Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sesong to fremstår mer fokusert enn forrige for meg, men det er kanskje fordi jeg er blitt vant til det. Det største ankepunktet jeg har så langt er et par episoder som er litt i overkant komiske i forhold til resten av serien, samt det at vi nå vet det blir en tredje sesong, som, gitt denne seriens natur, er en slags spoiler i seg selv.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes dere egentlig om sesong 2 av Westworld? Jeg har egentlig falt litt av lasset men følger med for å se om de klarer å sy sammen den mildt sagt rotete handlingen. I følge Wikipedia-artikkelen om serien er den fornyet med sesong 3.

 

Likte sesong 1 av Westworld veldig godt. 

Klarer ikke på langt nær å engasjere meg like mye i sesong 2. Syntes det blir for rotete. 

 

(liten forklaring på hvorfor i spoiler)

 

Ikke klarer jeg helt å sympatisere med roboter heller, siden det hele dreier seg nå masse om AI mot AI. Så tre episoder og så vel ikke neste før det hadde gått to eller tre uker, det frista rett og slett ikke.

 

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Synes også det startet veldig dårlig. Men bedre med en gang de løfter det opp fra at de bare løper rundt i parken, og over til et større fokus på hvorfor parken ble bygget, hva det kan bety for menneskeheten, osv.

 

The Handmaid's Tale også en serie jeg synes har blitt bedre utover s02, og siste episoden kanskje den beste hittil i serien.

Lenke til kommentar

Ser litt på Dr Phil fra tid til annen, og en ting har forvirret meg i lengre tid. Under introen får vi en masse setninger fra ham som "This is a safe place to talk about hard things" og så videre. Det rare er at setningen "I'm not giving up on you" tydeligvis er svært vanskelig å oversette. Har sett en drøss varianter av den, som for eksempel

 

Jeg gir deg ikke opp

Jeg gir ikke opp deg

Jeg svikter deg ikke

 

eller de rett og slett bare droppe å over sette den fullstendig. Hvorfor er akkurat den setningen så vanskelig å oversette? De oversetter jo alt det andre uten problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere egentlig om sesong 2 av Westworld? Jeg har egentlig falt litt av lasset men følger med for å se om de klarer å sy sammen den mildt sagt rotete handlingen. I følge Wikipedia-artikkelen om serien er den fornyet med sesong 3.

Litt synd at det ikke er flere svar på poster som dette da tråden heter generell diskusjon rundt serier.

 

Jeg har bare sett første episode eller noe slikt av s02. Jeg synes den var bedre enn det meste i s01 som ble nærmest det samme om igjen og om igjen over veldig begrenset geografisk område. Selv om filmen the phonebooth har vist at man ikke trenger store arealer for å lage spenning med 24 bildet i sekundet, er det ikke for hvem som helst å greie det.

Derfor bedre med sesong 2.

 

Ikke overasket over at de er igang med s03 da HBO Vil at dette skal være det nye GoT. Sett i lys av det kan de jo lage 5-6 sesonger til.... :-/

Er det bare meg eller er det alt for mange fornyelser om dagen...? Jeg synes HBO har begynt å følge etter Showtime der.

Lenke til kommentar

24 juni iflg myepisodes.

 

Hurra!  :w00t:  Mange takk!

 

Skjønt, jeg er litt sur på Seth Rogen for castinga av selve preacher. Kan ikke huske at han var så hverken kort, usympatisk eller dum i tegneserien? Håper det plukker seg opp. Har såvidt begynt å venne meg til at de casta en småvokst som Preacher, om de lobotomerer han fullstendig i serien, så blir det vel kroken på døra for den også...

 

Får litt Donovan vibber av den, begynte på sesong 2, men jeg brydde meg ikke om karakterene lenger i det hele tatt. Forbanna idiot drittkjerring (I do yoga), idiot unger og et kjøtthaue av en hovedperson...

Lenke til kommentar

Mistet halvveis interessen for Westworld i slutten av sesong 1, men fikk tilbake troen etter en solid finale. Synes allikevel ikke sesong 2 har vært helt det store, men det tok seg litt opp i siste episode. 

 

Billions er nok det beste jeg ser om dagen. Sa opp Netflix-abonnementet mitt før jeg begynte å se på Better Call Saul, så nå vurderer jeg om jeg må starte opp igjen. Synes sesong 1 var ganske bra, så kunne forsåvidt tenke meg å se mer, uten at jeg har veldig hastverk med det. :) 

Lenke til kommentar

Hva synes folket om forutsetningen for den nye Game of Thrones?:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/wEmWaM/klart-for-ny-game-of-thrones-serie

 

Selvom Stardust var alright på sin måte, er jeg litt skeptisk til det hun har jobbet med før med Kick-ass og Kingsman.

Stardust er for rolig for Game of Thrones, Kick-ass er på alle måter veldig fjernt, og Kingsman er også veldig fjernt.

Lenke til kommentar

Stardust er en av de beste fantasyfilmene som er laget, mye takket være boka den er basert på men også hvordan de løste det. Derfor spent på ny HBO-serie. Men er også litt engstelig at det bare blir et prosjekt for å melke kua, selv om HBO ikke er kjent for å gjøre det i stor grad

Lenke til kommentar

Hva synes folket om forutsetningen for den nye Game of Thrones?:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/wEmWaM/klart-for-ny-game-of-thrones-serie

 

Selvom Stardust var alright på sin måte, er jeg litt skeptisk til det hun har jobbet med før med Kick-ass og Kingsman.

Stardust er for rolig for Game of Thrones, Kick-ass er på alle måter veldig fjernt, og Kingsman er også veldig fjernt.

 

Jeg ser at serienytt har tatt med at hun har jobbet på X-men First Class og det lover jo bedre enn noen av de titlene VG nevner. Så jeg er litt beroliget nå.

Lenke til kommentar

Tony hvem?

 

Anthony Bourdain, vinner av 4 Emmy, nominert 18 ganger, kanskje den mest kjente programlederen for reise- og matprogram det siste tiåret med programmer som "Parts Unknown" og "No Reservations", samt forfatter av bestselgeren "Kitchen Confidental".

 

Dessuten er vel det der "Bjørnar"s jobb. :D

Det var jo ikke en obskur skuespiller ingen har hørt om på førti år, men selveste Anthony Bourdain.

Så en av de nyeste episodene av Parts Unkown for bare et par dager siden, fra Hong Kong, og det var en fortreffelig TV-serie med en fantastisk programleder, som nå dessverre er borte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...