Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Crooked Cracker skrev (13 timer siden):

Synes Succession er herlig så det der skal jeg undersøke, ellers fikk jeg litt av de samme vibbene av The White Lotus, mpt på noe ufyselige mennesker og pinlige situasjoner.

Forøvrig, så serien Flus på NRK og likte den mer enn jeg skulle tro, en slags low-key Snabba Cash med humoristiske undertoner.

Har også en prequel som heter 1823, hvor Sam Elliott spiller hovedrollen. Nå kommer også 1923 hvor det er Harrison Ford.

Samme univers som Yellowstone; en forhistorie til deres flytting vestover til Montana. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (15 timer siden):

4 episoder inn i "Kids in Crime". Minner meg mye om hvordan folk var da jeg var 16-20 år. Liker serien veldig godt.

Bare sett 2 episoder, men ja synes den var relativt gjenkjennelig selv fra min ungdomstid, med unntak av alle de gale psykopatene/sosiopatene, selv om det var noen lokale gangstere så var de jo ikke klin kokos umennesker, men men trenger vel litt drama 😉 Blir vel nødt til og kjøpe meg tv2play så jeg får sett resten, svina lurte meg med 2 lokke episoder 😣 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Bare sett 2 episoder, men ja synes den var relativt gjenkjennelig selv fra min ungdomstid, med unntak av alle de gale psykopatene/sosiopatene, selv om det var noen lokale gangstere så var de jo ikke klin kokos umennesker, men men trenger vel litt drama 😉 Blir vel nødt til og kjøpe meg tv2play så jeg får sett resten, svina lurte meg med 2 lokke episoder 😣 

Jeg tok et par måneders abonnoment nå for å ta en maraton på det de har der. Er en del ting "alle" har sett som jeg ikke har sett også, så passet bra :)Men smådyrt ja. Denne serien var en stor positiv overraskelse dog.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det forresten en side eller app hvor man kan enkelt se når nye episoder legges ut og når en (eventuell) ny sesong starter opp? 

Eks at jeg kan legge inn at jeg følger med på Andor, House of the Dragon og TLOU, og at jeg da kan veldig lett se at serie A slipper på mandager, B slipper på onsdager mens C slipper på fredager, og at sesong 2 starter opp den XX.XX på <Streamingtjeneste X>

Vet at man kan se noe av dette på IMDB men jeg tenkte mer på en enklere tjeneste hvor man kan legge inn hva man ser på og få opp en oversikt. 

Endret av thomassit0
Lenke til kommentar
thomassit0 skrev (23 minutter siden):

Finnes det forresten en side eller app hvor man kan enkelt se når nye episoder legges ut og når en (eventuell) ny sesong starter opp? 

Eks at jeg kan legge inn at jeg følger med på Andor, House of the Dragon og TLOU, og at jeg da kan veldig lett se at serie A slipper på mandager, B slipper på onsdager mens C slipper på fredager, og at sesong 2 starter opp den XX.XX på <Streamingtjeneste X>

Vet at man kan se noe av dette på IMDB men jeg tenkte mer på en enklere tjeneste hvor man kan legge inn hva man ser på og få opp en oversikt. 

Ikke sikker på om appen har den funksjonen, men har du sjekka JustWatch?

Jeg har den til bruk for å søke om en serie eller film finnes på streaming-tjenestene jeg har (og lagt til i min oversikt). Har derimot aldri prøvd om man kan overvåke serier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LeGranDuc skrev (2 timer siden):

Jeg har brukt Denne i årevis.

 

Comma Chameleon skrev (49 minutter siden):

Er sjeldent jeg trenger aktiv oppfølging av når serier går, men de gangene jeg lurer når serier går så bruker jeg bare https://next-episode.net/. Har brukt den i sikkert 10-15 år nå. Fungerer utmerket. Mulig de har noe varsling eller liknende, men jeg har ikke orket å sjekke.

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar

Jeg vil dra opp en gem av en TV-serie igjen. Den norske "kampen for tilværelsen". Jeg fikk det ikke med meg da den gikk på TV, men fikk sett den for et par år siden og ble forelsket. Erlend Loe er et slags geni asså. Finnes ikke trailere som virkelig viser hvor bra serien er, men jeg deler denne. Selve serien kan finnes litt rundt forbi på mer eller mindre lugubre sider, og eneste grunnen til at jeg nevner det er at selveste skaperen har stått for delingen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kampen for Tilværelsen er en av de norske TV-seriene som nærmest kommer til å bli forsvunnet om noen år - men lever litt videre takket være piratkopiering. Som også Erlend Loe og de andre serieskaperne er med å dele. Om jeg ikke husker feil, så sa Loe også at folk kunne komme til han med en minnepenn å få serien også.  

Har allerede skjedd med Ran, men der fordi ingen kjøpte rettighetene og produksjonen av DVD`en sluttet ganske tidlig. Kan trolig skje med Beforeigners og Velkommen til Utmark nå. 

Personlig har jeg sørget for å arkivere  Heimebane. Og fikk tak i Koselig med peis på DVD for sånn 6 år sida.

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
thomassit0 skrev (18 timer siden):

Finnes det forresten en side eller app hvor man kan enkelt se når nye episoder legges ut og når en (eventuell) ny sesong starter opp? 

Eks at jeg kan legge inn at jeg følger med på Andor, House of the Dragon og TLOU, og at jeg da kan veldig lett se at serie A slipper på mandager, B slipper på onsdager mens C slipper på fredager, og at sesong 2 starter opp den XX.XX på <Streamingtjeneste X>

Vet at man kan se noe av dette på IMDB men jeg tenkte mer på en enklere tjeneste hvor man kan legge inn hva man ser på og få opp en oversikt. 

TV Time fungerer også :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tozelabs.tvshowtime&hl=en&gl=US

https://apps.apple.com/us/app/tv-time-track-shows-movies/id431065232

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...