Gå til innhold

Hanhijnn

Medlemmer
  • Innlegg

    4 792
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Hanhijnn vant dagen sist 22. november 2019

Hanhijnn hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

20 773 profilvisninger

Hanhijnn sine prestasjoner

6,1k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Men i h.t. Nissan sin japanske bygge-spesifikasjon heldigvis. Britene må nok overholde Nissan sine strenge retningslinjer, skal de få lov til å bygge Nissan-biler der.
  2. 1. Tesla Model Y Long Range 2. Tesla Model Y Performance 3. Skoda Enyaq RS (coupe-utgaven), Den lokale Skoda-forhandleren er IKKE Møller. Det hadde vært en deal-breaker.
  3. Ja vet vi egentlig det? Off topic, så vi dropper det. OK?
  4. Jepp, dette skjer i dag... https://www.motor.no/aktuelt/volkswagen-dieselgate-rettsaken-i-gang/286839
  5. Noe av det som er viktig for meg er hva bilmerket har gjort for elektrifiseringen av bilparken, og der mener jeg at Tesla har vært avgjørende for at vi i hele tatt har fått den utviklingen vi (endelig) har fått. Og det er MYE viktigere for meg, enn hvilke tullete ting Musk lirer av seg på X (Twitter). Er heller ikke begeistret for hans støtte til Trump, men jeg legger meg ikke borti andres politiske holdninger.
  6. Hanhijnn

    Tesla - kaféen

    Hmm, rart at dette skal være så varierende fra bil til bil Gul midtlinje MÅ det være hvis man skal bruker Enhanced Autopilot. Men endelig et lyspunkt for deg med vindusviskerne. Så bra da! 😉
  7. Må innrømme at når vi vurderte nybil så var det ingen tanke i hodet om hva ledere eller eiere av selskapet sysler med utenom bilproduksjon. Kanskje sløvt av meg, men sånn er jeg nå engang skapt. Og sånn må det tydeligvis være med alle VW/VAG-kundene også (ref. dieselskandalen).
  8. Hanhijnn

    Tesla - kaféen

    Da avventer vi en rapport fra deg etter din roadtrip. Hvilken software-versjon er det du har nå? Jeg har 2024.26.8 .
  9. Hanhijnn

    Elbil-tråden

    I hear you brother! Jeg har også prøvd å ta pauser fra MC-livet, men har innsett at MC er en nødvendighet for min mentale helse. 🏍️
  10. Hanhijnn

    Tesla - kaféen

    At den viser feil fartsgrense der hvor det er NULL skilt viser bare at det er feil i kartdatabasen, som bilen (også) får info fra. Det er jo ikke sånn at den KUN leser skilt. Ja den bruker noen sekunder på å korrigere seg selv. Blir sikkert raskere etterhvert. Jeg legger ikke så mye vekt på det som står der. Det har vært gjennom markedsføringsavdelingen, og nå ønsker de å fokusere på Vision skiltlesing. Jeg ser mer på hvordan bilen oppfører seg. Og jeg gleder meg til fortsettelsen. Er helt unikt å ha en bil som blir bare bedre og bedre. I love it! 😀
  11. Hanhijnn

    Elbil-tråden

    Ja jeg har ikke kjørt mc så lenge, kun 33 år. Og de første par tiårene kjørte jeg 30 - 35000km i året, sommer som vinter. Men har roet meg ned etterhvert, og setter desto enda mer pris på de hyppige, men kortere turene jeg tar nå. 🏍️
  12. Hanhijnn

    Elbil-tråden

    Det er det definitivt IKKE for meg. Hovedgreia med å ha og kjøre MC for meg er friheten til å dra steder jeg aldri hadde oppsøkt med bil. Gjerne med telt, hengekøye etc. og overnatte ute på avsidesliggende steder. Muligheten til å nullstille hodet på små svingete asfaltveier, eller krevende grusveier (aller best). Men hver sin greie. 🏍️
  13. Hanhijnn

    Tesla - kaféen

    Mulig jeg tar feil, men det virker som om du ikke leste det jeg skrev, eller ikke forstod innholdet. Man får forvarsel om endret (nedsatt) fartsgrense endel steder. Det varsles noen hundre meter i forkant av det stedet hvor fartsgrensen faktisk settes ned. Og den forvarslingen gjøres med et fartsgrenseskilt med et underskilt som sier hvor langt det er til det stedet hvor den faktiske endringen i fartsgrense finner sted. Tesla leser da det fartsgrenseskiltet og tolker det som om det er der fartsgrensen endres, selv om det er et helt annet sted egentlig. Som underskiltet beskriver, men Tesla forstår ikke underskiltet så den endrer farten derfor for tidlig (uten at det er noe stort problem). (se bort fra gul skiltfarge. Var eneste eksempelet Google fant). Men det viser at Tesla faktisk leser fartsgrenseskilt.
  14. Hanhijnn

    Tesla - kaféen

    I beg to differ! Dette basert på steder hvor det er skiltet f.eks. 60 km/t med underskilt "om 150m" f.eks. Det skiltet står da typisk 150m før stedet hvor fartsgrensen endres til 60. Men Tesla leser kun 60 km/t skiltet, og IKKE underskiltet, så den endrer farta til 60 der og da. Ergo leser bilen fartsgrenseskilt, og ikke bare følger kartdata. Feil og unøyaktige kartdata irriterer fortsatt vettet av meg. Men det gjelder jo alle biler.
  15. Hanhijnn

    Tesla - kaféen

    Det er IKKE fikset, men det nok blitt noe bedre. Ved omkjøringslommer f.eks. så vil den fortsatt følge hvitstripa, hvis du ikke holder et litt fast grep i rattet. Det ser jo litt teit ut når bilen kjører innom alle omkjøringslommene og møteplassene. Busslommer er ikke noe problem, for der er det stiplet linje forbi.
×
×
  • Opprett ny...