Jump to content

Hanhijnn

Medlemmer
  • Content Count

    185
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Hanhijnn last won the day on November 22

Hanhijnn had the most liked content!

Community Reputation

281 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

630 profile views
  1. De kan muligens hevde at sensoren må være operativ for at garantien skal fortsette å være aktiv, men på en 2014-modell så er vel garantitiden uansett på vei til å utløpe. Hvis det er 5 års garanti på den. Er kanskje bare 2 år? Men ellers så er jeg enig i at det bør være mulig å koble ut den sensoren, og bare fikse den ledningen som har blitt slitt så den har kortsluttet.
  2. Nei, vi bor i egen enebolig. Tenkte å strekke en 32A kurs fra sikringsskapet og ned til garasjen. Da sa elektrikeren min at det måtte det søkes om. Aner ikke om inntaket må økes tilsvarende.
  3. Poenget er vel at noen (uten bilteknisk kompetanse) blir lurt, og DET er i strid med markedsføringsloven.
  4. Var vel omtrent sånn jeg også tenkte, og elektrikerfirmaet har sendt inn søknad til linje-eigaren om å få legge inn en 32 A kurs. Så da går jeg nok for den løsningen likevel. Takk for god info. 👍
  5. Takk for gode (og lettfattelige råd). 😉 Foreløpig så har vi bare en ladbar hybrid og en 1. gen. Leaf, og vi lader foreløpig begge fra en egen 16A ladekurs uten ladeboks. Det funker greit. Men vi har planer om å skiftet ut PHEV'en med en ren elbil (familebil) med lang rekkevidde. Og derfor har vi tenkt å innstallere ladeboks, men er noe forvirret rundt kapasitetsbehov og "future proofing".
  6. Så det du sier er at det ikke er noe poeng i 32Ah kurs og høy-effekstslader bare fordi man har bestilt seg en elbil med stort batteri?
  7. Dette må jo være en klassisk nr. 7 på grønnvask. Hvilke andre punkter er Toyota/Lexus innom her?
  8. Det sier jo mye om seriøsiteten til de som elsker slike betegnelser på folk som har andre meninger eller preferanser enn de selv har. Er 100% enig med deg her mr Bojangles!
  9. Så det du sier er at Toyoya-kunder (og Lexus-kunder) ikke greier å holde styr på EN ledning? Greit at kundemassen deres er gammel, men nå tror jeg faktisk at du undervurderer dem. Og det tror jeg at Toyota gjør også. Mange av dem har faktisk en sånn mobiltelefon som må lades (vanligvis med en ledning (ledningkaos?)), og det går som oftest bra for de fleste av dem.
  10. ALLE hybrider kan vel kalles "selvladende" når de kan regenerere strøm tilbake til batteriet, men når noen påstår at det skjer helt GRATIS så er det IKKE ok. Det er regelrett LØGN, og det er faktisk ikke lov i følge markedsføringsloven. Det er faktisk ikke lov å lyve til kundene. På høy tid at Toyota/Lexus får seg en smekk på fingrene for dette.
  11. Jepp, det blir stadig bedre batteriteknologi, og faststoffbatteriene som kommer vil revolusjonere den utslippsfrie (og framtidsrettede) biltransporten. DET er alkoholmisbruk...
  12. Det gjelder jo alle biler. Hjulet var trill rundt for 100 år siden, og det er det jo faktisk enda. Her har det tydeligvis ikke skjedd noen ting... Frustrerende, ikke sant?
  13. Ha ha, kan nok være noen "kreative" parkeringer ja. Lengden er en ting, men bredden kan nok bli et større problem på små parkeringsluker i norge. Både i parkeringshus, og i byen ellers. Lag en Arctic Truck utgave av den i tillegg da, så er kaoset komplett.
  14. Det er bare andre ord for ekstra unødvendig byråkrati. Men det er jo der AP og SV har kjernevelgerne sine så kanskje ikke så rart.
×
×
  • Create New...