Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Par spørsmål..

 

Vedrørende Deadwood.. Fikk den en god avslutning (i filmen)? Altså, at tråder ble nøstet opp? Jeg så første sesong, men så ikke mer da det gikk opp for meg at den ikke ble avsluttet. Det er fortsatt en bra serie, regnes det som?

 

 

 

Og, hvem er det egentlig som sensurerer om dagen? Er noen få serier jeg ser på HBO Nordic, blant annet AP Bio (egentlig ikke så bra) og Better Things (veldig bra).. Der var det noen banneord som ble sensurert, i hvert fall nå senest i går husker jeg, men AP Bio. Men, VEEP og GoT er nå ikke sensurert. Hvem sensurerer, egentlig.. Og hvorfor? Er det serien selv, HBO Nordic?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det. Tror ikke det er i FX' interesse å legge ut en bedre versjon av eget produkt i en annen kanal. Det er nok noen regler inne i bildet her også, uten at jeg kan vise til dem på stående fot. Det har noe med å gjøre hvilken type kanal FX er, tror ikke de har samme spillerom som HBO.

Lenke til kommentar

Da har jeg blåst gjennom hele Name of the Rose på NRK. Fantastisk serie, fullt på høyde med filmen og en god gjengivelse av boka. I tillegg har de gjort skikkelig research, slik at det faktisk ser ut som om handlingen foregår på 1300-tallet og ikke en slags generisk fantasy-setting, og karakterene tenker og oppfører seg på et troverdig vis for mennesker fra denne perioden. Akkurat det er så sjelden når det kommer til middelalderfilmer.

 

Takk for påminnelsen! La merke til denne sist jeg var innom NRK. Likte godt boken i sin tid, så denne skal sees. :)

Lenke til kommentar

The Man in the High Castle sesong 2 - noe å se?

 

Likte veldig godt første halvdel av sesong 1, men synes det dabbet litt av på slutten. Etter en pause merker jeg dog at jeg kan være klar for mer.

 

Nå er jo American Gods sesong 2 tilgjengelig også, så kanskje grunn nok til å få tilbake Amazon Prime. Tror ikke denne serien fikk så mye oppmerksomhet her i tråden, men jeg likte den godt. Rimelig merkelig serie, så rett nok for spesielt interesserte vil jeg tro. :)

 

Ellers koser jeg meg med Warrior en gang i uken. Var litt lunken til denne i starten, men synes den sitter bra nå. Enkel og lettbeint underholdning. Rimelig voldelig.

Lenke til kommentar

Hva synes folk om siste Black Mirror? Blandet drops for min del. Første episode er bra, andre episode er blant series aller beste og tredje episode er blant series svakeste. Kanskje bare Arkangel som er svakere.

 

Men episode to, ass. For et helt fantastisk mesterverk av en episode. Glimrende på absolutt alle måter.

Lenke til kommentar

Steve Conrad (skaperen av den mye undervurderte Patriot) har en ny serie i USA nå med navn Perpetual Grace, LTD. Ikke hatt premiere eller blitt annonsert til norsk TV eller streamingtjeneste enda. Fått mye god omtale.

 

https://www.youtube.com/watch?v=iOPWix6Fxqg

 

Har ganske god cast med Ben Kingsley, Jackie Weaver, Jimmi Simpson og Damon Herriman i sentrale roller. Pluss Terry O`Quinn og Kurtwood Smith fra Patriot dukker opp i gjesteroller. 

Lenke til kommentar

Kommet til sesong 2 av B5, og hadde glemt hvor fort serien går frem.

Selv om jeg overall syns DS9 er bedre, har DS9 mange tomme episoder som ikke driver historien videre, og selv om noen av episodene har en del karakter utvikling, er mange direkte kjedelige.

 

Langt færre tomme episoder i B5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som ser eller har sett Doom Patrol? 

