Gå til innhold

Svenske tilstander på vei til Norge


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (12 timer siden):

Hvis politikerne ikke lar politiet gjøre jobben sin så er det opp til folket å velge nye politikere.

Problemet er at de lar politiet gjøre for mye jobb, idiotiske jobber som stort sett bare kødder med folks frihet, på tide å regulere flere rusmidler å prostitusjon, det er ingen grunn til at politiet skal bruke sin tid på å jage folk som kun skader sin egen kropp. At vi skal la kriminelle, mafia å karteller ta seg av denne multimilliard industrien gir ingen mening verken økonomisk eller humanitært. Dessverre er det stor enighet i de fleste politiske partier å innad i politiet om at organisert kriminalitet må få lov til å leve. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Inspector said:

De svenske tilstandene har blitt sterkt preget av lav oppklaringsprosent, få vitner og stor mistillit mellom myndigheter og berørte befolkningsgrupper. En utvikling som har pågått lenge og under radaren , bevisst eller ubevisst hos svenske myndigheter.  https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/O87vLl/eksplosjon-i-stockholm-en-bekreftet-skadet

De neste 2-3 årene vil vise om vi klarer å styre unna dette i Norge.

Dette skremmer meg mer enn noe annet. Det skal ikke mye til å rive ned den tilliten som ligger til grunn for vårt siviliserte samfunn. 

Med én gang nok mennesker begynner å tvile på om staten kan beskytte oss, så kastes vi raskt tilbake til et samfunn som ligner veldig på det som migrantene flykter fra. 

Endret av bzzlink
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Må si jeg er veldig lite begeistret for at slike små og store bøllefrø skal måtte koste samfunnet mye penger og ressurser, og sikkert ødelegge oppvekstmiljøene for mange. For det er jo ikke akkurat noen mangel på andre utfordringer nå om dagen heller.

Kriminelle som prøver å selge dop engasjerer meg i utgangspunktet null og niks, men den typiske "driftsmodusen" til dopselgere i innvandringstette nordeuropeiske bydeler virker dessverre å være enormt destruktiv ikke bare for de som er innenfor disse miljøene.

Fra hvordan den sosiale dynamikken forandres i skolegårder og nabolag der kriminelle blir forbilder, til helt uhyrlige situasjoner av typen "selg dop for oss, hvis ikke kverker vi mora di". Det er ikke vanskelig å se for seg at mange som vokser opp i slike kontekster vil finne det veldig utfordrende å kunne bidra positivt i samfunnet senere i livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette må tas tak i ganske kjapt. Disse jævlene i den gjengen der er farlige og burde kastes ut av landet så fort som mulig. Jeg er ofte i Stockholm, sitter her nå faktisk, og har merket gjennom årene hvor ille ting har blitt. Og det blir bare verre og verre ser det ut til. Og veldig mye av skylden, spesielt i siste tiden, er pga den foxtrot gjengen og den "kurdiske rævhullet" som styrer alt fra Tyrkia. Stockholm er stort sett trygt og fint, men Oslo er mye mye bedre. Man ønsker ikke at det skal bli like ille

Lovlige utsalg for narkotika hadde hjulpet å fjerne mye av pengene de tjener og kanskje dør gjengene ut etterhvert. Narkotikaforbudet er direkte med å fylle lommene til disse skurkene.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Lovlige utsalg for narkotika hadde hjulpet å fjerne mye av pengene de tjener og kanskje dør gjengene ut etterhvert. Narkotikaforbudet er direkte med å fylle lommene til disse skurkene.

Helt enig i at det må taes grep asap...men det blir ikke enkelt pga. dårlig tilgang til de miljøene som er mest utsatt. Høyere straffer for denne typen gjengkriminalitet og/eller følger i form av deportasjon er en mulighet.

Imidlertid tror jeg ikke lovlige utsalg er veien å gå. Tror det vil føre til en priskrig, gjengene har antagelig evne til å underby det offentlige for å beholde kunder. En lavere pris vil kunne tiltrekke seg flere brukere, noe vi absolutt ikke ønsker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

4 års fengsel for drap fordi de såkalt er "barn" - dette er helt latterlig og de kriminelle utnytter det helt bevisst. Slik går det når naive idealister får herje fritt. Disse unge kriminelle burde hatt lange straffer (først og fremst for å beskytte samfunnet) og aller helst forvaring.

Endret av Kakkelfant
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Hovedløsningen er innvandring-stopp, og re-migrasjon slik asyl var tilsiktet.

