Gå til innhold

Svenske tilstander på vei til Norge


Anbefalte innlegg

anomys skrev (1 minutt siden):

Jaja, men det er vel ikke FRPs skyld i at 90 % av de insatte i norske fengsler er innvandrere. 

Det er vel heller ikke frps skyld i at de begår kriminelle handlinger?

Vi har en politikk som er naiv. 

Politikken er at nordmenn skal vere naive, imøtekommende og varme mot innvandrere, så hva skjer?

Alle innvandrere er ikke kriminelle, de kriminelle er heller ikke relevante for innvandrne, men når innvandrerne klatre på kriminalstatistikken går nordmenn i minus for positivitet.

Når man er så naiv og hjelper våre nye statsborgere, straffer det seg ofte :(

Siktet for å ha drept Aina (75): Erklært strafferettslig utilregnelig (vg.no)

Problemet stikker mye dypere. Det er bevist at politiet profilerer innvandrere mer enn nordmenn. Bare der er det mye å hente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (2 minutter siden):

Problemet stikker mye dypere. Det er bevist at politiet profilerer innvandrere mer enn nordmenn. Bare der er det mye å hente.

Så får du kikke på kriminalstatistikkene da og se hvorfor. 

Knivstikkinger oa våpenbruk,  æresvold og æresdrap. Lista er der og den er lang

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (1 minutt siden):

Så får du kikke på kriminalstatistikkene da og se hvorfor. 

Knivstikkinger oa våpenbruk,  æresvold og æresdrap. Lista er der og den er lang

Hvorfor tror du politiet må være tilstede og på jobb. 

Hvorfor tror du kriminalstatistikkene går rett til værs?

En ting er positivt for innvandrere som er kriminelle. Sakene de er innvolvert i blir ofte henlagt pga ordet rasisme blir brukt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Assimileres??????????????

assimilere???? sier du, ja vi må kunne forlange at innvandrerne skal følge norsk lov siden de har fått lov å komme hit som de så gjerne vil?

Vi må kunne forlange at de gjør såpass

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Nettopp. Som at fordi noen innvandrere ikke håndhilser så gjør ikke alle det. Hun kommer fra FirstHouse og vet hvordan hun skal si ting.

Tja, jeg vet om en god del flere politikere som er bedre. Synes hun har noen gode poeng av og til, men synes ikke hun er noen spesielt god retoriker.

Lenke til kommentar
anomys skrev (21 minutter siden):

assimilere???? sier du, ja vi må kunne forlange at innvandrerne skal følge norsk lov siden de har fått lov å komme hit som de så gjerne vil?

Vi må kunne forlange at de gjør såpass

Er du helt fjern?

Betraktet ut fra et rettighetsperspektiv på forhold mellom minoritet og storsamfunn, betyr assimilering at medlemmene av minoriteten skal ha samme individuelle rettigheter som andre personer. De har imidlertid ikke rett til å eksistere som egen minoritet med sin egen kultur, men skal sammensmeltes med medlemmene av majoritetskulturen.

Med andre ord; utviske sin identitet? Fuck det! Hudfargen min er en del av identiteten min. Den kan ikke utviskes.

https://snl.no/assimilering_-_sosiologi

 

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Er du helt fjern?

Betraktet ut fra et rettighetsperspektiv på forhold mellom minoritet og storsamfunn, betyr assimilering at medlemmene av minoriteten skal ha samme individuelle rettigheter som andre personer. De har imidlertid ikke rett til å eksistere som egen minoritet med sin egen kultur, men skal sammensmeltes med medlemmene av majoritetskulturen.

Med andre ord; utviske sin identitet? Fuck det! Hudfargen min er en del av identiteten min. Den kan ikke utviskes.

https://snl.no/assimilering_-_sosiologi

 

Du blander mellom frivillig og tvungen assimilasjon.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (11 minutter siden):

Er du helt fjern?

Betraktet ut fra et rettighetsperspektiv på forhold mellom minoritet og storsamfunn, betyr assimilering at medlemmene av minoriteten skal ha samme individuelle rettigheter som andre personer. De har imidlertid ikke rett til å eksistere som egen minoritet med sin egen kultur, men skal sammensmeltes med medlemmene av majoritetskulturen.

Med andre ord; utviske sin identitet? Fuck det! Hudfargen min er en del av identiteten min. Den kan ikke utviskes.

https://snl.no/assimilering_-_sosiologi

 

DEt er vel ingen som har forlangt at hudfargen skal bort? nå syns jeg du kverrulere fælt her. 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (14 minutter siden):

DEt er vel ingen som har forlangt at hudfargen skal bort? nå syns jeg du kverrulere fælt her. 

 

Nei, jeg gjør ikke det. Assimilering er ikke veien å gå. Det er det jeg mener og hvis du legger godviljen til så skjønner du hva jeg mener. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Hvor frivillig er den assimilasjonen FrP forfekter? Tror du vi er helt dumme som ikke skjønner det bakenforliggende?

Den er langt på vei frivillig. FRP har ingen politikk på hva du gjør hjemme i ditt personlige liv, med mindre det bryter med norsk lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (41 minutter siden):

Den er langt på vei frivillig. FRP har ingen politikk på hva du gjør hjemme i ditt personlige liv, med mindre det bryter med norsk lov.

I et demokratisk samfunn kunne de uansett ikke gjort noe der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (13 timer siden):

Tror mange innvandrere hadde stemt på FrP dersom de klarte å skille mellom lovlydige vs. kriminelle innvandrere. 

