvtime.
×
×
  • Create New...