Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mala skrev (1 time siden):

Er ikke ofte jeg hører om noen som egentlig liker She-Hulk, det meste av tilbakemeldingene er vel at det er regelrett søppel.  

Jeg og samboer likte She-Hulk godt. Tatiana gjør en god rolle. Liker mye (men ikke alt) av humoren og det var både kjent MCU stil men også litt forfriskende. Underholdene nok i massevis. 

Å sammenlignet med litt mer seriøse dramaserier blir bare dumt da dette er mer tøysete og prøver ikke å være noe annet.

She Hulk er feks mye bedre enn Kenobi serien som også nettopp kom, men likevel får She Hulk mer hat her inne 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (6 timer siden):

For noe forbanna feministsvada, man kan vel synes at en serie er søppel uten å bli anklaget for å ha mindreverdighetskomplekser overfor kvinner. 

Finnes mange bra serier og filmer med kvinner i hovedrollen, f.eks mare of easttown og handmaids tale.  She hulk er for mange ikke en av dem. Tål det.

Han ba om redegjørelse med hva som er radikalt i She-Hulk. Underlig å ta så på vei for. 

Undrer på det samme. Hva er radikalt i She-Hulk? 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (37 minutter siden):

Å sammenlignet med litt mer seriøse dramaserier blir bare dumt...

She Hulk er feks mye bedre enn Kenobi serien som også nettopp kom, men likevel får She Hulk mer hat her inne 


Man kan jo like gjerne sammenligne med "tøysete" serier, for eksempel Peacemaker, og mene at She-Hulk ikke er særlig bra.

Jeg synes She-Hulk er grei nok underholdning, nok til at jeg skal klare å få sett de siste episodene etter hvert, men bra er det ikke.
Bedre enn Kenobi var den helt klart, klarte bare de to første episodene av Kenobi før jeg slo på noe annet.


Her har det gått i BBC-serier de siste par ukene. Alle sesongene av Ghosts er sett, og nå også de fire episodene av Inside Man.
Godt fornøyd med begge seriene, vurderer nå å starte på Bloodlands. Litt opp og ned med Nesbitt, enten er det veldig bra, eller så er det veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 16.11.2022 den 19.43):

White Lotus sesong 2 er begynt på HBO nå. Holder samme nivå som forrige sesong til nå.

Serien er fortsatt skikkelig lekker da. Nydelige farger, settinger, arkitektur. Likte godt den siste episoden. Enige at nivået er sånn ca. likt fra tidligere sesong.

Banner kanskje i "kirken" til mange her nå, men Andor er det beste jeg har sett fra Star Wars-universet. Og da mener jeg det beste av alle filmer eller alle serier som er blitt produsert igjennom alle år. Jeg føler det er en serie som er rettet mot et voksent publikum, og kanskje jeg liker den litt ekstra fordi at det ikke føles som en serie i SW-universet egentlig. Det er rett og slett deilig å slippe den evige rundgangen på jedier, lyssverd, og de samme karakterene.

Måten de har klart å skape en ordentlig spionthriller som er skikkelig god, er veldig moro å se. Denne serien fortjener å være på radaren til mange fler.

Lenke til kommentar
Vertical^ skrev (8 timer siden):

Banner kanskje i "kirken" til mange her nå, men Andor er det beste jeg har sett fra Star Wars-universet.

Veldig mange er enige med deg. Monologen til Luthen for noen pisoder siden var 10/10.

 

Er noen flere episoder inn på 1899 og er like lite solgt. Det er noen norske skuespillere der som snakker moderne østlandsk, det tok meg veldig ut av serien når det skjedde. Lurer på om det er sånn for alle de andre språkene. 

Theo343 (takk for meg) skrev (8 timer siden):

Er det hat å synes at en serie er dritdårlig? 

Alle seriene til Marvel har vært for dårlige i forhold til forventet kvalitet. Det tåler ikke mange å høre. Den eneste jeg syntes var underholdende var Loki, men det er nok for jeg digget den visuelle stilen. 

Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (11 timer siden):

Er det hat å synes at en serie er dritdårlig? 

Selvfølgelig ikke. 

Dette drar noen faktisk enda lenger også. Har lest overskrifter som påstår det er "problematisk" at ikke flere ser filmer som Woman King eller Bros på kino. Som om lave seertall er en protest eller hatytring. Det er så dumt at det egentlig ikke bør gis oppmerksomhet, men jeg legger merke til det likevel. 

Selv ser jeg ikke 99% av filmene som går på kino, enten fordi de ikke interesserer meg eller fordi jeg har familie og jobb som krever mye tid. Det betyr ikke at jeg driver hat mot verken Minions eller Kristoffer Joner. 

Media har mye av skylda for hvordan dette fremstilles. Subjektive meninger skal man selvsagt alltid få lov å ha. Har lest mye rart de siste årene, som at man ikke "har lov" å bli bekymret for noe som vises i teasere og trailere, fordi "man har ikke sett det enda". Eller hvordan man "tar feil" i sin subjektive mening av kvaliteten på ting, se "dette er hvorfor". Med slik logikk kan man heller ikke glede seg til noe basert på en trailer. Det faller på egen urimelighet. Å skape hype er hensikten med reklamekampanjer. Heldigvis har vi også rett til egne meninger i vår del av verden, i tillegg uten at noen andre skal tillegge folk andre motiver enn man måtte ha (selv om det finnes folk som prøver hardt, da det for dem virker vondt å godta at noen liker/ikke liker noe). 

