Jump to content

mobile999

Medlemmer
  • Content Count

    6209
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1311 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ts sin Ice router har sannsynligvis dyndns funksjon, men det virker på meg som at dyndns ikke løser problemet.
  2. Har du forsøkt det jeg foreslo i et tidligere innlegg?
  3. Nei, da risikerer selgeren reklamasjoner for alt mulig rart.
  4. Det kalles ikke å omregistrere! Det heter bygge om. Dette er ganske viktig i forbindelse med at du snakker med personen(e) vegvesenet for å få vite hvordan du skal gå fram. Ved ombygging (nå og evt. senere) skal du betale vegvesenet for timen for kjøretøykontroll. Det skal ikke betales noen avgifter. Du må regne med å eventuelt betale for seter, belter, dokumentasjon og kjennemerker. Dette er forutsetningene for å få godkjent ombygging fra varebil til personbil dersom det settes inn seter (Sitat fra vegvesenets nettsider): Du bør ringe vegvesenet og få klarhet i hva som er nødvendig ved ombyggingen fra varebil klasse 2 til varebil klasse 1, evt. sende e-post (helst dette) slik at du har det skriftlig. E-post adressen er litt forskjellig ut fra hvor i landet du bor.
  5. Ok. Er det det som er beskrevet fra og med side 5 til og med side 8 i denne manualen som må gjøres på nytt ved ny ip? https://ensy.no/images/dokumentation/394874-2 Manual for Wi-Fi Modul - Norsk.pdf
  6. Hvis det ikke vil hjelpe med en e-post, så vil det vel ikke hjelpe med dyndns heller. Hvordan må koblinga "gjenopprettes" dersom ip endrer seg?
  7. Det heter ikke omregistrere, det heter bygge om. Ja, du kan få godkjent ombygging til klasse 1. I forbindelse med dette kan du flytte veggen. Snakk med teknisk hos vegvesenet på telefon (telefonnummer 22 07 30 00) om hvordan dette skal gjøres.
  8. Har den grønne eller hvite skilter?
  9. Det skal være mulig å måle diameteren på bremseskivene. Hvis du skal montere "vanlige" skiver så må du bruke "vanlige" kalipere. Prisene du skriver om høres ganske høye ut. Kan du linke til bremboskivene? Man skal egentlig bytte bremseklosser også når man bytter bremseskiver.
  10. Dette koker ned til følgende: Er partene pliktig til å undertegne kontrakt når bud er akseptert. Her dreier det seg om en bil. Evt. hva med andre ting som f.eks mobiltelefon, hus, sykkel, tilhenger, campingvogn osv.
  11. Det pleier å gå fint å få det godkjent dersom det er mulig å lese av delenummerne på støtdemperne og fjærene, har med tuv papirer som viser at de nevnte delenummerne kan brukes på den aktuelle bilmodellen og har med nylig utført hjulstillingskontroll (evt. justering) som viser at alt er i orden. Det pleier ikke å stå delenummer på bremseskiver, men jeg har aldri vært borti disse big brake settene til brembo. Er det 323 eller 328 mm bremseskiver som er montert på bilen?
  12. Det skal egentlig stå noe som kan identifisere delene på støtdemperne og fjærene, f.eks delenummer. Dersom disse ikke kan lokaliseres så hjelper det ikke å skaffe godkjenningsdokumenter.
  13. Den kan godkjennes ombygget fra varebil klasse 2 til varebil klasse 1 (som er personbil med 2 eller 3 seter i første seterad). Den må i forbindelse med dette vises på en av vegvesenets trafikkstasjoner (navnet biltilsynet er utgått). Ifølge forskrift om omregistreringsavgift pgf 1 skal det ikke betales omregistreringsavgift ved ombygging (kjøretøyet skifter ikke eier). https://lovdata.no/forskrift/1986-07-02-1430/§1 Varebil klasse 1 kvalifiserer til momsfradrag likt med varebil klasse 2.
×
×
  • Create New...