Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Det har ikke eldes bra, generisk rockemusikk i bakgrunnen, horribel cgi osv. Samt elendig SD oppløsing.

Samt at du garantert har fått ganske mye større tv siden det gikk på tv også.

 

Da jeg hadde sett igjennom hele serien (13-14 år siden) kjøpte jeg alle bøkene og leste de med mål om å se serien på nytt etterpå med handlingen i bøkene friskt i minne. Har enda ikke somlet meg til å se den på nytt.

 

De første sesongene av Stargate SG-1 hadde heller ikke bra grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samt at du garantert har fått ganske mye større tv siden det gikk på tv også.Da jeg hadde sett igjennom hele serien (13-14 år siden) kjøpte jeg alle bøkene og leste de med mål om å se serien på nytt etterpå med handlingen i bøkene friskt i minne. Har enda ikke somlet meg til å se den på nytt.De første sesongene av Stargate SG-1 hadde heller ikke bra grafikk.

Nei set hadde de ikke, grafikken ble bedre fra sesong 4 og 5. Så et nytt løft i sesongs 6 og 7. Og enda et i 8, så 9 og 10.

 

Men sesong 1-3 hadde mindre effekter, de var for det meste på skog planeter osv.

 

Og selve star gate effekten (som er den du så mest) var helt ok.

 

Så man merker det mye mer i B5, der du flere ganger i hver episode ser dårlig rom CGI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen andre her som synes Killing Eve var helt hinsides fantastisk? Må være en av de bedre seriene som er laget på mange mange år.. 

 

Gleder meg til en ny sesong!  :dribble:

 

 

 

Synes forøvrig det var merkelig at Villanelle skøt Eve på slutten av sesong 2.. Hun var jo så betatt av henne, men hun ble kanskje litt for forbanna over at hun ikke "elsket" henne tilbake. 

 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jon Cryer som Lex Luthor , ironisk da han også spilte slektningen til Luthor i Superman 4.....kan ikke helt se meg for ham som bad guy , samme med Roger Moore

Lenke til kommentar

Jon Cryer som Lex Luthor , ironisk da han også spilte slektningen til Luthor i Superman 4.....kan ikke helt se meg for ham som bad guy , samme med Roger Moore

 

 

Sett han i en episode så langt. I likhet med serien han spiller i forsøkes det litt for mye. Subtilt er ikke noe den serien satser på hverken i takt, tone eller budskap. Men han var nå helt ok. Cryer er lett å like. 

 

I serien må Supergirl håndtere trusselen og erkefienden til fetteren, jevnt over fordi Supergirl-serien sliter med å stå på egne ben og låner mye fra fetterens historie.

 

(Spoiler: Supermann har forøvrig forlatt planeten i pappapermisjon etter at han har poengtert gang på gang hvor mye flinkere og bedre Supergirl er. Ikke at det helt er lett å skjønne akkurat hvorfor, siden Supergirl har utvist forakt, fordommer på grensen til rasisme, overdreven selvmedlidenhet, naivitet og generelt mye narsissisme og moralske prekener opp gjennom sesongene. Ikke at denne utgaven av Supermann har vært så alt for mye å skryte av heller, han dukker i ny og ne opp for å få juling.) 

 

Supergirl er sammen med Manifest to dårlige serier jeg er nødt til å se på. De er fascinerende dårlige til tider (men Supergirl har sine solide oppturer innimellom og jeg syntes Melissa Benoist er perfekt casting, det er godt unge kvinner kan få en superhelt-serie å heie på etter årtier hvor det har vært forbeholdt mannfolk). Ingenting slår Manifest i elendighet, som blant annet viet en hel episode til en produktplassert bil. 

 

Selvfølgelig ble Manifest fornyet. Jeg håper den holder det gående i 20 sesonger for å gi meg en ukentlig dose irritasjon. :D

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Bitter Daisies (O Sabor de Margaritas). Nok en meget sterk spansk krimserie på Netflix. Anbefales spesielt til de som liker krim som omhandler seksuelle avvik og små bygdesamfunn med mye grums under overflaten.

 

Jeg liker nok ikke den tematikken, men liker endel spankstalende serier (mest for å trene språket om pga spanskkultur og væremåte). Har du prøvd deg på High Seas?

 

Over til noe annet er det gledelig at NRK har plukket Rosens Navn (hvis det ikke er noe som følger EØS avtalen da ;) Virker som det er et felles europeisk samarbeid).

