Gå til innhold

SIAN blir kjørt av veien (Video)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næringsleddet til SIAN er media.
Provokasjon = medieomtale = mat for SIAN. 
Gi heller SIAN minimalt med oppmerksomhet, så forsvinner dem av seg selv når de går lei. 

Joda, like idiotisk av muslimer å la seg provosere så ekstremt av noe så fjollete som brenning av en bok. Ja, det er idiotisk av SIAN. Men det er enda mer idiotisk dersom man "mister all forstand". Da er man ikke bedre enn provokatøren.

Hele SIAN og alt det greiene der er et stort gjesp.... Det er vel bare en mini-klubb med megafon og Petterøs Rød  3 på baklomma.  

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (18 minutter siden):

Kutt økonomisk støtte til religiøse trosretninger som begår slike handlinger 

Nå er del vel en god andel enkeltindivider.

Forøveig er islam en religion som får mer fotfeste.

Korannbrenning må sammenlignes med at muslimer brenner Norges lover foran Stortinget. Det er fortsatt bare en bok. - Men sterk symbolikk.

SIAN har sikkert noen gode poeng, men det drukner i brenning av koranen. Altså at SIAN bare ødelegger for seg selv. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (28 minutter siden):

"bilføreren er siktet for forsøk på grov legemsskade."

Var det virkelig alt?  Dette kvalifiserer da både for drapsforsøk på 5 personer samtidig som det tydelig falder inn under hatkriminalitet.

For ikke å snakke om alle andre trafikanter som kunne blitt rammet. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker i utgangspunktet rasistene og nazistene i SIAN alt vondt og sur melk i kaffen, slik de fleste gjør.

Det jeg ikke ønsker, er at de blir utsatt for noe sånt som dette. Hverken SIAN eller noen andre. Dette er svært alvorlig og setter også andre i livsfare. Her vil jeg tro personen som kjørte på dem vil siktes for drapsforsøk.

I tillegg til at det åpenbart er vanvittig å gjøre noe sånt, er det fullstendig idiotisk da dette er svært nyttig næring for de fire folka i SIANs sak.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (36 minutter siden):

"bilføreren er siktet for forsøk på grov legemsskade."

Var det virkelig alt?  Dette kvalifiserer da både for drapsforsøk på 5 personer samtidig som det tydelig falder inn under hatkriminalitet.

Nei. Mest sannsynlig kvalifiserer dette ikke til drapsforsøk. Og hvordan faller det å presse en bil av veien under hatkriminalitet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
tigerdyr skrev (39 minutter siden):

"bilføreren er siktet for forsøk på grov legemsskade."

Var det virkelig alt?  Dette kvalifiserer da både for drapsforsøk på 5 personer samtidig som det tydelig falder inn under hatkriminalitet.

Som alle andre saker så kan siktelsen utvides.. 

Men på NRK står det forøvrig dette: "Kvinnen er siktet for forsettlig påkjørsel og grov kroppsskade."

Drapsforsøk er jeg forøvrig enig i at dette på sett og vis er..

Juggel skrev (2 minutter siden):

Nei. Mest sannsynlig kvalifiserer dette ikke til drapsforsøk. Og hvordan faller det å presse en bil av veien under hatkriminalitet?

Å kjøre på noen med intensjon om å få dem til å krasje vil jeg påstå er et drapsforsøk.. Men jeg er ingen jurist så jeg tar nok den påstanden ut av ræven min. 

Men forstår heller ikke hvor hatkriminalitet kommer inn i bildet.. Hatet føreren hvite nordmenn på tur? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (17 minutter siden):

Næringsleddet til SIAN er media.
Provokasjon = medieomtale = mat for SIAN. 
Gi heller SIAN minimalt med oppmerksomhet, så forsvinner dem av seg selv når de går lei.   

