Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (6 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor? Er det på grunn av økonomi? Eller er det andre årsaker?


For meg er det mye enklere, samt at det er en del ting som ikke er umiddelbart tilgjengelig gjennom ordinære kanaler.

Når det er sagt, så har jeg Netflix, SkyShowTime og sikkert mye annet ræl gjennom Allente, så jeg betaler allerede for en del av innholdet, men velger å benytte en egen Plex-server i stedet, hvor ting blir magisk tilgjengelig nærmest umiddelbart etter release (med Sonarr/Radarr osv), og alt er på et sted osv. i stedet for å styre med alle disse streaming-tjenestene.
Selv hater jeg tekst på engelske serier, men det er jo bare å slå på tekst, så ordnes det automatisk av Plex.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Driver å ser Scrubs etter at @Gaea anbefalte den. 

Veldig god serie men jeg merker jeg må ta en del pauser fra den til og fra da det blir mye av det samme.
Digger Dr. Cox han er nok favorittkarakteren min. 
Mye bra humor i serien. 

Vurderer å se Justified igjen forøvrig. Lenge siden jeg så den sist. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
6 hours ago, Dubious said:

Wednesday 4k HDR, er en helt ny opplevelse.
Alt som var dårlig med serien i 1080p er borte. 

Fikk sett Wednesday og synes det var en helt ok serie. Gode skuespillere og tildels svært god dialog med mye mørk humor man kanskje ikke alltid legger merke til. Historien var derimot veldig standard og ikke mye å skryte av. Det er karakterene og dialogen som gjorde at jeg fortsatte å se den på tross av en litt uinteressant historie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

slow-horses2-review-fb-1002x524.jpg.5aadfdd32fcb56151cd040973c14ce9b.jpg

 

Sesong 2 av Slow Horses hadde premiere i dag på AppleTV+ med de første to episodene. 

Så ferdig sesongen tidligere denne uka, og denne sesongen overrasket meg. Vil si den er bedre enn den første. Dynamikken mellom Lamb og River er bedre. Hovedplottet er mer komplisert, men også bedre. Men elsker Gary Oldman så mye i denne rollen, og gleder meg til sesong 3 og 4, som er allerede på vei. 

Endret av Maury
Hadde*
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

AppleTV+ har sluppet nye promoen for kommende filmer og serier som kommer. Inkl. TV-serier som: Shrinking med Jason Segel og Harrison Ford fra Ted Lasso-folka; Post-apoklayptiske miniserien Wool med Rebecca Ferguson, Tim Robbins, Rashida Jones og Common regissert av norske Morten Tyldum; og Hello Tomorrow! med Billy Crudup.

Men høydepunktet er de første klippene av Masters of the Air, nye åndelige oppfølgeren til Band of Brothers som følger og baserer seg hovedsakelig på Eighth Air Force under andre verdenskrig. Ser også ut som endelig at historien om Tuskegee Airmen blir fortalt noe ordentlig i miniserien også, etter at filmer rundt dem slik som Red Tails var bare elendig. 

Masters of the Air er produsert av Tom Hanks og Steven Speilberg sitt Playtone igjen. Cary Joji Fukunaga (No Time To Die, True Detective) regisserer de første 3 episodene. Solid cast her med navn som Adam Butler, Callum Turner, Barry Keoghan og snart Doctor Who-klare Ncuti Gatwa. 

 

 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hoppa over på ny serie i kveld. Tehran. Skikkelig kul spionserie. Har veldig sansen for slike serier. Føler den leverer veldig bra. Har blitt sittende å se et par episoder nå og dette blir nok muligens en bing. 

Etter å ha sett ferdig Le bureau så var det et tomrom følte jeg. Den serien var faen meg bare så eksepsjonelt god. 

Vet ikke om denne er på samme nivå men jeg følger med. 

Verd å få med seg om du liker slike serier. Det er en Isrealsk serie hvor de snakker hebraisk, persisk og engelsk.

Israelerne er flinke til slike serier. Jeg likte godt Prisoner's of War som er opphavet til serien Homeland.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Begynte på Tehran igår jeg også og ble ferdig med sesong 2 nå, var spennende den. Vil ha mer. 

The Essex Serpent, starta intressant men likte ikke helt storyen, spesielt avslutninga. Tom Hiddleston var litt meh, men Claire Danes og Frank Dillane gjorde det veldig bra.

Ser veldig fram til Slow Horses S2 blir ferdig, orker ikke ukentlig episoder på den så venter. 

