Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi ser for tiden The Looming Tower, som er et slags dokudrama om hendelsene i årene før 9/11, der det faktisk var mange indikasjoner på at det ville bli gjennomført et terrorangrep. Noe av kjernen i serien virker det som at er å forklare hvorfor dette allikevel ikke førte til at man klarte å forhindre det, og historien forløper parallelt med et forhør av de ansvarlige (eller uansvarlige) innen CIA og FBI.

 

Selvfølgelig er serien en Hulu-eksklusiv, hvilket betyr at for å se den i Norge må du enten bruke VPN eller laste den ned.

 

Conversations With a Killer: The Ted Bundy Tapes (2019), på Netflix. 4 stk rundt 1 time lange episoder. Veldig bra, han var en fæl jævel!!! True Crime opplegg, man kommer i 70 talls stemning med klipp - så er det et vellaget skummelt soundtrack som hjelper på.

 

Denne skal jeg se. Hørt mye bra om den.

Lenke til kommentar

Conversations With a Killer: The Ted Bundy Tapes (2019), på Netflix. 4 stk rundt 1 time lange episoder. Veldig bra, han var en fæl jævel!!! True Crime opplegg, man kommer i 70 talls stemning med klipp - så er det et vellaget skummelt soundtrack som hjelper på.

 

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile neste stopp? Skal være en veldig velspillt sak med Zac Efron, også med Joe Berlinger bak rattet her som I The Ted Bundy Tapes. Filmen ligger på Netflix.

 

Jeg tenkte jeg skulle begynne med dokumentaren og se filmen på sikt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile neste stopp? Skal være en veldig velspillt sak med Zac Efron, også med Joe Berlinger bak rattet her som I The Ted Bundy Tapes. Filmen ligger på Netflix.

 

Jeg tenkte jeg skulle begynne med dokumentaren og se filmen på sikt :)

 

Ja, det er planen min, også - skal se filmen etterhvert  :)

 

Historien om denne mannen er utrolig.

Lenke til kommentar

Vi ser for tiden The Looming Tower, som er et slags dokudrama om hendelsene i årene før 9/11, der det faktisk var mange indikasjoner på at det ville bli gjennomført et terrorangrep. Noe av kjernen i serien virker det som at er å forklare hvorfor dette allikevel ikke førte til at man klarte å forhindre det, og historien forløper parallelt med et forhør av de ansvarlige (eller uansvarlige) innen CIA og FBI.

 

Selvfølgelig er serien en Hulu-eksklusiv, hvilket betyr at for å se den i Norge må du enten bruke VPN eller laste den ned.

 

 

Den er på Amazon...

Lenke til kommentar

Haha. The Shield og SWAT deler univers nå.

 

Steve Billings (David Marciano) dukket opp i episoden sist uke. 

 

Liker ideen at Billings forsatt er etterforsker så lenge etter The Shield tok slutt, selv etter alt det Billings gjorde som en politietterforsker 

Lenke til kommentar

Som jeg kommer til å skaffe meg når LotR-serien kommer.  :thumbup:

 

Den er nok noen år unna. 

 

Amazon skal ha for at de er veldig billig sammenlignet med konkurrentene. Ca. 30 kroner måneden de første seks månedene er på et akseptabelt nivå. Mtp innhold er det nok strømmetjenesten som gir mest for pengene. 

Lenke til kommentar

Vi ser for tiden The Looming Tower, som er et slags dokudrama om hendelsene i årene før 9/11, der det faktisk var mange indikasjoner på at det ville bli gjennomført et terrorangrep. Noe av kjernen i serien virker det som at er å forklare hvorfor dette allikevel ikke førte til at man klarte å forhindre det, og historien forløper parallelt med et forhør av de ansvarlige (eller uansvarlige) innen CIA og FBI.

 

Selvfølgelig er serien en Hulu-eksklusiv, hvilket betyr at for å se den i Norge må du enten bruke VPN eller laste den ned.

 

Denne skal jeg se. Hørt mye bra om den.

Den ble lagt ut på Prime Video forrige vinter. Ålreit serie, dog under pari for Wright & Gibney. Boken til Lawrence Wright, The Looming Tower: Al Qaeda and the Road to 9/11, anbefales på det varmeste. Wright skrev også boken Going Clear: Scientology, Hollywood, and the Prison of Belief om scientologikirken, som senere ble til en dokumentar av Alex Gibney.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I got the heart, body, and the twat of a high school cheerleader who has only done anal." - Selena Meyer.

 

 

Veep hadde utvilsomt vårens beste seriefinale. 

 

Solid, morsom, brutal og litt bitter avslutning. Slik som passer perfekt til serien. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...