Gi heller motdemonstrasjonene oppmerksomhet. Gi intervjuer til medlemmer av motbevegelsen til SIAN. Å ignorere ideologien til SIAN er desverre ikke nok hvis man virkelig vil at ideologien deres skal dø ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
AtterEnBruker skrev (2 minutter siden):

Gi heller motdemonstrasjonene oppmerksomhet. Gi intervjuer til medlemmer av motbevegelsen til SIAN. Å ignorere ideologien til SIAN er desverre ikke nok hvis man virkelig vil at ideologien deres skal dø ut.

Det er jeg uenig i. Dersom man ignorerer dem så vil de ikke vokse. Handlingen denne tråden handler om skaper sympati med SIAN og jo mer oppmerksomhet de får jo mer populær blir de. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Drapsforsøk er jeg forøvrig enig i at dette på sett og vis er..

Både ja og nei. Forsøk på drap. Da går man altså bevist inn for å forsøke å drepe. Altså, det er et aktsomt forsøk med det endelige målet om å drepe. Her er det nok sannsynligvis et aktsomt forsøk på kroppsskade - som igjen; fort kan ende med drap. 

Men når det er sagt, mener jeg at en bil er å regne som et gigantisk våpen i en slik sammenheng. Så all uaktsom kjøring, enten man har som mål om å skade/drepe eller hva-som-helst. Kan regnes som drapsforsøk. Også dersom man kjører i ruspåvirket tilstand, eller kræsjer i 120 km/t for nå nevne noe. Selv om det her ikke vil regne som aktsom atferd, men uaktsom. 

Hilsen "kverulanten".

Men jeg ser poenget ditt.... Har ikke noe i mot at vedkommende blir dømt deretter. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (5 minutter siden):

Det er jeg uenig i. Dersom man ignorerer dem så vil de ikke vokse. Handlingen denne tråden handler om skaper sympati med SIAN og jo mer oppmerksomhet de får jo mer populær blir de. 

Under forrige SIAN-markering på Tøyen torg (der de viste nazihilsener og brant koranen), ble det arrangert en antirasistisk markering et lite stykke unna, men ikke på samme sted. Den trakk masse folk, mens SIANs markering ikke hadde en eneste støttende tilskuer, og nesten ingen motdemonstranter. En god løsning synes jeg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (19 minutter siden):

Som alle andre saker så kan siktelsen utvides.. 

Men på NRK står det forøvrig dette: "Kvinnen er siktet for forsettlig påkjørsel og grov kroppsskade."

Drapsforsøk er jeg forøvrig enig i at dette på sett og vis er..

Å kjøre på noen med intensjon om å få dem til å krasje vil jeg påstå er et drapsforsøk.. Men jeg er ingen jurist så jeg tar nok den påstanden ut av ræven min. 

Men forstår heller ikke hvor hatkriminalitet kommer inn i bildet.. Hatet føreren hvite nordmenn på tur? 

Det er flere vurderinger som gjøres for om det er grov kroppsskade eller forsøk på drap. Det første er om handlingen lett kan føre til tap av liv. Her har det vært 5 personer i bilen og såvidt jeg skjønner er ingen av de alvorlig skadet. Da skal det argumenteres godt for at handlingen lett kan føre til tap av liv.

Det neste er om gjerningspersonen ved handlingen har hatt til hensikt å drepe. Nå er det fortsatt tidlig i etterforskningen, men blir det tatt ut tiltale for drapsforsøk her er jeg redd det blir forsvarermat.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe sier meg at slikt som denne påkjøringen er akkurat det sian er ute etter.
Kanskje ikke noe så drøyt som det som skjedde der, men de går jo ganske aktivt inn for å skape reaksjoner og det finnes alltid noen som er villige til å ty til vold uavhengig av religion og etnisitet.
Prøv f.eks å veiv med Rosenborg sitt flagg og syng Rosenborg sin sang inne på en Brann-supporter bar, i teorien bør det ende opp i konstruktiv debatt, i praksis garantert noe helt annet om man gjør slikt mange nok ganger.

Dette er vel det beste som har skjedd sian på mange år..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...