Det er masse, masse som er dritdårlig. Eller for å si det på en litt annen måte; det er en del jeg ser som er dårlig, men den klart største mengden ser jeg ikke eller er helt nøytral til. Noe du syns er dårlig syns jeg er dårlig også, noe du syns er dårlig liker kanskje jeg og omvendt. Og noe som kanskje mer objektivt sett er dårlig, liker jeg pga helt andre ting enn manus, regi og skuespill. Det er jo det som er morsomt med film. 

Endret av Revie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andor synes jeg er bra. Bygger seg sakte opp. Siste episoden der Skarsgaard sitt fartøy fanges i en "tractor-beam" 👌

Kenobi var midt på 3. Scenene med Vader og Kenobi var bra. Leia storyen kunne lett ha vært kortet ned betraktelig.

Der Peacemaker faktisk var underholdende, så var She hulk rett og slett dårlig. Gikk for det meste i drikking og få seg et ligg. Rettsdrama hadde serieskaperen ingen erfaring med. Veldig bra utgangspunkt for å lage en serie om superhelt som er advokat 👍

"In my original pitch, it was an actual trial and it spanned multiple episodes. When we got into the writers’ room, inevitably things change as you’re developing the show and as you start writing. And one thing that we all realized very slowly was none of us are that adept at writing, you know, rousing trial scenes."
https://variety.com/2022/tv/news/she-hulk-steve-rogers-virginity-cut-scenes-1235342096/

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (17 timer siden):

Interessant hvordan folk har slengt dritt om MCU helt siden starten, men nå er det plutselig ikke lov å mislike denne SheHulk-serien. 

Om noe i MCU ikke er topp, betyr det at alt annet ikke er bra?

MCU har veldig mange superhelter og tilogmed forskjellige historier, Xmen versus Avengers feks.

Nå hører vi at She-Hulk ligger svært nær original tegneserien... Det er meningen det skal "være slik".

Og iforhold til Woke som jeg er så lei å høre...

Det blir som å hate Pippi Langstrømpe typ, fordi hun er svensk jente og sterk.

Det ligger noe veldig komisk i en advokat som er dame og Hulk, men mulig at folk som ikke kan noe om hvordan rettssaker fungerer misser den joken.

Superhelt, advokatserie og Pippi Langstrømpe. Alt i en pakke.

Haters gonna hate.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er komisk å se folk trigges av at en kvinne i She-Hulk kan være både advokat og superhelt i 2022 slik som tidligere i denne tråden, spesielt ettersom det er karakter som har eksistert lengre som både advokat og superhelt enn de som kritiserer eksistensen av at Jennifer Walters som det.  

 

Angående Andor. Jeg synes sesongfinalen som kommer neste uke var solid. Disney lot meg se den denne uka. Får ikke si noe mer enn det, men denne sesongen har virkelig vært det beste fra Star Wars siden 80-tallet for min del.

Føler på en måte Andor er mye mer det George Lucas ønsket han kunne lagd originalt, hvis han hadde hatt muligheten til å lage noe mer voksent og modent da. Serien viser mye mer nyanser i opprøret enn Star Wars har gjort før. Diego Luna er solid som den kanskje mest kompliserte "helten" i Star Wars-universet, og ikke minst Stellan Skarsgård sin Luthen er kanskje den mest facinerende karakteren i universet for min del.

Det er synd at en serie som Obi-Wan Kenobi, som føltes ikke helt så bra fikk så mye oppmerksomhet, og Andor fikk/får så lite oppmerksomhet når den er så bra. 

PS: Husk å ikke slutt avspilllingen når rulleteksten starter ved sesongfinalen til Andor.  

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Maury said:

Det er komisk å se folk trigges av at en kvinne i She-Hulk kan være både advokat og superhelt i 2022

Jeg ser kun folk som mener serien er dårlig og som ikke ville brukt tid på tegneserien. Ikke fordi det er en kvinne men fordi de ikke liker den. Nå finnes det også folk som ikke leser My Little Pony. Er det komisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er flere her inne som har kalt serien "radikal" og trukket frem ting de mener er "woke", ment at serien er "kulturvandalisme" og at den er produsert av "aktivister". For å trekke frem noe av det som er blitt sagt her.

Personlig var ikke serien noe for meg, og jeg synes den var ganske dårlig. Men jeg forstår ikke dette evinnelige maset om woke og å skylde på dette som årsak til alt man ikke liker. Det fremstår ganske påtatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Maury said:

Angående Andor. Jeg synes sesongfinalen som kommer neste uke var solid. Disney lot meg se den denne uka. Får ikke si noe mer enn det, men denne sesongen har virkelig vært det beste fra Star Wars siden 80-tallet for min del.

Fikk nok Star Wars etter Boba fett og Obi-wan kenobi seriene. Obi wan gadd jeg ikke se ferdig engang. Det er mulig Andor er bra, men det blir for mye star wars og for mye som er dårlige barneserier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...