Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har også sett ferdig første sesong av Cobra Kai, som er genial, den beste nye serien jeg har sett i år.

 

Så første episode i går. Virker lovende.

 

Vet du om det er mulig å få sett denne med subtitles (engelske)?

 

Er generelt glad i tekst da jeg ikke alltid synes det er like enkelt å få med meg alt uten. ;)

 

Episodene ligger ute på Youtube, de første tre tror jeg det er, som er gratis, men nederst til høyre på Youtube finnes det et ikon for teksting, det er bare å trykke på det, så kommer det tekst på engelsk opp.

 

bonzai.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Evil Genius var en spennende dokumentar. Utrolige ting som skjer.

 

Har endelig fått begynt på Stranger Things 2 på Netflix, starter veldig bra, håper det fortsetter. Blir mye nostalgi, 80 tallet var morsomt! Kul musikk og hockeysveis  :green:

 

Brukbar surround, synd de ikke har spandert på Atmos lydspor.

Lenke til kommentar

 

 

Episodene ligger ute på Youtube, de første tre tror jeg det er, som er gratis, men nederst til høyre på Youtube finnes det et ikon for teksting, det er bare å trykke på det, så kommer det tekst på engelsk opp.

 

 

Thanks! :) Var slik jeg synes å huske det var, men fikk det ikke til på mobiltelefonen min. Forsøkte igjen nå og ser at man kan finne tekst på telefonen også, men da oppe i høyre hjørne. ;) 

 

Hvor får man eventuelt sett resten? Har Youtube betalingstjeneste også nå?

Lenke til kommentar

Evil Genius var en spennende dokumentar. Utrolige ting som skjer.

 

Har endelig fått begynt på Stranger Things 2 på Netflix, starter veldig bra, håper det fortsetter. Blir mye nostalgi, 80 tallet var morsomt! Kul musikk og hockeysveis  :green:

 

Brukbar surround, synd de ikke har spandert på Atmos lydspor.

 

80-tallsnostalgien er nesten halve underholdningsverdien med Stranger Things for min del. Jeg liker at det ikke er bare er en overfladisk representasjon av 80-tallet, men at de også har med små detaljer som He-Man-figurer på gutterommene.

Lenke til kommentar

Liker litt Jamestown som går på nrk.

 

Ja, den har en viss sjarm. Kanskje litt karikerte/grunne karakterer og store problemer som løst med et par replikker. Men det er litt koselig også. Et ikke oppbrukt tema og setting også.

 

Jeg er nok også litt postiv til serien pga gode minner fra Sid Meiers Colonization, der Jamestown er en av byene. Good times.  :thumbup:

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Evil Genius var en spennende dokumentar. Utrolige ting som skjer.

 

Har endelig fått begynt på Stranger Things 2 på Netflix, starter veldig bra, håper det fortsetter. Blir mye nostalgi, 80 tallet var morsomt! Kul musikk og hockeysveis  :green:

 

Brukbar surround, synd de ikke har spandert på Atmos lydspor.

 

80-tallsnostalgien er nesten halve underholdningsverdien med Stranger Things for min del. Jeg liker at det ikke er bare er en overfladisk representasjon av 80-tallet, men at de også har med små detaljer som He-Man-figurer på gutterommene.

 

Strengt tatt er den detaljen overfladisk. De kunne laget en serie som besto av folk som så ut som om de var på 80-tallet, i rom og bygninger som utelukkende besto av objekter fra 70- og 80-tallet og fremdeles være en overfladisk 80-tallsserie. Det som gjør den dypere er at folk snakker og oppfører seg som om de er på 80-tallet. De har andre holdninger og snakker annerledes enn de ville gjort 30 år etter.

Lenke til kommentar

 

Amazon skal ha kjøpt Expanse.

 

edit: Kilde

 

Les artikkelen på nytt. 

 

Amazon er i forhandlinger om å overta serien. Og om det ikke skjer så er det over og ut for serien. 

 

 

Bare å krysse fingrer og tær...

Bezos er visst stor fan av bokserien, så da er det bare å håpe på det beste.

Lenke til kommentar

 

 

Amazon skal ha kjøpt Expanse.

 

edit: Kilde

 

Les artikkelen på nytt. 

 

Amazon er i forhandlinger om å overta serien. Og om det ikke skjer så er det over og ut for serien. 

 

 

Bare å krysse fingrer og tær...

Bezos er visst stor fan av bokserien, så da er det bare å håpe på det beste.

 

Hva faen er vitsen med å være verdens rikeste mann, hvis man ikke kan bestemme selv hva som går på TV? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utvikle egne originale serier f. eks?

 

Er bedre for merkevaren til de fleste å bare lage nye serier, enn å forsette på seriene noen andre har startet på.

 

Uansett er The Expanse sine tre sesonger dobbelt så mye som Terriers fikk. Så det er ingenting her å skrike over  :wee:

 

 

 

 

Angående sci-fi og satsninger til "nye" streamingtjenester så jeg er spent på hva Apple har på vei. Er noe mer eller mindre interessant på vei derfra. Inkl: 

 

* Ny sci-fi serie fra Ronald D. Moore (Battlestar Galactica), som følger hva som skjedde hvis kappløpet til verdensrommet aldri tok slutt.

* Ny dramaserie fra Damian Chazelle (La La Land, Whiplash)

* See: Ny dramaserie med "verdenbyggelse" satt til fremtiden fra Peaky Blinders-skaper Steven Knight. 

* Ny komiserie fra  Colleen McGuinness (30 Rock) med Kristen Wiig i hovedrollen.

 

* Ny Komidramaserie rundt baksiden av frokost-tv i ånden til Sports Night med Reese Witherspoon og Jennifer Aniston fra Jay Carson (House of Cards)

 

* Ny Thrillerdramaserie med Octavia Spencer.

* Reboot av Amazing Stories fra Hart Hanson (Bones, og mannen som skrev på noen av de beste sesongene av Stargate SG-1). 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

 

 

Amazon skal ha kjøpt Expanse.

 

edit: Kilde

 

Les artikkelen på nytt. 

 

Amazon er i forhandlinger om å overta serien. Og om det ikke skjer så er det over og ut for serien. 

 

 

Bare å krysse fingrer og tær...

Bezos er visst stor fan av bokserien, så da er det bare å håpe på det beste.

 

Hva faen er vitsen med å være verdens rikeste mann, hvis man ikke kan bestemme selv hva som går på TV? ;)

 

This

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...