Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar + SV, frihet for mennesket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sökte på ottar och hijab och fant deras princip program.

Bland annat

"Kvinnegruppa Ottar mener at hijab er et symbol på kvinners underordnede posisjon sammenlignet med menn. Vårt håp er at økende frihet for muslimske kvinner også vil føre til at flere velger å leve uten hijab, men vi støtter på ingen måte et generelt forbud. Hijab for barn under pubertetsalder er mer problematisk."

https://www.kvinnegruppa-ottar.no/prinsipprogram

Tycker ikke de verkar väldigt positiva eller att det er en frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den radikale, ytre venstresiden trengte en ny sårbar og trangbodd gruppe å forsvare, etter at arbeiderklassen fikk ordnede ansettelsesforhold, oppsigelsesvern, sykepenger og grei lønn. De må jo ha radikale meninger om ett eller annet. De kan ikke si seg stort sett fornøyd, og jobbe for små forbedringer, men må ha væpnet revolusjon!

Jeg likte dem bedre da det handlet om fagforeninger, selv om de kunne droppe "kammerat" og sympati med Stalin. 

Nå definerer de hva som er politisk korrekt, og alle som ikke er enig er rasist. Det er helt greit å undertrykke jøder, for de er hvite og priviligerte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (29 minutter siden):

Hvor mange muslimske kvinner har du snakket med uten å trekke inn dine fordommer og søke etter den svarene som nettopp bekrefter fordommene dine?

Møter på noen. De er alltid veldig snille, søte og behjelpelige mot meg. Men det slår meg også at de virker "underdadige". Det synes jeg er trist. De fortjener mye bedre enn å bli født inn i denne sekten Islam er. Mange av de har åpenbart blitt kuet fra tidlig av. 

Ble senest i forrige uke utskjelt av en muslimsk mann pga noe som ikke var min feil engang, der er lunta betydelig kortere. De kan være bøller å møte på synes jeg. Ikke alltid selvsagt.

Men de beste jeg møter på er definitivt kurdere 💖Det er så trist at vi er på feil side der. Viktigere å holde oss inne med Erdogan. Veldig veldig trist.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 15.4.2024 den 3:24 PM):

Kulturrelativisme er rasistisk og sexistisk og legitimerer ondskap.

Ottar og SV sier nærmest rett ut at kvinner fra andre kulturer og særlig de med en annen hudfarge ikke er like mye verdt og ikke er verdt bryet å forsvare.

At kvinner i Vesten "velger" å gå med hijab skjer ikke i et vakum. Det finnes også alskens sosialt press og forventninger. Det er også å klinke kvinner i muslimske land som ikke har noe valg midt i trynet. Personlig oppfatter jeg hijab som et ekstremistplagg, og et symbol på undertrykkelse, rasisme med mer, i strid med norsk lov. Men forstår at andre ikke oppfatter det på samme måte. Dog mener jeg, kun fordi det er så utbredt og akseptert.

En fugl født i et bur tror tross alt at det å fly er umulig.

Vel, dette er jo feminister, og fra starten av handlet feminismen mest om at overklassekvinner ville ha like mye makt og innflytelse som sine menn.

Arbejderklassekvinner brydde de seg katta om.

Tok lang tid før det ble en sosialisme + feminisme kobling.

Så…ja, at de samme som gråter og bærer seg fordi det ikke er like mange kvinnelige som mannlige ledere, bryr seg katta om at fattige innvandrerkvinner blir undertrykt, det er mer eller mindre sånn bevegelsen alltid har vært.

Brother Ursus skrev (31 minutter siden):

Håpløst komisk å se ytre venstre promotere bakstreversk, ultrakonservativt, voldelig, hardcore, imperialistisk, autoritært, høyreekstremt, patriarki - fordi utøverne har en annen hudfarge.

Konklusjonen er i min oppfatning at kulturrelativister er misogynister og rasister.

Den konklusjonen er jeg helt enig i, i praksis blir det rasisme og misogynisme.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (10 minutter siden):

Møter på noen. De er alltid veldig snille, søte og behjelpelige mot meg. Men det slår meg også at de virker "underdadige". Det synes jeg er trist. De fortjener mye bedre enn å bli født inn i denne sekten Islam er. Mange av de har åpenbart blitt kuet fra tidlig av. 

