Høres rart ut ja. De skriver ikke det i pressmeldingen:
https://folkehjelp.no/nyheter/to-drept-og-flere-skadet-i-et-rapportert-russisk-angrep-i-ukraina
Og kjeltringene går bevisst etter hjelpearbeidere. Fra samme NRK-artikkel:
Angrep danske mineryddere i fjor
I fjor høst ble også mineryddere fra Dansk flyktninghjelp utsatt for et missilangrep, men da i Tsjernihiv nord i landet.
To ansatte i Dansk flyktninghjelp drept i rakettangrep i Ukraina
Den russiske raketten rammet Danske folkehjelps minearbeidere nord i Ukraina
To personer ble drept og tre ble skadd.
Det var et målrettet angrep mot Dansk flyktninghjelp, uttalte guvernør Vjatjeslav Tjaus den gang.
– Først strødde russerne eksplosiver og miner i regionen. Nå dreper de mennesker og sivile som risikerer livet sitt for å rydde landet vårt for konsekvensene av den russiske invasjonen, sa guvernør Vjatjeslav Tjaus.