Permanent oppholdstillatelse og statsborgerskap etter 8 år er helt absurd og må avvikles.

Her berører du noe som faktisk ikke noen partier tør å ta i sin munn...ennå.. re-migrasjon..

Helt åpenbart at den totalt sindsyke politikken svenske sosialdemokrater drev tidligere, og som nå holder på å få det svenske samfunnet/demokratiet til å vakle, bare kan reddes ved re-migrasjon..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nasjonalisten said:

Hovedløsningen er innvandring-stopp, og re-migrasjon slik asyl var tilsiktet.

Permanent oppholdstillatelse og statsborgerskap etter 8 år er helt absurd og må avvikles.



Innvandring er ikke problemet. Problemet er asylanter og flyktninger. Oftest falske sådanne.

Det er ikke overraskende at analfabete religiøse fanatikere fra landsbygda i den muslimske verden som er ute etter å utnytte sosiale og økonomiske goder ikke passer inn i Europa.

Mange av dem er kriminelle før de noen gang har satt sine føtter på norsk og europeisk jord. De fleste asylsøkere har ikke noe asylgrunnlag. Men det er opp til UNE og UDI å bevise at de ikke har det. Som er fullstendig koko.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 timer siden):

Virker ikke som om FRP sa noe som helst nyttig og konkret i den debatten, altså. 

I kjent FrP-stil var det konkrete forslag om mer politi, hardere straffer, høyere krav til integrering/språk og kulturforståelse, mer disiplin i skolen, overvekt av etnisk norske i skoleklasser osv osv.
FrPs ønske om adressering av ansvar og kalle en spade for en spade, møtte null forståelse fra et AP med berøringsangst mot alt som kunne ligne stigmatisering

Endret av Inspector
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Inspector skrev (16 minutter siden):

I kjent FrP-stil var det konkrete forslag om mer politi, hardere straffer, høyere krav til integrering/språk og kulturforståelse, mer disiplin i skolen, overvekt av etnisk norske i skoleklasser osv osv.
FrPs ønske om adressering av ansvar og kalle en spade for en spade, møtte null forståelse fra et AP med berøringsangst mot alt som kunne ligne stigmatisering

Med andre ord masse vag signalisering og få konkrete forslag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (1 time siden):

Imidlertid tror jeg ikke lovlige utsalg er veien å gå. Tror det vil føre til en priskrig, gjengene har antagelig evne til å underby det offentlige for å beholde kunder. En lavere pris vil kunne tiltrekke seg flere brukere, noe vi absolutt ikke ønsker.

Høyere straffer og deportering er jeg helt enig i er det viktigste. Legalisering er kun en annen ting som også hjelper.

Hvor mange smugler alkohol/sigaretter eller kjøper det på ulovlig marked? Forsvinnende få i forhold til resten. Får man til det samme med narkotika så blir det et tryggere samfunn.

Jeg driter i om folk vil ruse seg, men jeg fordrar ikke kriminaliteten rundt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (16 minutter siden):

Hvor mange smugler alkohol/sigaretter eller kjøper det på ulovlig marked? Forsvinnende få i forhold til resten. Får man til det samme med narkotika så blir det et tryggere samfunn.

Jeg driter i om folk vil ruse seg, men jeg fordrar ikke kriminaliteten rundt det.

Syns ikke sammenligningen med alkohol og tobakk er så god. Bortsett fra alkoholikere har de aller fleste god kontroll på forbruket sitt, og det er få problemer med å skaffe seg mer. Dop-misbrukere har ofte svært liten kontroll med sitt behov. Lovlige utsalg ville garantert ha strenge restriksjoner, f.eks på mengde. Av en langer kan man få akkurat så mye man vil, så lenge man har penger. Og tror du ikke flere mennesker ville "prøve" hvis de kunne få tak i stoff på helt lovlig vis ?  

Som sagt, jeg tror ikke "av-kiriminalisering" ville gjøre de faktiske tilstandene noe bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Dette må tas tak i ganske kjapt. Disse jævlene i den gjengen der er farlige og burde kastes ut av landet så fort som mulig. Jeg er ofte i Stockholm, sitter her nå faktisk, og har merket gjennom årene hvor ille ting har blitt. Og det blir bare verre og verre ser det ut til. Og veldig mye av skylden, spesielt i siste tiden, er pga den foxtrot gjengen og den "kurdiske rævhullet" som styrer alt fra Tyrkia. Stockholm er stort sett trygt og fint, men Oslo er mye mye bedre. Man ønsker ikke at det skal bli like ille

Lovlige utsalg for narkotika hadde hjulpet å fjerne mye av pengene de tjener og kanskje dør gjengene ut etterhvert. Narkotikaforbudet er direkte med å fylle lommene til disse skurkene.

