Gå til innhold

Uderzo

Moderatorer
  • Innlegg

    9 732
  • Ble med

  • Dager vunnet

    35

Uderzo vant dagen sist 30. juli 2017

Uderzo hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

49 674 profilvisninger

Uderzo sine prestasjoner

22,9k

Nettsamfunnsomdømme

11

Hjelpsomme svar

  1. Masse OT er fjernet. Hold dere til trådens tema folkens! Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM.
  2. Uderzo

    Spam

    Sjekk om det er nettleseren på mobilen som sender notifikasjonene. Det ser slik ut. Be henne skru av muligheten for nettsteder å sende notifikasjoner i så fall.
  3. Min første tanke var komfyrvakten, men den skal pipe, ikke ringe 😅 Høres det mekanisk ut eller elektronisk? Er lyden konstant? Høy lyd?
  4. Uderzo

    Tesla - kaféen

    Tesla konflikten i Sverige er splittet ut til egen tråd:
  5. Fjernet litt persondiskusjon. Siterer retningslinjene igjen i tilfelle noen har glemt dem. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Tilbakemeldinger tas på PM.
  6. Det er din tolkning, jeg er uenig. Så vi får bare enes om å være uenig.
  7. Det er ting og tang som har skjedd siden 1687, blant annet nettbutikker. Ikke noe vits å rope forresten, jeg hører hva du sier. Lykke til med å slå i bordet med det.
  8. Jeg siterte forbrukertilsynet, jeg har ikke undersøkt hvilken lovhjemmel de referer til. Jeg kjøper ikke (pun not intended) argumentet for at de ikke har mulighet for å kansellere ordren, da det i praksis ville gjort det veldig risikabelt for butikker å ha varer på tilbud, for hvis kunden klarer å få inn en bestilling, selv om de er tomme for varen, så har hen krav på varen til samme pris uansett hva. Det hadde satt litt av en presedens.
  9. Dette er helt ordinært, det skjer hele tiden at varer på tilbud blir utsolgt og lagerinformasjonen ikke holder følge, og ordren blir kansellert etter kort tid. Det er etter min forståelse inngått avtale om salg når man har mottatt en bekreftelse på kjøp. Jeg ser ikke relevansen, da butikken har dekning for å kansellere bestillingen under disse forutsetningene. Som innlegget over viser, så er Telenor, kanskje klok av skade, flinkere til å opplyse om forbehold, i motsetning til Ice. Men dog ingen garanti for at det samme kan skje der, at det tilsynelatende ser ut til å være flere igjen på lager når det faktisk ikke stemmer. Forhåpentligvis så har de bedre systemer så de unngår dette.
  10. Klart det er en avtale, når noe er bestilt og bekreftet, så foreligger det en avtale om kjøp. Men det betyr ikke at butikken ikke kan kansellere bestillingen, som sitert over så er det unntak. Detaljene kjenner vi ikke til, hva som er årsaken, om de ikke har tenkt til å bestille flere iPhone 13 eller om de ikke får samme pris neste gang de bestiller de inn, det blir bare spekulasjon. Man kan ta dette videre, men om det er verdt å bruke masse tid på, tviler jeg på.
  11. Ikke hvis "...eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller." Hvis de må selge med tap, så vil jeg si det er en stor ulempe for selger. Det er klart at de kunne ha tatt det på tabbekvoten og tilbudt varen eller en tilsvarende vare til samme pris og fått en fornøyd kunde, men jeg kan ikke se at kunden har krav på dette.
  12. Forbrukertilsynet(min utheving): Grunnen til at nettbutikken til Ice kansellerte bestillingen var at de ikke lenger hadde produktet på lager. Jeg vil si at det er relevant.
  13. Har de ikke produktet så har de ingenting å selge. De burde selvsagt ha håndtert dette bedre, f.eks tatt kontakt med kunden og tilbudt han en tilsvarende vare i stedet for å bare kansellere, men jeg kan ikke se at kunden har krav på noe mer. Det er typisk at en butikk ønsker å kvitte seg med en varebeholdning eller har fått et gunstig pris på et parti av varer, som er grunnen til den lave prisen. Eller at de har et begrenset antall som de gjerne kan selge til en billig penge(kanskje til og med tape litt på), da det får folk inn døra og de tjener inn pengene på den måten. Som på folkemunne kalles lokkepris, som i seg selv kan være kritikkverdig. Hva mener du kunden har krav på?
  14. Ja, det er det i utgangspunktet, men det er vanlig praksis for en nettbutikk å ha avtalevilkår. En typisk formulering er noe alla dette: "Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt." Jeg har ikke funnet noe i avtalevilkårene til Ice ved første kjappe søk, men jeg vil være veldig overrasket om de ikke har noe slikt dem også. Eksempelet over er veldig vanlig for butikker å ha.
×
×
  • Opprett ny...