Shantaram begynte å ta seg opp litt så venter med de siste 4 episodene der også, 2 uker til. 

Lenke til kommentar

Vi begynte på Willow igår på Disney+/, var greit nok. Men langt etter serier som HotD og RoP og Withcer.

Jeg sovnet litt uti en quest eller noe, synes kostymene effekter etc ikke nådde helt opp, skuespill var ok.

Jeg husker ikke helt hvordan filmen gikk. Har minne at jeg sovnet der også, har filmen i sd på en harddisk et sted.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Så ferdig The Offer i går. Glimrende serie basert på produsent Al Ruddys fortelling om hvordan The Godfather ble unnfanget. Har ikke lest memoarene hans, men serien i seg selv var meget god. Godt skuespill av folk som Miles Teller, Juno Temple, Colin Hanks, Matthew Goode, Dan Fogler, Burn Gorman og flere. Finnes på SkyShowtime og anbefales.

Prøvde meg så på Willow. En lettbeint eventyrfilm som jeg har gode minner fra i barndommen, er regelrett dratt fram og pisset på av Disney. Slo av halvveis i første episode. Helt forferdelige greier. Trist at Warwick Davis lot seg overtale til dette her. Det eneste bra med serien er promoen hvor WD møtet den nye casten og på tull oppfører seg som en diva.

Det Mouse House holder på med for tida er merkelig. Ikke rart det er problemer der i gården. 

For de som måtte ha interesse for Rings of Power, har orklederen Adar blitt recastet. Sam Hazeldine erstatter Joseph Mawle.

Endret av Revie
Lenke til kommentar
Revie skrev (7 timer siden):

Så ferdig The Offer i går. Glimrende serie basert på produsent Al Ruddys fortelling om hvordan The Godfather ble unnfanget. Har ikke lest memoarene hans, men serien i seg selv var meget god. Godt skuespill av folk som Miles Teller, Juno Temple, Colin Hanks, Matthew Goode, Dan Fogler, Burn Gorman og flere. Finnes på SkyShowtime og anbefales.

Prøvde meg så på Willow. En lettbeint eventyrfilm som jeg har gode minner fra i barndommen, er regelrett dratt fram og pisset på av Disney. Slo av halvveis i første episode. Helt forferdelige greier. Trist at Warwick Davis lot seg overtale til dette her. Det eneste bra med serien er promoen hvor WD møtet den nye casten og på tull oppfører seg som en diva.

Det Mouse House holder på med for tida er merkelig. Ikke rart det er problemer der i gården. 

For de som måtte ha interesse for Rings of Power, har orklederen Adar blitt recastet. Sam Hazeldine erstatter Joseph Mawle.

The Offer høres ut som verdt å sjekke ut, hvor streames det om så er?

Enig i Willow trodde dette var en større satsing, men det ser ikke ut som budgettet er så stort, ellers er lønna høy noe jeg ikke tror.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (38 minutter siden):

The Offer høres ut som verdt å sjekke ut, hvor streames det om så er?

Enig i Willow trodde dette var en større satsing, men det ser ikke ut som budgettet er så stort, ellers er lønna høy noe jeg ikke tror.

SkyShowtime ligger den på. Er vel ikke allverdens som fenger der kanskje, men du har den og Yellowstones fem sesonger med 1823 og snart 1923. Mulig det også er gratis første uke.

The Offer var kanon. Trodde ti episoder ville være altfor mye å fortelle hvordan Godfather ble til (sikkert kreativt fortalt) men i det det sluttet ville jeg ha mer.

Absolutt en slow burner, men det er definitivt filmen den hyller også! Vi er i mafialand.

Matthew Goode er vel den som leverer best syns jeg. Kjenner han fra Watchmenfilmen og sist Discovery of Witches. Tror ikke ueg hadde kjent han igjen faktisk. Miles Teller er god, men rollen er nok ikke den som utfordrer mest. Juno Temple er også bra! Fogle er topp som Coppola. Syns også de som spiller skuespillerne fra filmen er godt spilt. De tar ikke for stor rolle og er gjenkjennelige uten å være parodiske. 

Endret av Revie
Lenke til kommentar
Revie skrev (9 timer siden):

 

For de som måtte ha interesse for Rings of Power, har orklederen Adar blitt recastet. Sam Hazeldine erstatter Joseph Mawle.

Wow, en av de få i serien som faktisk gjorde en grei jobb! Det var jo veldig synd.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...