Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

High Seas... Trailer gjordet ikke helt lett å putte denne serien i bås...

Den er liksom innom "Agatha Christie"-krim, Titanic-drama, slapstick, Disney-tegnefilm i spillefilmdrakt, [fyll in alt jeg har glemt]. Dette er sikkert meningen også. Det blir liksom noe man ikke har sett før ala Stranger Things og The Getdown, men står man i fare for ala Pan-Am (som kunne blitt en kul serie) at serien beveger seg fra fra den ene sjangeren til den andre hvor man tilslutt ender opp med en flau følelse av å se på såpeopera?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twin Peaks. Den originale fra 1990/1991. 

 

Fantastisk serie med en helt unik stemning.

 

Jeg var en stor fan av sesong 1 og 2, men s03 fortjener en god dose hyllest. 

 

Det som gjør s03 så imponerende er originaliteten og hvordan David Lynch gir langfingeren til alle som ønsket at alle brikkene skulle falle på plass. Den inneholder null komma null prosent med kompromisser og kommersialisert svada, men samtidig holder den seg til den originale historien og settingen (en av episodene i sesongen er forbi absurd, det er det merkeligste jeg noensinne har sett på TV). Det er altså, for å nevne det, 25 år mellom premierene på s02 og s03.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesong 2 av Westworld var helhetlig et mess, ja, men den hadde fremdeles flere solide episoder. 

 

Hovedproblemet til serien er at den ofte faktisk fungerer på små historier, men når den prøver å overfokusere på for mange plott-linjer, så blir det hele et kaos. 

 

"Kiksuya" (episode 8) rundt indianerne var en av de beste TV-episodene i 2018. "The Riddle of the Sphinx" (episode 4) før der var også ganske solid, og seriens beste episode til det punktet. 

 

 

Angående sesong 3 så er jeg jævla gira på potensiale for serien hvis den virkelig går inn for å gjøre en reboot. Jeg ble veldig metta på Dolores i fjor, og drittlei Teddy. Men Aaron Paul som en slags ny hovedkarakter mot en ny storskurk spilt av Vincent Cassel, det er noe jeg er ganske gira på. 

Lenke til kommentar

Sesong 2 av Westworld var helhetlig et mess, ja, men den hadde fremdeles flere solide episoder. 

[klipp]

 

Jeg synes hypen rundt Westworld er alt for preget av markedsføringsapparatet til HBO. Det virker som om de har kjøpt lisensen til overpris, brukt for mye på kulisser og avhengig av å få betalt det inn. Det gjør at sesong 1 er for lang ift hva den har materiale til. Det blir episode en om igjen og om igjen. Derfor synes jeg sesong 2 er bedre.

 

"Kiksuya" (episode 8) rundt indianerne var en av de beste TV-episodene i 2018. "The Riddle of the Sphinx" (episode 4) før der var også ganske solid, og seriens beste episode til det punktet.

Kiksuya var en solid episode. Også der Peter Mullan (sjefskurk i Ozarks og Top Of the Lake) sitter i et rom og drilles i samme metode var god. Peter Mullan synes jeg er av de beste skuespillerene i Hollywood for tiden. Jeg har ikke sett han før Top of the Lake. Noen som vet om han har like god før det, eller fått seg en oppsving på sine gamle dager?

 

Angående sesong 3 så er jeg ***** gira på potensiale for serien hvis den virkelig går inn for å gjøre en reboot. Jeg ble veldig metta på Dolores i fjor, og drittlei Teddy. [klipp]

Enig at sesong 3 så ut til å få en sårt tiltrengt forandring.

Dolores og Teddy spilles av gode skuespillere, men ja det ble for mye av dem. Er ikke det et eksempel på at mer film burde bli liggende igjen på klippebordet?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg er ikke fullt så enig i at James Mardsen er god skuespiller, han er ok. Rachel Evan Wood er kanskje den beste skuespilleren, som også får elendig materiale på serien.

 

 

Angående Peter Mullan så er filmen Tyrannosaur en bra rolle av han, pluss TV-seriene The Fear og Quarry (som formet karakteren hans og var grunnen han ble casta til Ozark). Liker også rollene hans i filmene Children of Men, Hostiles, og Sunset Song veldig godt sammen med miniserien Olive Kitteridge. 

 

På siden er også ganske bra regissør og manusforfatter, som vist i The Magdalene Sisters og Neds (hvor han har en rolle og).

Lenke til kommentar

Jeg har sikkert sovet i timen, men hvilken annen HBO-serie har nylig fått en god nok avslutning og hvilken annen får det snart etter veldig lang ventetid? Edit: Sikkert Veep det er snakk om på den første

 

The Deuce s3 er jeg spent på. Har likt de to første sesongene godt. 

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Fikk sett første episode av Catch-22. Litt ujevn kanskje. Greier å være både morsom og alvorlig, men fanger kanskje ikke fullt ut absurditeten fra boka, selv om den prøver. Noen av de kjente scenene fra boka blir litt stakkato, akkurat som om de bare pløyer seg gjennom en dialog for å bli ferdig med den. Andre scener funker bra, som når hovedpersonen får forklart Catch-22, eller hele Milo Minderbinder-figuren. Boka har jo et enormt persongalleri med mange absurde skikkelser, serien må nok kutte en del. Satser på at den likevel klarer å fange essensen og formidle hovedbudskapet. Yossarian er heldigvis godt spilt.

Lenke til kommentar

Jeg har sikkert sovet i timen, men hvilken annen HBO-serie har nylig fått en god nok avslutning og hvilken annen får det snart etter veldig lang ventetid? Edit: Sikkert Veep det er snakk om på den første

 

The Deuce s3 er jeg spent på. Har likt de to første sesongene godt. 

 

Veep ja.

 

Og Deadwood.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg var en stor fan av sesong 1 og 2, men s03 fortjener en god dose hyllest. 

 

Det som gjør s03 så imponerende er originaliteten og hvordan David Lynch gir langfingeren til alle som ønsket at alle brikkene skulle falle på plass. Den inneholder null komma null prosent med kompromisser og kommersialisert svada, men samtidig holder den seg til den originale historien og settingen (en av episodene i sesongen er forbi absurd, det er det merkeligste jeg noensinne har sett på TV). Det er altså, for å nevne det, 25 år mellom premierene på s02 og s03.

 

Jeg likte sesong 3, men vet ikke om jeg er helt enig i din hyllest. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...