Hvis man begrenser seg til verdikonservatisme, personlig integritet, skepsis til annerledestenkende, høy kulturell standard, familieverdier osv så har du nok rett.

Endret av Inspector
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Er du helt fjern?

Betraktet ut fra et rettighetsperspektiv på forhold mellom minoritet og storsamfunn, betyr assimilering at medlemmene av minoriteten skal ha samme individuelle rettigheter som andre personer. De har imidlertid ikke rett til å eksistere som egen minoritet med sin egen kultur, men skal sammensmeltes med medlemmene av majoritetskulturen.

Med andre ord; utviske sin identitet? Fuck det! Hudfargen min er en del av identiteten min. Den kan ikke utviskes.

https://snl.no/assimilering_-_sosiologi

 

Norske myndigheters naivitet.

Kommuner stiller med husbanklån ev bolig gjennom nav for de som  ikke har jobb. 

Kvotering inn i arbeidsliv.

Trygd og alderspensjon om det skulle vere. 

Uføretrygd om uegnet for jobb.

Fri tannlegebehandling de første årene. 

I Norge/europa har de mer rettigheter generelt enn i hjemlandet.

Gratis norskkurs 

De kan fritt dra hjem på ferie til de landet de flyktet fra uten reaksjon fra myndighetene. 

De kan flytte hvor de vil i landet etter 5 års botid uten krav til videre jobb.

Lista er enda lenger. 

Ikke et eneste land i europa og vesten er mena kulturen fornøyd med fasilitetene, bare klaging. 

Vi er rasisteruansett,  hva er det de ikke har fått. er det for lite penger?

 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (1 time siden):

DEt er vel ingen som har forlangt at hudfargen skal bort? nå syns jeg du kverrulere fælt her. 

 

Kriminelle invandrere er overrepresentert over kriminelle. 

Hærer kriminalitet med til kulturen også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

De er liberal-konservative.
https://hoyre.no/politikk/var-politikk-enkelt-forklart/

Jeg husker dog fremdeles da Erna ble statsminister fordi de ikke kunne risikere å ha en homofil politiker som leder.
https://www.nrk.no/norge/foss_---jeg-diskriminerte-meg-selv-1.7254537

 

...og økonomisk, så er de først og fremst tjenere for overklassen -- ikke landet, selv om jeg ikke tviler på at de feilaktig tror at overklassen og det å bevare en overklasse som barna deres skal arve skaper verdiene, på tross av at all forskning forteller det motatte.
Som jo må være definisjonen på konservativisme i praksis.

Isåfall er det kun et slagord men jeg tviler på om de bruker dette?

Her er et kart politisk fra 2015 som ikke nok er mye ulik Idag, jeg legger ved linken hvor jeg fant kartet også.

Høyre er ikke Konservative, vet du hvorfor?

Norge sitt system Idag er jo sterkt sosialdemokratisk preget, det norske hus osv..

Om Høyre skulle vært konservativt i Norge Idag så hadde de vel vært sosialdemokratiske.

De var Konservative i gamle dager før AP tok over, da også med kultur, religiøse spørsmål etc.

Høyre har alltid vært markeds liberale, men før var de også verdi konservative, dette har nå SP og KrF som feks begge er mot søndags åpne butikker, og dette er bla årsak til at Norge for det meste er stengt Søndag, fordi disse er opptatt av Søndags fri, og Ap er for helligdag kun fordi dette er i favør LO og arbeiderne, hint betalt fridag.

Veldig merkelig for meg som bor i Sverige der alt er åpent, å reise gjennom Norge på Søndag..

 

http://geirknappen.blogspot.com/2015/09/forsk-pa-gjre-meg-forstatt-som-velger.html

 

 

IMG_0135.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (5 minutter siden):

Norske myndigheters naivitet.

Kommuner stiller med husbanklån ev bolig gjennom nav for de som  ikke har jobb. 

Kvotering inn i arbeidsliv.

Trygd og alderspensjon om det skulle vere. 

Uføretrygd om uegnet for jobb.

Fri tannlegebehandling de første årene. 

I Norge/europa har de mer rettigheter generelt enn i hjemlandet.

Gratis norskkurs 

De kan fritt dra hjem på ferie til de landet de flyktet fra uten reaksjon fra myndighetene. 

De kan flytte hvor de vil i landet etter 5 års botid uten krav til videre jobb.

Lista er enda lenger. 

Ikke et eneste land i europa og vesten er mena kulturen fornøyd med fasilitetene, bare klaging. 

Vi er rasisteruansett,  hva er det de ikke har fått. er det for lite penger?

 

 

Jeg har aldri ment at nordmenn er rasister. Ja, noen få har meninger som ikke sammenfaller med mine, men majoriteten er greie folk. 

Men, og i fare for å erte på meg folk så er det visse nasjonaliteter som skriker ut om rasisme mer enn noen andre. Jeg liker ikke å skrive det, men inntrykket mitt er at afrikanere fra Vest-Afrika og Øst-Afrika har gedigne problemer med å integrere seg i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (17 timer siden):

Demokrati på eritreisk vis…..

Forstår de ikke at de stigmatiserer seg selv ?

Ikke nok med at de stigmatiserer seg selv. Vi får bare bekreftet våre verste mistanker og det gjødsler de mest usmakelige holdningene.
Integreringen blir satt tilbake og polariseringen øker, stikk i strid med idealsamfunnets mål……

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Hvor frivillig er den assimilasjonen FrP forfekter? Tror du vi er helt dumme som ikke skjønner det bakenforliggende?

ja selvfølgelig vi glemmer at en stor del av menakulturen nekter å ta til seg vestlige lover og regler

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...