Tror nok det bare fører til at kriminelle selger stoff billigere enn der andre ville kjøpt det lovlig.

Litt sånn som hvordan mange brenner selv og selger dette. Tror du får mer for pengene ved å kjøpe brent enn du noen gang vil få gjennom polet, både i kvanta og pris.

Tror du f.eks alkohol noen gang kommer til å stoppes å konsumeres? Du kan gjøre det 1930-åra ulovlig, vi så hvordan det gikk; folk brenner da selv og selger det. Skulle narkotika noen gang bli lovlig så må det koste en X pris, hvem blir konkurrentene deres? Kriminelle, hva gjør de da? Selger billigere og ved større kvanta enn de lovlige utsalgene for å konkurrere.

Tviler sterkt på at legalisering har noen ting for seg, ANNET enn at man kan være tryggere på hva man kjøper. Men det tror jeg faktisk de fleste stoffmisbrukere per i dag egentlig driter i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, SuperKrokodille said:

Må si jeg er veldig lite begeistret for at slike små og store bøllefrø skal måtte koste samfunnet mye penger og ressurser, og sikkert ødelegge oppvekstmiljøene for mange. For det er jo ikke akkurat noen mangel på andre utfordringer nå om dagen heller.

Kriminelle som prøver å selge dop engasjerer meg i utgangspunktet null og niks, men den typiske "driftsmodusen" til dopselgere i innvandringstette nordeuropeiske bydeler virker dessverre å være enormt destruktiv ikke bare for de som er innenfor disse miljøene.

Fra hvordan den sosiale dynamikken forandres i skolegårder og nabolag der kriminelle blir forbilder, til helt uhyrlige situasjoner av typen "selg dop for oss, hvis ikke kverker vi mora di". Det er ikke vanskelig å se for seg at mange som vokser opp i slike kontekster vil finne det veldig utfordrende å kunne bidra positivt i samfunnet senere i livet.

Nettopp det du nevner om sosial dynamikk bekymrer meg. 
Når våre barn vokser opp med mafialignende tilstander, der du eller mora de blir banket opp om du blikker noen.

Der du ikke kan ta offentlig transport, eller bevege deg rundt i ditt eget nabolag uten å frykte å bli ranet, spytta og urinert på.

Dette endrer samfunnet vårt veldig raskt. Og dette oppvekstmiljøet har vi importert inn til Norge.

 

IMG_9820.png

IMG_9819.png

IMG_9818.png

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (23 timer siden):

De «svinske» tilstandene er på vei til Norge: https://www.nrk.no/urix/kripos-stadfestar_-det-svenske-foxtrot-nettverket-opererer-i-noreg-1.16557954

Hvis man ikke gjør kraftfulle aksjoner nå, vokser problemene ut av kontroll.
Det er på tide å få hodet opp av sanden og kalle en spade for en spade.

De vet jo stort sett hvem disse personene er. Det er rart at de ikke kan settes ut av spill. Kanskje må lovverket justeres så slike farlige personer som i dag går fri fordi det ikke er lovhjemmel til å ta dem ut, kan tas hånd om på passende måte.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (15 minutter siden):

De vet jo stort sett hvem disse personene er. Det er rart at de ikke kan settes ut av spill. Kanskje må lovverket justeres så slike farlige personer som i dag går fri fordi det ikke er lovhjemmel til å ta dem ut, kan tas hånd om på passende måte.

Det er riktig. Disse få ødelegger for så mange at her burde utvisning/fradømmelse av statsborgerskapet være på sin plass.

Varig opphold hos fjerne slektninger i hjemlandet, uten fritidsklubber, uten ledighetstrygd, uten forsvarsløse pensjonister å rane, uten en gjeng å søke beskyttelse hos, med korrupte myndigheter som beslaglegger gullklokker og andre dyre eiendeler er nok ikke fristende for de utakknemlige som mistrives i vårt moderne velferdssamfunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Økning av straffer og senking av kriminelle lavalder er noe som er oppe til debatt hos Svenskene.

Problemet er at det må følges av høy oppklaringsprosent for å ha noen virkning, og den stuper jo.

Dette bildet er tatt i Miami-Dade. Kanskje noe å sikte etter?

Lysgen på å bevæpne seg kan falle når du ser folk rundt deg få livstid selv om de ikke dreper noen

IMG_9822.jpeg

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...