Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, lada1 said:

Jeg tipper rubler + at greia ikke er sannhet men (gjerne sponset) formidling av "offentlig sannhet". 

Ja vi så vel nettopp dette i tulling tucker saken. Hans "jobb" var jo å fronte nettopp slike ting, for at de som så på skulle føle seg ultraspesielle som skjønte noe som resten av verden ikke forstod. Heldigvis fikk jo noen av hans løgner rettslig etterspill og kostet Fox milliarder så da sparket de fyren. Tulling tucker han lærte ingenting. Nå er han igang med å lansere seg og "den virkelige sannheten" på twitter blant annet. Og han har kjøpt reklamespots hos andre tullinger blant annet youtubere der han kjører en par minutters monolog og taler om "den skjulte sannheten og hvordan media, main stream media må vite, alltid lyver og hvordan verden ved å følge ham kan få den virkelige sannheten. Jeg ler så jeg griner når jeg hører tulling tucker bruker slike ordelag. Han, som beviselig har løyet i media skal fortelle sannheten? Det er mennesker som tulling tucker som gjør at jeg kjører full adblock uten å sove dårlig. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal analysere det som skjer i Belgorod or Russland, så er det fremdeles vanskelig å se den fullstendige vidden av operasjonen. 

Men den tilsynelatende størrelsen tilsier foreløpig at det ikke var et passivt invasjonsangrep, men det er helt 200% sikkert at det ikke bare var en gjeng Russere som tok en field trip. 

Sammen med det som skjer i Russland, mobiliseringen på sosiale media, så fremstår dette som målrettede destabiliserende operasjoner.

Det er mulig dette bare var et PR-stunt. Men, det kan ligge i kortene at det komme flere slike operasjoner inn i Russland.

Men, om det skulle stemme så er jeg usikker på om flere små raid som stikker når Russiske styrker kommer er veien å gå for å skape politisk støtte. Dette kan gi den følelsen av terror Russland beskriver det som. 

Jeg tror 10000 mann som okkuperer store deler av Belgorod, og slår tilbake Russiske spesialstyrker som skal frigjøre områdene er en bedre løsning.

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (3 minutter siden):

Eg er heilt sikker på at det er destabilisering før en motoffensiv.

God plan, trur eg.

Jeg tror også det er en sammenheng. Men, det vil ikke ha noen effekt før Russland trekker ut styrker og setter dem et annet sted. 

Hvis angrepene følger samme lest så frykter jeg, håper jeg tar feil, at Russland driter i å sikre grensa, og heller satser på en responsstyrke som kommer inn der ting skjer så får heller folk på grensa føle seg utrygge.

Frekvensen må i alle fall betydelig opp om det skal ha noen effekt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På en annen side kan det være jeg tar feil. Men, det overrasker meg virkelig om dette stemmer. Dette er vogner Russland vil være veldig avhengige av i Ukraina. Med med mindre dette er utstyr flyttet fra sikkerhetsstyrkene rund Moskva etc. selv om det står "fra fronten". Dette kan i så fall være en gambling i en tid det indre uro ikke akkurat er fraværende. I så fall kan det være en mer midlertidig gestus. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (3 minutter siden):

Han går russerenes ærend. Han sprer russiske trusler og løgner.

putler vil ikkje bruke atomvåpen, for då veit han at svaret blir brutalt og effektivt. Men truslane om å bruke atomvåpen har jo vist seg effektive.

Så han er kjent for å spre russisk propaganda? Lurte på hvem denne fyren var, i og med at han er en tidligere amerikansk offiser ble jeg overraska

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 timer siden):

Skjermdump fra kanalen til Arthur Rehi.

Majoriteten av alle disse enhetene er utradert. Det er snakk om 90% tap. Restene er blitt omdisponert og står antagelig i det østlige Ukraina. Men de er i hvert fall ikke i Bilhorod (Belgorod). Her påstås det også at det var 300 opprørssoldater. Det høres rimelig ut.

Untitled.jpg

Operator Starsky har hevdet 8 bataljoner med eksilrussere. Om vi antar at Starsky snakker sant men kanskje ikke forteller *hele* sannheten er det lett å se for seg at kun en halv bataljon var involvert i dette raidet og at resten befinner seg spredt ut over ukrainsk side av grensen, klar for nye raid inn i russisk territorium. ;) 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Rhabagatz said:

Litt for lettvint, dette her. 
Klassisk brønnpissing.

hm ok så hva foreslår du? Skal vi bare droppe støtten til Ukraina i frykt for atomkrig? Kanskje vi i samme slengen bare skal bytte alle europeiske flagg med russiske og få oss nye pass og bli putins treller?

Jeg setter ting noe på spissen her, men det er der vi ender om vi skal fortsette å gi etter for trusler om atomkrig. I 2014 var vi der, drit redde for atomtruslene og den russiske bjørnen. Hele verden så en annen vei mens russland invaderte og okkuperte Krim og aktivt startet og støttet grupperinger som "ville bli russiske". 

Hadde verden satt ned foten alt da og sagt, vil du bli russisk, flytt til russland. Ingen utbrytere løser opp nasjonalstaten Ukraina og putin får dra seg hjem før vesten bomber den russiske militærmakt sønder og sammen. 

Om vesten hadde tatt det standpunktet i 2014 ville ikke putins menn marsjert mot Kiev eller invadert Ukraina eller stjålet Krim. 

Endret av bojangles
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, bojangles said:

hm ok så hva foreslår du? Skal vi bare droppe støtten til Ukraina i frykt for atomkrig? Kanskje vi i samme slengen bare skal bytte alle europeiske flagg med russiske og få oss nye pass og bli putins treller?

Jeg setter ting noe på spissen her, men det er der vi ender om vi skal fortsette å gi etter for trusler om atomkrig. 

At vi skal ta velbegrunnede utspill alvorlig, selv om vi er uenige, og ikke umiddelbart avfeie det som russisk propaganda.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, bojangles said:

Nei det er det siste vi skal gjøre. Vi så i 2014 hvordan det gikk. Vi kan ikke leve i en verden der trusler vinner frem og der det skapes og legge til rette for splid via å skape frykt, usikkerhet og tvil slik russerne holder på. Vil de bruke atomvåpen og de faktisk gjør det så blir det slik. Tar heller en bombe i huet enn å leve i putins stor-russland. 

Og da vinker vi farvel til den opplyste debatten …

Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (22 minutter siden):

At vi skal ta velbegrunnede utspill alvorlig, selv om vi er uenige, og ikke umiddelbart avfeie det som russisk propaganda.

 Velbegrunnet var det vel ikke, dro et tall ut av ræva i bunn og grunn. Russisk propaganda eller ikke, de bidrar ikke til noe positivt med dette forsøket på og spre atomfrykt.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (11 timer siden):

Jadda! Nå fylles det opp med bedre våpen, missiler, tanks og snart også F16. 

Ivan kan likegodt reise hjem nå før de sitter hodeløse i skyttergraven med digre høl i magan. Eller ta overgang til rebellene. 

Eller slippe den/de H-bomben/ne som gjør slutt på alt, dvs. m/gjengjeldelse, etc. blir det ikke mange plasser igjen på jorden som blir levelig for mennesker og dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...