Jeg sitter med mobil/wikipedia klar og lærer om spennende ting underveis som Oksitania (f,eks hvor det var og hvordan de språklig og kulturelt var beslektet med Catalunia), tidebønner (hvordan klokka og de latinske begrepene for bønnene henger sammen osv.). John Torurro er som alltid kul. Rett og slett kult at noe kan være så underholdene kan gi så mye på en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarte to episoder av Rosens Navn før jeg ga opp, selv om jeg liker både John Turturro og Michael Emerson.

 

Synes det var fullstendig makkverk etter den første halvtimen, men kom seg litt etterhvert.

Etter to episoder var det fremdeles ikke særlig bra ... etter min mening riktignok, men det var ikke direkte "dårlig" heller, men litt kjedelig og langtekkelig, som boken og filmen også er.

 

Årsaken til at jeg så ikke så mer, var nok mest at det var andre ting som fremsto bedre, å se på.

Registrer at mange andre synes serien er bra, så får kanskje forsøke å komme gjennom, det er jo kun 8 episoder.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

CGI på B5 var ganske dårlig selv den gangen det kom. 

 

Hadde selv et gjensyn med alle filmene og alle sesongene av Babylon 5 i 2015. Da var det 10 år siden jeg så det for første gang. Tipper et nytt gjensyn i 2025 blir passende  :)

 

Fantastisk serie.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Det har gått meg aldeles hus forbi, men Amazon har altså laget TV av tegneserien The Boys (Garth Ennis). Serien skriker nærmest etter å bli filmatisert, så noen bombe er det ikke.

Dette blir gladvold i bøtter og spann. Ennis kan bli litt selvfornøyd til tider, men konseptet er kult, så hvis serieskaperne klarer å balansere de masturbatoriske tendensene hans med andre hensyn kan dette bli bra - selv om det står i fare for å gå i Umbrella Academy-fellen ("SE SÅ QUIRKY VI ER DA!").

Karl Urban er med, og det bekymrer meg litt siden det da kanskje spøker for ham som Dredd i Mega City One. Den som lever får se.

 

Ok, den andre traileren er mye fetere.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hmm, så jo nesten litt kult ut  :D

 

Er ganske lei av Marvels greiene som er mest laget for 10 åringer.

 

Beklager å måtte skuffe deg, men om "Marvels greiene" er lagd for 10 åringer, så er nok "The Boys" lagd for... Fjortiser... Maks!! :p

 

Men herregud, på den ene siden deilig at de fikk sneket den under radaren så jeg slipper å vente i årevis på å se den. Men i dette tilfellet blir det strengt tatt å slippe å vente på å bestemme meg for om jeg vil se den. "The Boys" er vill, at det er umulig å lage den uten å tone det ned ganske mange grader. Og da spørs det jo litt hvor mye som blir igjen. Men med Seth Rogen ombord er det nok håp, så det er vel sånn sett kanskje allerede bestemt ja...

 

Litt morsomt; jeg lurte på hvem som skal spille Whee Hughie, ettersom tegneserie karakteren er basert på utseendet til Simon Pegg. Ble litt skuffet når jeg så utseendet på han de har valgt, siden han ikke ligner overhodet. Men et kjapt Google Fu søk viste at de har fått med Simon Pegg!! Til å spille faren til sin egen karakter! :p

 

Og bare så det er sagt, for de som ikke er redd for å være i kontakt med sitt indre "barn"... "The Boys" er noe av det sykeste som er lagd av tegneserier... Så... Ja... Løp å kjøp! :p Om dere ikke har hørt om den før. Fås nok på Outland. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Oi dæven. Den serien er helt rå, om enn noe i overkant glad i morbiditet. Scenene med supermann-substitutten jeg ikke husker navnet på er helt ulovlig godt skrevet. Spent på om det funker.

 

Nødt til å lese på nytt. Tror det er noe av det beste jeg har lest i tegneserieform, rett under Bone og Watchmen, et godt skritt over Hellblazer. Kanskje litt på linje med Sandman? Liker det alternative universet historien foregår i godt.

Lenke til kommentar

Skal absolutt se Rosens Navn. Stor fan av både boka og filmen med Sean Connery.

 

High Seas har jeg på lista men visste ikke den var på spansk.

Så bra og enig ang. filmen! Boka har jeg ikke lest.

 

Hadde håpet noen hadde prøvd å se High Seas da jeg frykter at den har skjær av

såpeopera slik veldig mye av det spanske har. ;)

Gran Hotel og Tiempos de Guerra går akkurat innafor under unnskyldning språkopplæring. Mens sentrabordjentene blir bare for dårlig, flaut, klisjefylt og noe man ikke orker å se.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...