Gå til innhold

SIAN blir kjørt av veien (Video)


Anbefalte innlegg

aklla skrev (2 minutter siden):

Noe sier meg at slikt som denne påkjøringen er akkurat det sian er ute etter.
Kanskje ikke noe så drøyt som det som skjedde der, men de går jo ganske aktivt inn for å skape reaksjoner og det finnes alltid noen som er villige til å ty til vold uavhengig av religion og etnisitet.
Prøv f.eks å veiv med Rosenborg sitt flagg og syng Rosenborg sin sang inne på en Brann-supporter bar, i teorien bør det ende opp i konstruktiv debatt, i praksis garantert noe helt annet om man gjør slikt mange nok ganger.

Dette er vel det beste som har skjedd sian på mange år..

Uheldigvis er det det beste som har skjedd de ja. Nesten for godt til å være sant, noe som fikk meg til å tenke på at Thorsen har iscenesatt dette selv. Kun spekulasjoner selvfølgelig, men fyren er jo ikke riktig god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (20 minutter siden):

Det er jeg uenig i. Dersom man ignorerer dem så vil de ikke vokse. Handlingen denne tråden handler om skaper sympati med SIAN og jo mer oppmerksomhet de får jo mer populær blir de. 

OK, burde kanskje formulert meg mer. Mener at man bør ta opp hvorfor ideologien er feil og skadelig, uten å nødvendigvis nevne navnet på gruppene eller aktørene som promoterer disse skadelige ideene. F.eks så poster jeg ikke linker eller nevner navn på anti-SJW youtubere som klager over mangfold og progressjon, men jeg tar opp de skadelige aspektene ved ideologien deres. Litt vanskeligere å sette ut i praksis ang. SIAN og deres motdemonstrasjoner, kanskje.

Forøvrig hater jeg det som skjedde vedrørende påkjøringen. Det blir bare en ond sirkel der ekstreme aktører fra begge sider hauser hverandre opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

SIAN fikk i allefall frem poenget sitt og det er at i dette tilfellet at muslimer kan være farlige.
Vi burde i Norge kunne brenne både bibelen og koranen uten at slike hendelser skal finne sted like mye som vi burde kunne feire homofile og lesbiskes rettigheter uten at noen skal ty til vold av den grunn.

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Salvesen. said:

Enkelt personer er jo ikke grunn til å avslå en hel trosetning. Om så må en jo avslå alle, da alle har noen råtne egg.

Selvsagt ikke. Men om Jehovas vitner begynte med kriminell utpressing fremfor ringeklokke forkynning så hadde jeg nok ment det samme. 

Bak utsagnet lå det også at lederskikkelser i trosretningen må ta sterk avstand fra slike handlinger u offentlig media. De bør også vurdere å ekskludere medlemmer som gjør slikt. For å bevare økonomisk støtte. Den som tier samtykker i dette tilfellet.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Selvsagt ikke. Men om Jehovas vitne begynte med kriminell utpressing fremfor ringeklokke forkynning så hadde jeg nok ment det samme. 

Akkurat Jehovas Vitner får ikke lengre statsstøtte på grunn av systematiske og forsettlige brudd på trossamfunnsloven.

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Litt vel  beleilig at alternativ media er i følgebilen, men hvem vet.

 

Det kan man si men om man som "ekstremjournalist" som er på utkikk etter sånnt så er det ikke usansynlig at de lette etter en dramatisk historie etter koranbrenningen og ved å se SIAN bilen forsvinne fra åstedet og at andre biler fulgte etter var det kanskje en no brainer å følge etter med kamera i tilfelle noe skulle skje, som det åpenbart gjorde.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
perpyro skrev (5 minutter siden):

Tåler du bibelbrenning samtidig skal jeg være enig.

Til opplysning: Europa har vært gjennom opplysningstiden, muslimene har ikke.

Altså, hvor mange tror du hadde reagert på at bibelen hadde blitt brent? Jeg kjenner absolutt ingen.

Endret av _R2D2_
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (1 minutt siden):

Til opplysning: Europa har vært gjennom opplysningstiden, muslimene har ikke.

Altså, hvor mange tror du hadde reagert på at bibelen hadde blitt brent? Jeg kjenner absolutt ingen.

Jeg kan se for meg en del kristne på sørlandet som blir provosert.
Kanskje noen av Hanevold sine tillhengere for eksempel.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
perpyro skrev (4 minutter siden):

Tåler du bibelbrenning samtidig skal jeg være enig.

De som måtte provoseres av det i Skandinavia kan Cato Zahl Pedersen telle på en hånd.

Idiotisk eller ikke, det strider ikke mot ytringsfriheten å brenne papir. 

Å kjøre noen av veien og potensielt gjøre seg til massedrapsmann eller -kvinne er et tilsvar som er lovstridig. Og sånn bør det nesten være.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
perpyro skrev (1 minutt siden):

Jeg kan se for meg en del kristne på sørlandet som blir provosert.
Kanskje noen av Hanevold sine tillhengere for eksempel.

Jeg tenkte selfølgelig på oppegående mennesker.

Kjenner du mange som hadde brydd seg?

Endret av _R2D2_
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...