Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Le Buerau er en av de bedre synes jeg.. Men, den var litt anderledes enn mange andre, så litt uvant å komme inn i kanskje?! Uansett.. Jeg likte den veldig godt, men alt er opp til deg.. Alt er ikke for alle :)

 

Var nok bare jeg som ikke var klar for en spion serie. Det er en sjanger som jeg ikke setter like mye pris på nå, som jeg gjorde tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har HBO de vil låne litt vekk til en som vil se Westworld? (eller om de eventuelt vil anbefale noe å se på Netflix i stedet. tenkte å komme tilbake inn i litt TV-titting igjen, men så er det jo det, "hva skal jeg se på...")

 

Kanskje dette har blitt tatt opp, men noen som har sett Dark? Tanker? Vanskelig å lykkes med tidsplottet (har sett altså, hvis det var uklart)

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Enig!

 

Synes sesong 1 av Ozark var ganske bra. Shameless hører jeg ofte bli nevnt, men har aldri sett?

 

Men Billions. For en serie. Og for en finale av sesong 3. Virker ikke som  det er mange i tråden som ser denne, men dette er virkelig høykvalitets drama med mange interessante karakterer.

 

Shameless fra USA må sees, man kommer skikkelig inn i karakterene dere etterhvert

Lenke til kommentar

Huff... Westworld går ikke an å se på lengre. 

Litke sesong 1 veldig godt, men sesong 2 er bare et eneste virrvarr av alt for mange tidslinjer, altfor mange storylines med minst like mange tidslinjer og for mange karakterer som plutselig bare dukker opp. 

Forvirrende og usammenhengende. 

 

Etter å ha sett masse skryt for E08 ga jeg enda mer opp. Snakk om snoozefest og noe av det kjedeligste jeg har sett.

 

 

Forstår at det liksom skulle spille på følelser, men jeg klarer liksom ikke få empati med en robot jeg altså. Hjalp ikke nevneverdig at 90% foregikk på hva nå det der var for slags språk. 

 

... ikke fatter jeg heller greia med "dattera" til Maeve(?). Også en robot. Vil jo aldri vokse opp noen gang så jeg forstår ikke hvorfor den engang blei lagd. Maeves evner er jo også mildt sagt variable. Plutselig kan ho kontrollere alle andre roboter, men plutselig ikke når handlinga krever at det skal være spennende.

 

Lenke til kommentar

 

 

Hele s02 handler om at de gradvis får fri vilje, at de utvikler seg til å bli som oss mennesker. Dette fører til at jeg i hvert fall får følelser for de.

 

Endel av poenget med e08 var jo at disse indianerne var de første som oppnådde dette i Westworld. Hvilket forklarer at Maeve ikke kan kontrollere de. De har gått fra programvare til individer.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg misunner muligheten til å se Game of Thrones fra begynnelsen og ikke vite hva som skjer. Jeg har allerede sett serien to ganger og lest bøkene, så det er få overraskelser der.

 

Jeg er heller ikke veldig imponert av Westworld s2. Det er blitt så mange karakterer og tidslinjer at serien har knapt 5-10 minutter å bruke på hver enkelt av dem per episode, og da er det vanskelig å bli investert i karakterene og handlingen. Sesongen ville blitt mye sterkere hvis man hadde fokusert på toppen 3-4 tidslinjer/karakterer som så møtes mot slutten. Det virker som om man har hatt ekstremt mange ideer til sesongen og i stedet for å prioritere bort noen har man valgt å inkludere hver eneste en. Resultatet blir at hver enkelt ide ikke får tiden den trenger til å utvikles.

 

Når det er sagt er jeg bare halvveis og det kan være inntrykket mitt endres, men utfra hva folk skriver her ser det ikke sånn ut. Når en serie først har skrevet seg inn i et hjørne med altfor mye som skjer samtidig så er det vanskelig å skrive seg ut igjen.

Lenke til kommentar

Vel, den er jo basert på en av de beste tegneseriene som finnes da. Som for min del var en stor kilde til skuffelse når det kom til serien. Var på god vei til å legge den på hylla etter sesong en. Men den siste setningen i sesong en fikk meg med på en sesong til. Og det plukket seg jo opp, når man ikke lenger forventet "American Gods" av den...

Lenke til kommentar

basert på en av de beste tegneseriene

De har lite til felles, stort sett kun at Lucifer har sluttet i helvete (og stengt det i tegneserien, før noen av guds engler tar over helvete igjen) og åpnet en bar i L.A. Etter det skiller de veier ganske raskt. Så er man fan av tegneserien og forventer en filmatisering av den, vil man bli skuffet.

 

Jeg likte humoren og anså for det meste "crime of the week" greiene som bakgrunnsstoff. Er i beste fall en middels serie. Om Netflix ikke hadde reddet den, hadde det være helt greit, så den nyheten lot jeg gå forbi i stillhet.

Lenke til kommentar

Detectorists var en nydelig serie. Lett å se ferdig på en helg alle de tre sesongen, ettersom hver episode er på skarve 25 min ca. En ren fryd å bare grave meg ned i sofaen å se på serien som at jeg skulle ha sittet der med en varm kopp kakao, det er beskrivelsen av hver episode av serien for meg personlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har lite til felles, stort sett kun at Lucifer har sluttet i helvete (og stengt det i tegneserien, før noen av guds engler tar over helvete igjen) og åpnet en bar i L.A. Etter det skiller de veier ganske raskt. Så er man fan av tegneserien og forventer en filmatisering av den, vil man bli skuffet.

 

 

Det er så lite igjen av original materialet at det er nesten vanskelig å forstå hvorfor de "baserer" den på det i det hele tatt. Jeg ser for meg en prosess som i første sesong av Episodes, der Matt LeBlanc tar over hele greia og sørger for så store endringer på serien de har med seg til USA, at den ikke likner i det hele tatt. forøvrig en litt halvmorsom serie Episodes, men hadde aldri trodd den skulle få 5 sesonger?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...