Jump to content

Hanhijnn

Medlemmer
  • Content Count

    950
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Hanhijnn last won the day on November 22 2019

Hanhijnn had the most liked content!

Community Reputation

1394 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

1130 profile views
  1. Det er dessverre helt naturlig at de som kjøpte tidlige utgaver av DYRE ladbare SUV'er som XC90 og X5, med dårlige el-rekkevidder, men med avgiftsfradrag, hører til den gruppen som ikke er så ivrige på lading. Men det faktum at bilprodusentene blir presset (av markedet) til å tilby ladbare hybrider med stadig lengre el-rekkevidde, viser jo at folk flest VIL helst kjøre elektrisk (og spare de bensin-pengene). Uansett så er vi vel skjønt enige i at ren BEV er aller best. Så kan vi heller bare være litt uenige om veien dit bør gå via PHEV's eller ikke.
  2. Som sagt så er det gjort undersøkelser på bruksmønsteret på ladbare hybrider, men jeg husker dessverre ikke hvor jeg så det. Kan ha vært på motor.no (NAF). Nei basert på det jeg har lest så er jeg/vi ganske så representativ for privatpersoner som kjører PHEV. De andre tingene du nevner har jeg ingen kommentar til. Annet enn at jeg er enig i at BEV er å foretrekke framfor PHEV, for de som kan/vil/tørr konvertere helt til 100% elektrisk bil. Vi har en 2012 Nissan Leaf også som virkelig får kjørt seg i hverdagen. Og så har vi bestilt en TMY, så vi er godt i gang med vår overgang til 100% BEV. Så da kan man vel si at PHEV'en har fyllt sin funksjon, med å ufarliggjøre overgangen fra eksosbil til BEV. Og DET er det viktigste med PHEV's.
  3. Basert på en sånn hypotetisk situasjon så kunne jeg muligens ha blitt fristet til å kjøpe PHEV-utgaven, selv uten mulighet til hjemmelading. Men siden jeg (tydeligvis) liker å spare penger, så hadde jeg likevel ladet overalt hvor det var mulig. På jobb f.eks., eller på offentlige ladeplasser, når man har tilgang til slikt.
  4. Selvfølgelig hadde du (også) gjort det. Folk liker jo ikke å kaste penger ut av vinduet. Vi har hatt PHEV siden 2014. Er nå på nr. 2. Kjører man så mye at man må lade hver dag, så blir det en vane. Man reflekterer ikke over det. Man parkerer bilen der den skal stå, og plugger i før man går inn. Nada problema. Si?
  5. Hanhijnn

    F40

    Enig med Fleskefjeset.
  6. Jeg kan godt svare 100% ærlig på DITT tanke-eksperiment, men da får du svare på mitt først. Det er vel rettferdig? 😉
  7. Bli med på et lite tanke-eksperiment, OK? Sett at DU kjører en PHEV som din eneste bil. Hvilket drivstoff hadde du foretrukket? Bensin til 17 - 18 kr literen, eller strøm som du lader hjemme? Undersøkelser har vist at privatpersoner er møysommelig flinke til å lade PHEV'ene sine hjemme, mens firmabil-brukere lar være å lade, siden det er firmaet som betaler bensinen.
  8. Har du noen juridisk dokumentasjon på den påstanden? Eller er det bare noe du tror/mener? Du er kanskje jurist?
  9. Så Nei takk til ALT som er produsert i Kina? Hvis ikke så blir det jo kun dobbelmoralsk...
  10. Du kan være verdensmester i stavsprang uten å ha "designet, utviklet eller produsert en eneste" stav...
  11. Nei takk til ALT som er produsert i Kina? Nei? Kun biler? Merkelig holdning i såfall...
×
×
  • Create New...