Ble senest i forrige uke utskjelt av en muslimsk mann pga noe som ikke var min feil engang, der er lunta betydelig kortere. De kan være bøller å møte på synes jeg. Ikke alltid selvsagt.

Men de beste jeg møter på er definitivt kurdere 💖Det er så trist at vi er på feil side der. Viktigere å holde oss inne med Erdogan. Veldig veldig trist.

Kurdere er fantastiske folk etter min erfaring ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (38 minutter siden):

Mange muslimer som er kommet til norge burde være glad de kom til et kristent land.

Det var faktisk mange som satt i kirkeasyl før de fikk opphold. 

Der fikk de mat og opphold fra kirken

Og ja selvfølgelig, prest, kirkelyd med lokalsamfunn slåss for at de skulle få bli

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (15 minutter siden):

Møter på noen. De er alltid veldig snille, søte og behjelpelige mot meg. Men det slår meg også at de virker "underdadige". Det synes jeg er trist. De fortjener mye bedre enn å bli født inn i denne sekten Islam er. Mange av de har åpenbart blitt kuet fra tidlig av. 

Så ekkelt skrevet! Du må bare mislike islam, men jeg synes synd på deg siden det virker som at fordommene dine er ganske aktive med tanke på hvordan du beskriver dine møter med disse kvinnene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (42 minutter siden):

Håpløst komisk å se ytre venstre promotere bakstreversk, ultrakonservativt, voldelig, hardcore, imperialistisk, autoritært, høyreekstremt, patriarki - fordi utøverne har en annen hudfarge.

Konklusjonen er i min oppfatning at kulturrelativister er misogynister og rasister.

Ja det er så tragisk. Om det bare gikk ut over de helt OK, men det er hele samfunnet. 

Så lenge de også har statsstøtte tviholder de på det og finner stadig på noe nytt tull de kan herje folk med.

OTTAR hater den norske  middelaldrnde mann. Skulle tro det var en gruppe damer som var misshandlet av sine tidligere ektemaker og skal hevne seg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Så ekkelt skrevet! Du må bare mislike islam, men jeg synes synd på deg siden det virker som at fordommene dine er ganske aktive med tanke på hvordan du beskriver dine møter med disse kvinnene.

Selvsagt, alle observasjoner som ikke støtter ditt verdensbilde må skyldes "fordommer". Mine møter med disse kvinnene var fine de. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Boing_80 said:

Så ekkelt skrevet! Du må bare mislike islam, men jeg synes synd på deg siden det virker som at fordommene dine er ganske aktive med tanke på hvordan du beskriver dine møter med disse kvinnene.

Finns väl tusendals kilder som beskriver kvinnens roll i Islam?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (4 minutter siden):

Finns väl tusendals kilder som beskriver kvinnens roll i Islam?

 

fredrik2 skrev (4 minutter siden):

Finns väl tusendals kilder som beskriver kvinnens roll i Islam?

Og i bibelen da? Skriver det fordi stamfaren til alle de tre store religionene er Abraham og mye går igjen i de tre hellige bøkene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Boing_80 said:

 

Og i bibelen da? Skriver det fordi stamfaren til alle de tre store religionene er Abraham og mye går igjen i de tre hellige bøkene.

Vad har bibeln med saken att göra? 

Jag tänkte på nyare kilder som böcker och artiklar. 

Är väl klart att kvinnene har en mycket sämre stilling i muslimska länder jämfört med i vesten och att i alla fall en del av detta också förekommer bland de som flytter hit?

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Jeg sidestiller det med de som kjemper for kvinners rettigheter til å omskjære sine små jenter og gutter.

Omskjæring av jenter kan være dødelig, dessuten mister de gleden ved sex fordi det bare vil gjøre vondt og en fødsel kan være skjebnen,  For gutter er det mye mer renslig.

Bare omskjæring du reagere på, da burde du lese deg opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (26 minutter siden):

Så ekkelt skrevet! Du må bare mislike islam, men jeg synes synd på deg siden det virker som at fordommene dine er ganske aktive med tanke på hvordan du beskriver dine møter med disse kvinnene.

Jeg synes du skulle fortelle hva som er bra med islam. 

De landene islam herje de så med hverandre at folk flykter,  Hvorfor det?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...