 

Har alltid bladd raskt forbi denne på HBO. Vet ikke hvor lenge den har vært der, men har sett den noen ganger. Til slutt klikket jeg meg i det minste inn på imdb for å sjekke anmeldelser og den fikk jo veldig høy rating og kanonanmeldelser. Så jeg valgte å se et par episoder.

 

Er nok ikke enig med de anmeldelsene jeg leste. Det slår meg som grei underholdning hittil, men ikke noe mer enn det. 

Lenke til kommentar

For en fantastisk finale av Billions. Kun jeg som ser denne her i tråden?

 

Strålende serie.

Billions leverer ganske så greit denne sesongen egentlig.

 

Litt kjedelig de sirkler tilbake til S01 plottet men men...lå vel litt i kortene

 

 

City on a Hill var utmerket, Bacon spiller knakende godt.

Lenke til kommentar

Doom Patrol er som Legends of Tomorrow (etter spesielt sesong 2), quirky og ofte altfor fantasifulle serier for sine budsjetter. Dette slår den ofte Marvel-Netflix tonen og tempoet som nærmest drepte min lyst til de seriene etter sine første sesonger, ved unntak av Daredevil, The Punisher og til en grad sesong 2 av Iron Fist som jeg likte deres siste sesonger av best.

 

Synd at DC Universe-tjenesten går i dass. Stargirl er kanskje scrappet før første ep er filmet (ikke at jeg brydde meg om den serien annet enn å se Luke Wilson sitte i en gigantisk robot, eller Joel McHale være en smartass til å begynne med), mens Swamp Thing allerede er kansellert.

 

Doom Patrol kommer nok til å ende opp med å bli kansellert hvis ikke Warner Bros. solgte serien godt nok til utlandet. Titans fikk en stor avtale med Netflix, så den vil forsette alene på grunn av den avtalen. Doom Patrol ble bare et lokalt oppkjøp for Skandinavia av HBO Nordic. Vet ikke hvordan DP har solgt i resten av verden, men har ingen sånn stor avtale som ofte redder serier alene fordi rettighetene er kjøpt opp såpass at serien ikke vil føre til noe form for tap for produksjonselskapet å produsere (ala Desginated Survivor, eller Under the Dome hadde med Amazon).

EDIT: Jessica Jones f. eks er tilbake med en ny og siste sesong nå på Netflix, men etter S2 hvor serien selv casta Janet McTeer som ofte elsker, så mista jeg lysten på den.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hvordan er Doom Patrol sammenlignet med Flash/arrow?

Ser at de to sistnevnte er ganske populære på nett, men de virker som YA-ræl uten like det lille jeg har prøvd å se.

 

edit:
Fortsatte litt med sesong 5 av Sons of Anarcy. For mye Gemma. Alt for mye. Selv for en som egentlig liker karakteren litt. Er fortsatt i første halvdel, men det virker også som om sesongen er for lang, med for lange episoder. Historien det virker som om de prøver å fortelle er ikke dum, men den blir smørt tynt utover. Generelt gode skuespillere redder inn en del.

 

edit 2 en halv episode senere:
Det er ikke bare Gemma. Det er det kvinnelige subplottet. Karakterene Gemma, Wendy og Tara deler nesten utelukkende skjermtid med hverandre, og når to av dem prater er det alltid om den tredje. Og jeg sier ikke at jeg sitter på noen serieskrivingsfasit, men dramamessig er "barnehageoppdragelse vs bestemor" ganske tamt. Spenning mellom biologisk mor og adoptivmor har selvfølgelig noe mer gnist, men ikke nok til å fylle annenhver scene. Å ha kvinnelige karakterer med i serien er ikke noe galt, men måten det gjøres på i denne sesongen er utrolig frustrerende. Karakterene blir ensidige når alt de har, er og drives av er tilknytning til en eller flere av de mannlige hovedpersonene og motvilje mot hverandre.

TLDR: En kvinnelig karakter burde kanskje være noe mer enn mottager for mannlig hovedrolles sårbare/menneskelige sider og antagonist for de andre kvinnene.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...