Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke fullt så enig i at James Mardsen er god skuespiller, han er ok. Rachel Evan Wood er kanskje den beste skuespilleren, som også får elendig materiale på serien.

 

 

Angående Peter Mullan så er filmen Tyrannosaur en bra rolle av han, pluss TV-seriene The Fear og Quarry (som formet karakteren hans og var grunnen han ble casta til Ozark). Liker også rollene hans i filmene Children of Men, Hostiles, og Sunset Song veldig godt sammen med miniserien Olive Kitteridge. 

 

På siden er også ganske bra regissør og manusforfatter, som vist i The Magdalene Sisters og Neds (hvor han har en rolle og).

Ja, beklager jeg ser at meget gode var for kraftig uttrykk om dem. Jeg har nå korrigert det ned til gode, og Mardsen kan godt taes ned til ok, så er det fiksa. Poenget er at det ikke er skuespillerpresentasjonene deres det står på. Rachen Evan Wood som "skuespillerrobot" har liksom bare noen uttrykk gode optimistisike og naive karakteren hennes skal ha og de går om igjen og om igjen. Jeg husker "flue på øye" i første episode var kul greie/effekt, men så blir det bare om og om igjen med det gode smilet og det overbærende/spørrende uttrykket.

 

Jeg har ikke sett så mye av det du nevner, men Children of Men husker jeg som ganske bra og der husker jeg ikke han så da tolker jeg det som han har blitt ekstra god på sine gamle dager. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat sett Manhunt (2019) (Besett av ein seriemordar) på Nrk.no. En mini-serie på 3 episoder a 45 min, om den sanne historien om etterforskningen av en seriemorder som herjet i London mellom 2002-2004. Solide greier.

 

Gode gamle Doc Martin (Marin Clunes) gjør en glimrende jobb som den dedikerte sjefsetterforskeren Colin Sutton - som i virkeligheten har bidratt mye til dramatiseringen.

 

Veldig spennende og interessant, særlig å se hvordan politiet jobber i en by som London, når de etterforsker slik kriminalitet.

 

Perfekt binge.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Ingenting burde lages med CGI over praktiske effekter. Hvis man først skal bruke CGI så må man først se på Jurassic Park og følge i dens fotspor. Enkelt og greit!

 

Sett se to første episodene av Cherbobyl. Faen så intens og ødeleggende stemning. Blir episode tre til maten nå etterpå.

Lenke til kommentar

 

Hører mye bra om Barry. Er den å anbefale? Så traileren, men fikk ikke noe inntrykk av hva serien dreier seg om. Noe den kan sammenlignes med? Sånn reint formatmessig mener jeg.

 

 

Patriot. Men den er, som Barry, i gruppen skjulte perler så vet ikke om den referansen er til hjelp. 

 

Patriot kom først og er litt mer original og særegen, men Barry har litt mer skjerpet tempo/driv. Begge scorer maks på kreativitet og har noen absolutt fantastiske og helsprø episoder, med knallgode skuespillere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er 3 episoder inn i Taboo (2017-) med Tom Hardy. Er vel ikke særlig hektet .. enda. Virker som en serie som tar sin tid før det tar av. Men flott laget og veldig gode skuespillere. Kommer nok å se alle 8 episodene av denne første sesongen. 

 

Jeg var litt motsatt. Likte godt starten, men ble etter hvert lei av gryntingen til Tom. Dog absolutt en severdig serie og en som skiller seg litt ut. 

 

Bra britisk tips tidligere! Skal sees.

Lenke til kommentar

Vi har begynt på et par-tre nye serier i det siste.

 

After Life, med Ricky Gervais. Liker den veldig bra. Sett et par-tre episoder.

 

Dead to Me, med Christina Applegate og Likda Cardellini. Også veldig bra, synes vi. Sett 3 episoder.

 

Barry. Sett to episoder. Liker nok de to andre bedre til nå, men fortsetter grunnet anbefalinger her ikke. Fortsatt underholdt da. Vokser vel litt på en.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...